اخبارمقالات

صحبت های دو کارگردان انیمیشن Zootopia

3.22Kviews
۰
(۰)

Byron Howard و Rich Moore به شرح کارهای خود از چگونگی تقسیم وظایف، غلبه بر کار ، فشارها و اداره کردن این کار بزرگ میگویند.


در این مصاحبه و گفتگو، دو کارگردان این انیمیشن Moore  و  Howardکه حدود یک سال در کنار هم و به صورت فشرده به کار بر روی این پروژه مشغول بودند از تجربیات و کارهای خود در این انیمیشن از جمله طرح داستان، کاراکترها، هماهنگی، استراحت، تمرکز و اتفاقات جالب برای ما میگویند. در این گفتگو آنها به شرح چگونگی تقسیم وظایف خود به عنوان کارگردانهای این انیمیشن می پردازند، از نحوه اداره گروه و حمایت تیم تولید، کنترل استرس تولید این کار بزرگ انیمیشنی و تمام چیزهایی که نیاز بود تا این کار به اتمام برسد برای ما صحبت میکنند.


لطفا این نوع کارگردانی پویا را برای ما توضیح دهید. این کار تفکیک شده و قابل کنترل بود؟ آیا هر کدام از شما بر روی قسمت خاصی تمرکز میکردید؟ آیا استراژی شما بدین صورت بود که “من سراغ این کار میروم، تو هم سراغ آن کار برو…

Rich Moore: تمام چیزها را شامل میشد. من یک سال پیش زمانی که داستان فیلم به مرحله جدی رسید وارد این پروژه شدم. این انیمیشن به صورت همزمان در مرحله تولید و پیش تولید قرار داشت. حجم کاری که ما در پیش داشتیم آن هم برای یک مدت زمان کوتاه برای یک نفر بسیار زیاد بود و به همین دلیل کار کارگردانی به دو نفر سپرده شد. من ایده های مختلفی درباره این فیلم داشتم، اینکه در قسمت پیش تولید که بسیار مرحله مهمی است حضور پررنگی داشته باشم. آنها از من درباره همکاری در این انیمیشن سوال کردند و من هم گفتم: البته و با کمال میل، به خاطر انجام همین کار، اینجا هستم. زمانی که Byron نیز به کار ملحق شد، من بسیار خوشحال تر شدم. به عنوان دو کارگردان و یک کار دو کارگردانه، ما جلسات متعددی را با هم داشتیم، اما گاهی اوفات این جلسات به جاهای باریک میکشید و اختلاف نظر پیدا میکردیم، گاهی من چیزی را میپسندیدم و Byron چیز دیگری…

Byron Howard: این امکان وجود داشت که Rich کار تدوین را به عهده بگیرد و من کار نورپردازی، یا افکت و یا کارهای دیگر. این یک کار ترکیبی بود. من و Chris Williams که کارگردانی مشترک کار Bolt را به عهده داشتیم کارهای زیادی را تقسیم کردیم و Nathan Greno که کارگردانی انیمشن گیسوکمند را به صورت مشترک انجام دادیم، در تمام جلسات شرکت میکردیم، همانند کاری که در Zootopia انجام دادیم. من واقعا فکر میکنم که این کار، یک کار ترکیبی بین دو نفر است. ما تلاش کردیم تا در هر صورت با هم باشم، حتی برای روحیه گروه هم که شده ما توانستیم به آنها این قضیه را منتقل کنیم که ایده ها و تفکراتمان در یکسو است. چون ما باید مطمئن میشدیم که تمام گروه یک هدف مشترک دارند، پس اختلاف بزرگی در این طرف ماجرا نبود…

مطالعه کنید:  والت دیسنی بدنبال جانشینی برای مدیرعامل خود

بله من فکر میکنم که ما تفکرات مشترکی داریم، حتی در این پروژه بسیار بسیار عظیم. این یک فیلم بسیار هوشمندانه است، شوخی های بسیار جالبی در آن است، و جنبه های طنازی پیچیده و مخفی در آن وجود دارد که هر دوی ما شیفته آن هستیم. 

