آموزشاخبارمقالات

قلم های دیجیتالی: ۵ قلم هوشمند برتر برای هنرمندان و طراحان

3.87Kviews
۵
(۱)

با استفاده از این قلم های هوشمند شما می توانید کار های هنری خود را به دنیای دیجیتالی منتقل کنید.

 

اگر شما می خواهید نوت بوک ها و اسکچ های خود را به بوسیله یک قلم هوشمند و یا یک قلم دیجیتالی به دنیای دیجیتالی قرن بیستم منتقل کنید، و یا اینکه قبلا یکی از این قلم ها را داشته اید و الان به فکر تعویض و به روز رسانی آن افتاده اید، این مطلب به شما کمک خواهد که بهترین قلم را برای خودتان انتخاب کنید.

شما بوسیله این قلم های هوشمند می توانید هر آنچه که بر روی نوت بوک کشیده اید را بلافاصله به دنیای دیجیتال منتقل کنید و از امکانات نرم افزار های مختلف دیگر برای توسعه دادن به کار خود بهره مند شوید.

مهم نیست که چقدر انگشت شما برای تایپ کردن سریع است و یا اینکه چه میزان تبهر برای ارتباط برقرار کردن با تکنولوژی هایی نظیر Siri (یک برنامه کاربردی برای سیستم عاملِ iOS اپل است که به عنوان یک دستیار شخصی و هدایتگر دانش (Knowledge Navigator) کار می کند) دارید، ما معمولا زمانی که می خواهیم سریع یادداشت برداری کنیم و یا یک اسکچ را به سرعت بکشیم به قلم و کاغذ روی می آوریم. بسیاری از ما بهترین ابداعات خلاقانه خود را با یک قلم و کاغذ انجام داده ایم و شواهد هم ثابت کرده اند که استفاده از نوشتن و دست خط در به یادآوری محتوا به شما کمک می کند.

در همین حین که استفاده از دست خط و نوشتن در حال کاهش پیدا کردن است، دنیای دیجیتال توسط همین شیوه در حال تقویت است. قلم های استایلوس به سرعت در حال مچ شدن با قلم های واقعی هستند و حتی در همین زمینه در حال پیشی گرفتن از آن ها هم هستند به عنوان مثال، ما در گذشته به راحتی توانستیم قلم را جایگزین ذغال چوب کنیم و همین اتفاق هم ممکن است در آینده در مورد استایلوس ها با توجه به پیشرفت چشم گیر آن ها در زمینه تکنولوژی و استفاده راحت از آن به وقوع بپوندد.

و قلم های هوشمند در زمینه تکنولوژی گام را فراتر گذاشته اند: شما در حال حاضر می توانید به صورت کاملا طبیعی طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ بکشید و آن در همان زمان و به صورت رئال تایم تبدیل به یک اثر هنری دیجیتالی شود. طولی نخواهد کشید که شما دیگر نیازی به تایپ کردن و یا کشیدن طرح ها و یادداشت های آنالوگ نخواهید داشت. شما می توانید این انعطاف و کنترل بر روی یک قلم را با این ارتباط و قابلیت اشتراک گذاری به داده های دیجیتالی تبدیل کنید.

بسیاری از قلم های هوشمند (جدای از قلم وکام) بوسیله خطوط راهنما و نقاط ریز غیر قابل وضوح که بر روی کاغذ مخصوص تعبیه شده است، کار می کنند به این معنی است که شما برای استفاده از آن ها نیاز به کاغذ و قلم مخصوص آن را دارید. یک دوربین آنچه را که شما کشیده اید را با کمک ارتباط بین همین نقطه ها و جوهر ردیابی و ترک می کند و از طریق بلوتوث این اطلاعات را به یک اپلیکیشن که برای آن تعریف شده است منتقل می کند.

مطالعه کنید:  گشت و گذاری در استودیو انیمیشن سازی نیکلودئون

چون این فن آوری نوپا است، قلم های هوشمند از لحاظ کیفیت با هم تفاوت های گسترده ای دارند. در اینجا، ما بهترین قلم های هوشمند را برای شما معرفی می کنیم که برای طراحان و هنرمندان گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

 

Neo smartpen N2


قلم هوشمند نئو بسیار به یک قلم معمولی شباهت دارد و ویژگی های نزدیکی به هم دارند این قلم ارزان نیست اما یک قلم بسیار راحت و روان برای استفاده است و بسیار هم لوکس است. این قلم سبک (۲۲ گرم) و باریک (۱۲ میلی متر)، اندازه ای به اندازه ی یک قلم استاندارد (۱۵ سانتی متر) را دارد. به اضافه، این قلم از آلیاژ آلومینیوم و فولاد ضد زنگ ساخته شده است، و این احتمالا دوست داشتنی ترین قلمی خواهد بود که شما تا به حال داشته اید.

