اخبارانیمیشن ایران

عظیمی: تلویزیون مهمترین رسانه برای انیمیشن است

3.45Kviews
۰
(۰)

داور بخش پویانمایی جشنواره جام‌جم گفت: این جشنواره تاثیر زیادی در تولیدات انیمیشن می‌تواند داشته باشد چرا که تلویزیون مهمترین رسانه برای انیمیشن است و ما در این جشنواره هرچه الگوهای بهتر ارائه کنیم، در خروجی آثار انیمیشن موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام عظیمی با بیان اینکه جشنواره جام‌جم با دیگر جشنواره‌های انیمیشن تفاوت دارد، می‌گوید: در این جشنواره به طور حتم مخاطب در نظر گرفته می‌شود اما در جشنوار‌های دیگر بیشتر به جنبه‌های فنی توجه می‌شود.

وی ادامه داد: ما در داوری‌هایمان برای ارزیابی یک سریال انیمیشن ۳ قسمت آن را می‌بینیم و در این سه قسمت میزان پیوستگی، جذابیت و حفظ مخاطب را بررسی می‌کنیم. در واقع پیوستگی و جذابیت یک سریال باعث می‌شود تا مخاطب را نگاه دارد. باید توجه داشته باشیم قصه‌گویی در تلویزیون با فیلم کوتاه فرق می‌کند.

کارگردان انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» به ضرورت دوری از مستقیم‌گویی در انیمیشن و پرهیز از وابستگی به دیالوگ اظهار داشت: تصاویر غنی و جذابیت‌های هنری باعث می‌شود تا کودکان جذب آن‌ها شوند. امیدوارم جشنواره جام جم باعث ارتقای کیفیت آثار شود و ما در دوره بعد شاهد آثاری باشیم که کمتر متکی به دیالوگ است و هنرمندان سراغ تصویر و اکشن بروند و آثار به نحوی باشند که بچه‌ها جذب شوند.

داور بخش انیمیشن جشنواره جام جم افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر مرکز صبا به عنوان تولید کننده انیمیشن با حساسیتی که روی کیفیت کارها دارد به سمت کارهای با غنای تصویری رفته است و دیگر نمی‌شود به راحتی برای صبا برنامه ساخت چرا که سخت‌گیری روی کیفیت آثار زیاد شده است.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه پیکسار با نام باندین

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شده تا نسبت به آینده تولید انیمیشن در ایران امیدوارم باشم چرا که برای من ثابت شده سخت‌گیری نباشد خروجی‌هایمان غیرجذاب می‌شود. نه اتفاق انیمیشنی می‌افتد و نه فانتزی خواهد بود و همان چیزی می‌شود که در سریال‌ها و تله فیلم‌ها می‌توان دید.

عظیمی درباره چگونگی ارزیابی آثار انمیشن در جشنواره جام جم توضیح داد: آثار بعد از بازبینی بر اساس یک فرم تخصصی امتیاز می‌گیرند. در این فرم به فیلمنامه، طراحی شخصیت، طراحی فضا، موسیقی، صداگذاری، افکت، میکس و کارگردانی امتیاز داده می شود و در نهایت امتیازات یک اثر در بخش‌های مختلف جمع زده و امتیاز نهایی اثر مشخص می‌شود.

وی از خلاقیت‌های تصویری، ایده‌پردازی و خلاقیت‌های فنی و هنری را به عنوان معیارهای داوری انمیشن‌ها ذکر کرد و گفت: آثار در بخش‌های سریال، مجموعه انیمیشن، تله انیمیشن، فیلم نیمه بلند، فیلم کوتاه و وله ارزیابی می‌شود و به اثر برگزیده در هر بخش جایزه داده می‌شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

22 + = 23

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.