RICH MOORE: من فکر میکنم که خیلی زود به اتفاق نظر رسیدیم. ما در تمام روزهای تولید کنار هم بودیم، به جز دو یا سه روز. اما Byron  بیشتر کار نورپردازی را به عهده داشت، شکل و شمایل تصویری فیلم و من بیشتر کار تدوین را به عهده داشتم. این انیمیشن  نتیجه کار هر دوی ما بود.


استوری برد- اولین نیاز هر فیلم که به آرتیست ها یک دید بصری از کار را میدهد- در انیمیشن Zootopia 197،۱۳۶ پنل استوری ایجاد شده بود که این داستان ها و دیالوگ ها با همکاری یکدیگر ویرایش و تدوین شد، و نکته های تکمیلی به این انیمیشن اضافه شد. زمانبندی این صحنه طوری تنظیم شد که ما بیشترین حجم شوخی و طنز را در مورد کاراکتر Flash و نحوه عملکرد آن داشته باشیم.  در این صحنه از انیمیشن، پلیس خرگوش تازه کار Judy Hopps و همکار او Nick Wilde زمان طولانی را صبر میکنند و به انتظار انجام کار توسط شخصیت بسیار آهسته این انیمیشن یعنی Flash که کارمند DMW (دپارتمان وسایل نقلیه پستانداران) مینشینند.


لی اوت- بر پایه استوری بورد، تیم تولید کار را در یک محیط CG ایجاد میکند. در این مرحله، یک دوربین مجازی در کار گذاشته میشود و در مورد زاویه و عمق تصویر و نحوه چیدمان کاراکترها تصمیم گیری میشود. حرکت کاراکترها در این فاز به ندرت انجام میشود و ممکن است ترکیبی از دیالوگ و حرکات محدود باشد.


انیمیشن- زمانی که لی اوت تایید شد و ضبط صدا انجام شد، انیماتورها شروع به انیمت میکنند و جزییات حرکت را به کاراکترها اضافه میکنند. انیماتورها کار پیچیده ای به عهده دارند. آنها باید بر اساس شخصیت هر کاراکتر به آنها حرکت منحصر به فرد خودشان را اختصاص دهند و بتوانند و این تداوم و پیوستگی را در تمام صحنه ها حفظ کنند. پوزخند Nick جزیی از کنترل های مربوط به صورت این کاراکتر بود.

مطالعه کنید:  انتشار دومین تریلر «جنگ‌های ستاره‌ای» ارزش سهام دیزنی را بالا برد


نورپردازی نهایی- بعد از اینکه صحنه انیمیت شد، به دپارتمان و گروه بعدی تحویل داده میشود. گروهی که در آن شبیه سازی و کارهای مربوط به لباس و مو و نورپردازی در آن انجام میشود که صحنه به طور قابل قبولی واقعی به نظر برسد. نورپردازی به گونه ای بود که این مکان شبیه DMV (Department of Motor Vehicles) شود و برای ما آشنا به نظر برسد.


این کار با شما آغاز شد. واقعا تمام نگاه ها به شما بود. به نظر شما تولید این کار با تولید انیمیشن های گیسوکمند و رک-ایت رافل چه تفاوتهایی داشت؟

RICH MOORE: ساده ترین پاسخ به این سوال، تکنولوژی است. بعد از گذشت ۳ سال، تکنولوژی به سرعت رشد کرده است. الان ما میتوانیم عملیات رندر را به سرعت انجام دهیم. حتی در این سطح ما میتوانیم انیمیشن را به صورت روزانه تماشا کنیم، انیمیشنی که تقریبا به صورت فاینال و تمام شده است. این کار بسیار متفاوت تر از ۳ سال پیش و در پروژه رک-ایت رافل است.