این قلم خصوصیات و ویژگی های جالبی دارد: شما می توانید با ۸ رنگ متفاوت و ۳ ضخامت مختلف انتخابی برای قلم طراحی خود را انجام دهید، این قلم توانایی تشخیص ۲۵۶ سطح فشار را دارد، این قلم قابلیت ذخیره هزار صفحه از نوشته ها و طراحی ها را در خود دارد، و قادر به تشخیص نوت نوشته شده است و با جوهر استاندارد دوباره پر خواهد شد. با استفاده از اپلیکیشن این قلم، شما می توانید با استفاده از سرویس هایی همچون گوگل درایو و اورنوت صفحات خود را سازمان دهی کنید و نوت ها و طراحی های خود را شخصی سازی کنید.

این قلم در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین طراحی را از آن خود کرد و استفاده از آن هم بسیار راحت است. اما این قلم چگونه کار می کند؟  شما باید یک فشار مداومی را برای نوشتن و طراحی رعایت کنید، و استروک هایی که با فشار کم کشیده می شوند اغلب ثبت نمی شوند. طراحی های ساده و نوشته ها با کیفیت بسیار بالا منتقل می شوند، اما معمولا طراحی های بسیار پیچیده با دقت کمتری منتقل می شوند. این قلم و نوت بوک برای طراحی های ساده شما و ثبت ایده های شما بسیار مناسب و کاربردی است.

قیمت این قلم ۱۶۹ دلار است. قیمت نوت بوک ها از ۹٫۹۰ دلار شروع می شود (قلم هوشمند نئو تنها با برگه های مخصوص خود سازگار است).

 

 

Moleskine Smart Writing Set

 

ابزار جدید نوشتن و طراحی «مول اسکین» یک طرح جدید از ابراز قدیمی و کلاسیک این شرکت است و برندی برای خانواده قرن بیستم این کمپانی به حساب می آید. همانند رقبای این محصول، شما می توانید نوشته هایتان را ویرایش و ادیت کنید، دست نوشته های خود را به متون دیجیتالی تبدیل کنید و نوت بوک و اسکچ های خود را به اشتراک بگذارید.

قلماینمحصول جالب ترین بخش از این سه گانه ی دوست داشتنی محسوب می گردد. این گجت یک دوربین داخلی دارد و از فناوری Neolab برای ضبط آنچه توسط نوک قلم ترسیم می شود، استفاده می نماید.

برگه های این تبلت کاغذی، شبکه و نقطه های نامحسوسی دارند که به تشخیص بهتر اشکال کمک می نماید. طرح های روی کاغذ به اپلیکیشن Notes در iOS  منتقل می شوند تا در امنیت کامل باشند. البته این امکان برای کاربران اندروید نیز مهیاست.

مطالعه کنید:  آرت بوک انیمیشن «قلعه متحرک هاول» هایائو میازاکی

در مواقعی که به تبلت یا موبایل وصل نیستید، Smart Writing Set  قادر است تا یک هزار صفحه را در حالت آنالوگ در خود ذخیره نماید و ضمنا در این محصول نوشته ها به نسخه های قابل ویرایش تبدیل می شوند و در نتیجه لازم نیست دوباره آنها را تایپ کنید.

ویژگی های این قلم استاندارد است، گزینه نوشتن با رنگ های مختلف، پیدا کردن صفحه مورد نظر (بر روی هر صفحه ای که می خواهید بنویسید و این قلم توانایی پیدا کردن صفحه مورد نظر را دارد) و می توانید قلم را پس از به پایان رسیدن جوهر به صورت معمولی دوباره پر کنید. همانند نوت بوک این برند، قلم آن هم بسیار خوش ساخت است ساخته شده از آلومینیوم. قلم مول اسکین توانایی ذخیره بیش از هزار صفحه را در خود دارد (همچون قلم نئو) این قلم نیز با همان تکنولوژی درست شده است که قلم نئو از آن استفاده می کند.

این مجموعه ابزار قیمتی در حدود ۲۸۰ دلار دارد. و هر نوت بوک جایگزین و یا اضافی مبلغ ۳۳٫۷۴ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

 

 

Wacom Bamboo Spark

 

تمام قلم ‌های نامبرده باید از کاغذ مخصوصی استفاده کنند که مختص همان محصول می ‌باشد. در مقابل، وکامبه تازگی سیستم «بامبو اسپارک»را توسعه داده که با یک قلم غیر الکترونیک و هر گونه کاغذ سایز A5 عمل می‌ کند.

قلم های هوشمند دیگر همگی دارای دوربین‌ های کوچکی در نوک خود بوده ‌اند که قادر به ردیابی موقعیت قلم بر روی صفحه با تصویربرداری از الگوهای چاپ شده روی کاغذ می ‌باشند. اما«بامبو اسپارک»از یک برگه ‌ی هوشمند استفاده می ‌کند که در زیر کاغذ کاربر قرار می ‌گیرد. این برگه حاوی یک بورد رزونانس الکترومغناطیسی است که قادر به تشخیص مکان نوک قلم می ‌باشد. به این ترتیب می ‌تواند ضربه‌ های قلم و موقعیت ‌های آن را ضبط کند.

