اخبارجشنواره پویانمایی

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره پویانمایی

4.27Kviews
۰
(۰)

جشنواره پویانمایی

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با اهدای ۴۱ جایزه، تندیس و ۸ دیپلم افتخار به برگزیدگان بخش‌های مختلف مسابقه ایران و بین‌الملل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خانه انیمیشن ، در آغاز مراسم اختتامیه هشتیمن دوره جشنواره دو سالانه پویانمایی دکتر مهدی اخوان مدیر مرکز ملی مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی درباره شورای عالی فضای مجازی گفت : این شورا با حکم رهبری تاسیس شد.

ارزش و اعتبار شورای عالی فضای مجازی همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای انقلاب فرهنگی است که این نشان از اهمیت فضای مجازی دارد. ما در این شورا با موضوع‌های مختلفی سروکار داریم، اما به صورت خاص تاکید ویژه‌ای روی موضوع فضای مجازی داریم. مصوبه‌های این شورا در حکم قانون است که ظرفیت‌های بالایی برای کار دارد. تعیین راهبردی و تصمیم‌گیری از مهم‌ترین وظایف شورای عالی فضای مجازی است.

ما چند محور را در دستور کار خود داریم که از جمله آن‌ها تولید محتوا و ارتقای آن است.
مدیر مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: فضای مجازی تنها مختص به اینترنت نیست، بلکه بحث بازی‌های رایانه‌ای و غیره از مباحثی جدی است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

مهدی اخواندکتر اخوان جشنواره پویانمایی تهران را محور حوزه انیمیشن ایران دانست و افزود: انتظار داریم این جشنواره انگیزه خوبی برای فعالیت اهالی عرصه انیمیشن باشد. نحوه تعامل مراکز دولتی با پویانمایی به این شکل است که برای تولید آثار بودجه درنظر گرفته و به فعالان سفارش کار داده می‌شود. ما مخالف تولید نیستیم و حتی از آن حمایت می‌کنیم، اما بهتر است به جای سفارش تولید محتوای خاص، به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود. شاید تا دست‌یابی به امکانات کامل، فاصله زیادی باشد، اما در کوتاه مدت اتفاقات مناسبی رخ می‌دهد که اهدای جوایز جشنواره نشانه‌ای از آن است. این بیانگر سیاست کلی ما در قبال انیمیشن است و برگزیدگان می‌توانند از رندرینگ استفاده کنند.

مطالعه کنید:  تولید «آلیس در سرزمین عجایب 2» تأیید شد

بر اساس این گزارش بعد از سخنرانی مهدی اخوان، نماهنگ زندگی استاد “وجیه‌الله فرد مقدم”  که در بستر بیماری است، برای حاضران نمایش داده شد.

سید صادق رضاییدر ادامه مراسم “سیدصادق رضایی “مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سخنرانی کرد.

وی گفت : برای توسعه هر چه بیشتر صنعت انمیشین کشور لازم است همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مرکز ملی فضای مجازی تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد : امیدواریم در بخش گفتمان انقلاب اسلامی جشنواره از دوره بعدی شاهد نمایش آثار سایر کشورها در بخش بین الملل باشیم.

رضایی، تاکید کرد : با اتمام مراسم اختتامیه چراغ دبیرخانه نهمین دوره جشنواره دو سالانه پویانمایی روشن خواهد شد و از همین امشب فعالیت برای برگزاری بهتر جشنواره در دوره بعدی آغاز خواهد شد.

بعد از سخنرانی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جوایز بخش‌های مختلف جشنواره به برگزیدگان اهدا شد.

مسابقه ایران، مسابقه بین‌الملل، بخش دانشجویی، بخش‌های معناگرا و دینی، بخش تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی بخش هایی بود که برگزیدگان آن معرفی شدند.

همچنین سازمان بین‌المللی فیلم برای کودک و نوجوان (سیفژ) و آسیفا ایران نیز به صورت جداگانه جوایزی را به برگزیدگان منتخب بود اهدا کردند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 8 = 13

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.