اخبارمقالات

قلم دیجیتالی اینک لینگ واکوم

8.79Kviews
۲
(۲)

قلم نوری وکام

قلم های طراحی دیجیتال فاصله ی بین طراحی دستی و دیجیتالی را با افزودن قابلیت دیجیتالی به طراحی های دستی پر کردند.

واکوم (Wacom) یک قلم طراحی دیجیتال با نام اینک لینگ (Inkling) را عرضه داشته که زمانی که شما با استفاده از قلم موجود در مجموعه ابزار آن روی کاغذ یا دفتر طراحی نقاشی میکنید شکل شما را بصورت دیجیتالی تحویل میدهد.

این قلم که برای کارهای خلاقانه ساخته شده و فاصله ی بین طراحی روی کاغذ و نقاشی دیجیتال را کم میکند به این صورت که به کاربر راهی برای کار روی ایده های ذهنیش را میدهد و بعد ایده ای را که توسط هنرمند با جوهر بر روی کاغذ ترسیم شده به صورت دیجیتالی پردازش میکند تا بعداً هنرمند بتواند کار را در کامپیوترش اصلاح کند.

اینک لینگ حتی به کاربران اجازه ی تولید لایه هایی را در فایل دیجیتال میدهد تا زمانی که در حال کار روی کاغذ با استفاده از قلم هستند در عین حال بتوانند در برنامه ی دلخواهشان مثل فتوشاپ، ایلوستریتور یا اسکچ بوک کار را اصلاح کنند.

ویژگیهای مهم

قلم وکاممیتوانید کار خود را روی کاغذ استاندارد یا دفتر طراحی انجام دهید و دیجیتال شده ی آن را در کامپیوتر داشته باشید.

همچنین میتوانید صدها طرح را در حافظه ی قلم قبل از ارسال به کامپیوتر ذخیره کنید.

میتوانید طرح هایتان را با لایه هایشان مستقیماً از برنامه ی مدیریت طراحی اینک لینگ وارد برنامه های فتوشاپ، ایلوستریتور و اسکچ بوک پرو (نسخه ی ۲۰۱۱ به بعد) یا اسکچ بوک دیزاینر کنید.

مطالعه کنید:  ابزار اپن سورس ریگینگ مایا بروز شد

فابلها را میتوانید به فرمت های JPG,BMP,TIFF, PNG, SVG, PDF. ذخیره کنید و این قایلها را بعد از ذخیره در برنامه های دیگر استفاده کنید.

آزاد و فی البداهه

هرکسی که از طراحی برای زنده کردن و جاودانه کردن ایده هایش استفاده میکند و دوست دارد آنها را به صورت دیجیتال و به شکل ایمیل یا آرشیو درون کامپیوتر داشته باشد میتواند بصورت بالقوه کاربر اینک لینگ باشد.

برای مثال هنرمندان، نقاشان، طراحان و یا استوری برد سازها از راحتی، سرعت و امکان کارهای فی البداهه با استفاده از قلم آن لذت خواهند برد. آنها میتوانند ایده هایشان را روی کاغذ ترسیم کنند و از قلم طراحی دیجیتال اینک لینگ برای دیجیتال کردن آن استفاده برند. در کارهای روزمره یک طراح گرافیک میتواند از اینک لینگ برای تولید اولیه ی کار روی کاغذ استفاده کند و بعد کارش را با مشتریان یا همکارانش به اشتراک بگذارد.

قلم و گیرنده و شارژر کوچک این وسیله حمل و نقل آن را در خانه، اداره، هتل یا هرجای دیگر ساده میسازد.

گلن تسونکاوا که مدیر تولیدات واکوم است میگوید : “ایده ی اینک لینگ از علاقه به بخشیدن آزادی عمل به هنرمندان برای نقاشی روی کاغذ و انتقال ساده ی آن به رسانه ی دیجیتال سر چشمه گرفته است.”

مشخصه های اینک لینگ

wacom قلمقلم دیجیتال اینک لینگ از سخت افزار و نرم افزار در کنار هم تشکیل شده است. سخت افزار شامل قلم و گیرنده ی بی سیم است که حرکات قلم را گرفته و آنرا بصورت دیحیتالی ذخیره میکنند.

قلم خودکاری از فن آوری حساس به فشار واکوم استفاده میکند (۱۰۲۴ سطح حساسیت) و میزان فشار قلم در زمان کشیدن طرح را مشخص میسازد. این فشارهای متفاوت در نسخه ی دیجیتال کار هم منعکس خواهند شد.

مطالعه کنید:  تکنولوژی های بکار رفته در انیمیشن Epic (حماسه)

تسونکاوا میگوید: “با توجه به حساسیت در برابر فشار اینک لینگ میتواند میزان قطر را در حالت دیجیتالی مشخص کند.”

گیرنده را میتوان به گوشه ی کاغذ یا دفتر نقاشی متصل کرد و برای اقراد چپ دست و راست دست جای آن را طوری تغییر داد که نوک قلم همواره در معرض دید گیرنده باشد.

زمانی که طراحی به پایان رسید گیرنده از طریق یو.اس.بی به کامپیوتر متصل شده و بدین وسیله میتوان کارها را به کامپیوتر منتقل ساخت. کارها میتوانند توسط برنامه ی مدیریت طراحی اینک لینگ باز شده و بعد از ویرایش، حذف یا افزودن لایه ها و یا تغییر فرمت وارد برنامه های ویرایش و تولید گرافیک کامپیوتری شوند.

طبق گفته ی تسونکاوا: “اینک لینگ از برنامه هایی نظیر فتوشاپ و برنامه های برداری نظیر ایلوستریتور و اسکچ بوک دیزاینر پشتیبانی میکند و به کاربران این امکان را میدهد طرح های اولیه شان را تبدیل به کارهای پیشرفته کنند.”

همراه ایده آل اینتوس و سینتیک

کاربران تبلتهای اینتوس واکوم و نمایشگرهای قلم سینتیک میتوانند از اینک لینگ بیشتر بهره ببرند. 

اینک لینگ میتواند به هنرمندانی که از آن استفاده میکنند بلافاصله هزینه ای را که برای خرید آن پرداخته اند برگرداند. به این صورت که کارشان سریعتر شده و میتوانند فایلهای دیجیتال را در کامپیوتر باز کرده و با استفاده از قلمهای  اینتوس یا سینتیک آنها را ویرایش کنند.”

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۲ / ۵٫ ۲

مطالعه کنید:  شاهکار جدید دیگری از بلر استودیو منتشر شد

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

  1. ببخشید من میخوام یه قلم دیجیتالی متوسط برای طراحی بگیرم میشه یه کم راهنماییم کنید؟ واقعا ممنون میشم.
    بیشتر برای طراحی آثار فانتزی میخوام ، مرسی 🙂
    —-
    پاسخ : سلام ، برای خرید باید عوامل زیادی رو در نظر گرفت ( مثل سلیقه ، بودجه و … ) پیشنهاد می کنیم کمی در مورد ایین قلم ها تحقیق کنید و سپس نسبت به نیازتون اقدام به خرید کنید .

  2. راستش محلی که من زندگی میکنم زیاد تو مغازه هاش از این لوازما نمیفروشن 🙁
    به همین خاطر میخواستم اینترنتی خرید کنم و قبلش یه راهنمایی بگیرم چون به خاطر خرید اینترنتی نمیتونم باهاش کار کنم 🙂
    راستش من قلم رو واسه کارهای ساده و فانتزی میخواستم

Leave a Response

23 + = 30

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.