این لوح هوشمند تا صد صفحه قادر به ثبت در حافظه ‌ی آنبرد خود می باشد، سپس با یک اپلیکیشن روی دستگاه ‌های موبایل اندروید یا iOS همگام ‌سازی می ‌شوند. این برنامه همچنین به کاربران امکان ویرایش نوشته‌ ها را می ‌دهد، اگرچه آپشن ‌های بیشتری پس از آپلود اطلاعات از دستگاه موبایل در یک حساب کابری رایگانوکامقابل دسترسی است. 

شارژ برگه«بامبو اسپارک»از طریق پورتیو اس بیصورت می‌ گیرد که با هر بار شارژ می‌ توان تا هشت ساعت از این تکنولوژی استفاده کرد.

«بامبو اسپارک» در سه مدل قابل دسترسی می‌باشد که ۱۵۹٫۹۵ دلار، ۱۵۹٫۹۰ یورو یا ۱۱۹٫۹۹ پوند قیمت ‌گذاری شده ‌اند.

 

 

Livescribe 3


ممکن است به دلیل ضخامت بیش از استاندارد این قلم کمی طول بکشد تا شما با نوشتن و یا طراحی با این قلم عادت کنید اما کاملا ارزش آن را دارد که به خاطر دقت و راحت بودن کار، با این قلم بیشتر آشنا شویم. این قلم هم مانند قلم های رقبای دیگر قادر به تشخیص دست نوشته و اشتراک گذاری و سازمان دهی محتوای تولیدی توسط شما است اما اپلیکیشن مخصوص این قلم قادر به ضبط و ذخیره سازی صدا نیز می باشد.

مطالعه کنید:  کارگردان «دوزخ» سراغ داستان «کتاب جنگل» می‌رود

ویژگی این قلم این است که تا حدودی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد زیرا برای استفاده لزوما به برگه های مخصوص نیاز ندارید اما برای پر کردن مجدد قلم باید حتما از جوهر مخصوص این کمپانی استفاده کنید.

قلم هوشمند «لایو اسکرایپ ۳» مجهز به دوربینی است که با اشعه مادون قرمز هر چه روی کاغذ نوشته می شود، تصویربرداری می کند.این اطلاعات از طریق بلوتوث به یک دستگاه (مانند تبلت)، به طور همزمان، منتقل می شود.اگر اتصال قلم به وسیله ‌ای که اپلیکیشن بر آن نصب است برقرار نباشد، نوشته در حافظه فلش قلم ذخیره می شود و بعداً به آن وسیله منتقل می شود.

قیمت این چیزی در حدود ۱۸۳ دلار است. و هر نوت بوک جایگزین و یا اضافی مبلغ ۸٫۹۵ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

 

 

BLCK INK

 

با این قلم کار های هنری خود را در تلفن همراه ذخیره کنید. این قلم با ترک کردن آنچه که شما بر روی نوت بوک کشیده اید تصاویر را به صورت وکتور بیس به تلفن همراه شما منتقل می کند. همچنین شما می توانید مراحل کار خود را نیز بر روی اپلیکیشن مخصوص آن تماشا کنید.

BLCK BOOK یک نوت بوک بسیار شیک با لبه های چرمی است که با قلم آن BLCK INK PEN به خوبی مچ شده است و کار های هنری شما را به صورت رئال تایم و توسط اپلیکیشن مخصوص این کمپانی به دیوایس شما منتقل خواهد کرد. دقت و زیبایی این قلم و نوت بوک آن مثال زدنی است.

با استفاده از این اپلیکیشن که برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس موجود است، شما می توانید کار های خود را چک کنید، با دیگران به اشتراک بگذارید و نظرات آن ها را جویا شوید، و به برنامه های وکتور بیس آن ها را منتقل کنید (ادیت آن ها مستقیما در خود برنامه امکان پذیر نیست) و بتوانید خروجی های مختلفی همچون فرمت پی دی اف را داشته باشید. البته قلم توانایی پاک کردن را ندارد و شما بعدا در برنامه های دیگر باید اشتباهات خود را تصحیح کنید.

این قلم با نوت بوک های معمولی شما سازگار نیست و نوت بوکی که با آن سازگاری دارد در اندازه کوچک و A5 موجود است. این قلم با قیمت ۱۹۹ دلار در بازار های عرضه شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این قلم می تواند به مطلبی که قبلا در سایت خانه انیمیشن منتشر شده است مراجعه کنید (BLCK INKپلی میان قلم و کاغذ و دنیای دیجیتال)

منبع: Digital Arts Online

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.