ما میتوانیم حرکات بیشتری را در صورت کاراکترها ببینیم و تفاوت های ظریفی در این کار وجود دارد که باعث متمایز شدن این انیمیشن میشود و همه را به حیرت در می آورد.

BYRON HOWARD: ما قبلا نمیتوانستم مو و یا پوست کاراکتر را مشاهده کنیم. به عنوان مثال اگر شما Nick را بدون پوست ببینید، این شخصیت شبیه یک سگ با موهای تراشیده به نظر می آید و کمی قضاوت درباره نوع بازی این کاراکتر سخت میشود.

RICH MOORE: بله، ما الان بسیار سریعتر از گذشته هستیم. ما میتوانیم نتیجه نهایی کار را بسیار زودتر مشاهده کنیم. چیزی که در رک-ایت رافل وجود نداشت. سیستم نورپردازی ابداعی که در این کار وجود داشت حسی را در هر صحنه بوجود می آورد که در رک-ایت رافل وجو نداشت.

BYRON HOWARD: بله، این فوق العاده است. فکر کنم که این اولین پروژه ای بود که من در ابتدا در آن حضور داشتم. در گیسوکمند،Nathan و من به دلیل بیماری Glen به کار اضافه شدیم. من در تمام مدت پروسه تولید این انیمیشن از داستان تا پیش تولید حضور داشتم، از ایده پردازی تا خروجی نهایی، در همه آهنها دخیل بودم.

مطالعه کنید:  شخصیت‌های محبوب کودکی فیلم می‌شوند

شما میتوانید واقعا تغییر جلوه های ویژه گرافیکی در طول این سالها را مشاهده کنید. این تغییر بسیار شگرف است و اتفاق فوق العاده ای در زمینه افتاده است که در نهایت منجر به یک قصه گویی موثر میشود.


RICH MOORE: و در مورد ساختمان محل کار ما. جای بسیار عجیب و غریبی بود و همه چیز دیوانه وار به نظر میرسید. تمام تولید دو مایل دورتر و در یک انبار بزگ انجام شد، یک محیط بسیار باز با بالابرهایی برای تخلیه بار، که محلی برای تفریح و عمیق تر شدن دوستی ها شده بود. آمدن به این مکان واقعا ما را در ساخت این انیمیشن کمک کرد.

سوال آخر. به عنوان یک کارگردان چه مهارت هایی بیشتر به کمک شما آمد؟

BYRON HOWARD: انعطاف پذیری. شما موقع خلق یک اثر باید به اندازه کافی این قابلیت را داشته باشید. و زمانی که شما خلاف عقل عمل کنید، انسجام کار دیگر حفظ نمیشود و کار از هم گسسته خواهد شد و ببیندگان هم از کار جدا میشوند. و باید بین این همه سلیقه گوناگون و آدم های مختلف بتوانید آنها را راضی نگه دارید و این کار بسیار بسیار سختی است و ما باید همواره در این جهت کوشش کنیم.

RICH MOORE: تحمل در برابر فشارها و اینکه اجازه ندهیم فشارها به کار لطمه بزند. نباید بگذاریم که امواج مشکلات به تیم تولید برسد، آنها به اندازه کافی درگیر کارها هستند و سختی های آن را به دوش میکشند. آنها نباید درباره استرس چیزی بدانند، چیزی که ما باید با آن روبرو شویم. چیزی که من در سیمپسون ها به ان رسیدم. من نقش واسط بین گروه تولید و نویسندگان و امور اجرایی بودم و استرس کار همواره در من وجود داشت. آنها نیازی به احساس آن ندارند. من باید آن را به دوش میکشیدم و تنها با ان مواجه میشدیم. من نمیدانم این واقعا چه مهرات یا ویژگی است. شاید بیماری مازوخیسم یا لذت بردن از درد باشد ! (خنده)

BYRON HOWARD: مطمئنا مقداری مازوخیسم جزئی از این تلاش و کار بی وقفه است. (خنده)

منبع: AWN 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

8 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.