جشنواره پویانمایی

لزوم استقلال مالی شرکت های انیمیشن سازی

3.53Kviews
۱
(۱)

محمود سیفیشرکت های انیمیشن سازی باید طی سالهای گذشته خود را از زیر چتر حمایتی دولت خارج می کردند.

محمود سیفی ، کارگردان با سابقه انیمیشن، مدرس طراحی کراکتر و استوری برد و مسؤول غرفه شرکت نوژا در بازار پویانمایی جشنواره دو سالانه انیمیشن، به خانه انیمیشن گفت : آخرین ساخته من ، نویسندگی و کارگردانی سریال انیمیشن “حشره مشهور” است.

سیفی،تاکید کرد : ساخت این انیمیشن از چهار ماه پیش آغاز شده و  تا کنون سه قسمت از این سریال به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این انیمیشن، اولین ساخته سه بعدی وی محسوب می شود، تصریح کرد: هر قسمت این سریال چهار دقیقه و بدون کلام است.

به گفته وی، محتوای سریال انیمیشن “حشره مشهور” طنز است اما به گونه ای که پخش آن در هیچ کشوری محدودیت ندارد و برای همه قابل فهم است.

این کارگردان انیمیشن، سریال ۱۳ قسمتی “ماجراهای ویز وزک “، سریال ۱۳ قسمتی “تعطیلات نوروزی” و سریال هفت قسمتی ” ماجراهای بین راهی” را از دیگر ساخته های خود طی سال های گذشته عنوان کرد.

وی سطح آثار انیمیشنی به نمایش درآمده در این جشنواره را بالا ارزیابی کرد و گفت :  امیدواریم این پیشرفت در برگزاری جشنواره در سالهای آینده مشهودتر باشد.

سیفی در خصوص بازار پویانمایی، اظهار داشت : برپایی این بازار نمی تواند از نظر اقتصادی برای انیمیشن سازان موثر واقع شود ؛ چرا که زمانی بازار رونق خواهد داشت که ارتباط ایران با کشورهای خارجی گسترده باشد اما این بازار که در جشنواره امسال برگزار شده صرفاً داخلی است و در نهایت سودی را نصیب شرکت ها نخواهد کرد.

مطالعه کنید:  پرواز جنگنده های فرهاد عظیما بر فراز جشنواره پویانمایی خلیج فارس

وی، تاکید کرد : با وجود تمام مشکلات پیش رو، صنعت انیمیشن ایران مسیر پیشرفت را طی می کند اما متاسفانه مقامات دولتی آنچنان که شایسته است به این بخش توجه نمی کنند.

سیفی، گفت : البته طی سالهای گذشته به دلیل رونق این صنعت در کشور، شرکتهای انیمیشن سازی باید خود را از زیر چتر حمایت دولت خارج می کردند و کاملاً مستقل می شدند که متاسفانه این امر اتفاق نیافتاده است.

مسئول غرفه شرکت نوژا، اظهار داشت : امیدواریم شرایطی فراهم شود تا شرکتهای انیمیشن سازی بتوانند مستقل عمل کنند و نیازی به حمایت بخش دولتی نداشته باشند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. سلام من در زمينه ساخت انميشن و بازي علاقه دارم و كار ميكنم ولي به دليل اوضاع مالي نمي توانم به خوبي وقت بگذارم راهي داريد كه به نتيجه برسم
    —–
    پاسخ: باسلام . متاسفانه بطور کلی اوضاع مالی انیمیشن تعریفی ندارد. اما همیشه خلاقیت و پیشتازی در هنر بوده است که شما را به جایی می رساند که آنهم فقط با تلاش میسر میشود.

Leave a Response

44 + = 46

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.