اخبارمقالات

مروری بر نیوک ۷

4.61Kviews
۱
(۱)

نیوک 7
آخرین نسخه ی فاندری از نیوک به نام Nuke 7 ویژگیهای جدیدی دارد که قطعاً باعث بهبود کامپوزیت خواهند شد. با وجود آنکه نیوک راه خود را به عنوان استاندارد کامپوزیت ادامه میدهد اکنون توانسته هم برای حرفه ای ها و هم برای تازه کارها و کاربران متوسط جریان کاری سر راستی را فراهم آورد.

یکی از مهمترین پیشرفتهای برنامه ، ردیاب ۲ بعدی آن است. این بخش تقریباً بصورت کامل از ابتدا نوشته شده تا جوابگوی درخواستها و نگرانیهای هنرمندان باشد. یکی از مهمترین ناراحتی های هنرمندان عدم وجود دکمه ی استاپ بود. در نسخه ی کنونی میتوانید با استفاده از نوار ابزار جدید که بالای صحنه ی نمایش شما قرار داده شده هر تراک را پخش و قطع کنید. پنجره ی زوم جالبی هم هست که بدون اینکه نیاز به زوم صفحه در هر تراک داشته باشید اجازه ی دیدن نقاط کارتان با دقت بالاتر را میدهد. میتوانید تعداد نامحدود تراک ایجاد نمایید (به جای ۴ تا در نسخه های قبلی) که اینکار اجازه ی اعمال جند ویژگی بر روی تراک در آن واحد را میدهد. همچنین میتوانید بر مبنای تراکهای موجود تراکی کلیدی تولید کنید. از میانه گیری چند تراک هم میتوانید نتیحه ای را که دنبالش هستید داشته باشید.

نیوک گزینه ی انتشار فایل به بیرون از برنامه را در ردیاب مسطح پیشبینی کرده است تا بتوانید تراکهای متعددی را با صورت لینک دار منتشر کنید. میتوانید کی فریمها را هم در سراسر کلیپ مشخص نمایید و در میان آن کی فریمها تراک ها را لود نمایید. این کار مخصوصاً زمانی که تنها نیاز دارید بخشهای مشکل دار را بدون بیرون رفتن از محدوده ی فریمها اصلاح کنید سودمند است. همچنین ویژگی دیگری هم به نام “چراغ راهنمایی” وجود دارد که کمک میکند بخش مشکل دار کار را درون تراک شناسایی کنید. رنگ سبز به معنای راه حل خوب و رنگ قرمز به معنای راه حل نامناسب است. فاندری در زمان تحقیق و توسعه الگوریتمهای مختلفی را برای بررسی نحوه ی بهبود نتایج تراکها بررسی کرد و آنها را دقیقتر و سریعتر کرد.

مطالعه کنید:  دموی Advanced Facial Rig برای مایا و آنریل انجین از استودیو انیمیشن سازی Snappers

نسخه های قبلی نیوک وابسته به بافر دیسکی سیستم عامل بودند که در زمان پخش نتایجی کمتر از حد انتظار در بر داشتند. در زمان پخش میتوانستید اینکار را با نرخ فریم مورد نظر انجام دهید اما تاخیرهایی در کار دیده میشد. در نیوک ۷ برای پخش بلادرنگ کار روی رم سیستم سوئیچ شده است. میله ای سبز رنگ هم در تایم لاین قرار داده شده است و نشان میدهد کدام فریم برای نشان دادن بلادرنگ کار به شما کش شده اند.

Nuke7

ابزارهای روتو نیوک کاملاً دوباره نویسی شده اند تا عملکرد بهتری داشته باشند و از حالت استریو بهتر از گذشته پشتیبانی کنند .

در ترکیب با پخش بهبود یافته نودهای روتو و رنگ آمیزی هم بهبود یافته اند تا بتوانند با تعداد بیشتری شکل یا رنگ کار کنند و با توجه به کاهش اندازه ی فایلها پخش بهتری را هم شاهد باشیم. در حال حاضر مدیریت گروهی از تصاویر درون صفحه ی داخلی انجام میگیرد. هر شکل در یک خط جداگانه نمایش داده میشود و کی فریمهایش هم کنارش به نمایش در می آید.

با نود جدید تایم کلیپ میتوانید نمونه های متعددی از درخت و افست را در صفحه های داخلی تولید کنید. میتوانید به سادگی ماوس را به جایی بکشید که زمان مورد نظر است و نقاط درونی و بیرونی را تنظیم کنید. با این کار میتوانید یک افکت را دوباره مورد استفاده قرار دهید (به عنوان بخشی از درختتان) و ردیابی آنها هم با استفاده از صفحه ی داخلی ساده تر خواهد بود.

تابع خود محاسبه گر هم بهینه شده تا نتایج بهتری بدهد و یا حداقل کار شما را برای شروع راحت تر کند و حالا میتواند برخی ویژگیهای جدید نظیر “تنظیم نورپردازی” توازن بین مناطق سایه دار در صفحه ی سبز را برقرار کنند.

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن – فصل چهارم:روند کار نورپرداز (قسمت اول)

یک رندر کننده ی هیبریدی هم وجود دارد که به شما کمک میکند تصویر ماتتان را با رنگ پر کنید. دو اسلایدر هم در کنار این گزینه وجود دارد تا بتوانید نتیجه ی بهتری حاصل کنید. میتوانید بعد از تنظیمات خروجی مات با هسته ی هیبریدی تولید کنید. این هسته ی هیبریدی را میتوانید بنا به نیاز بزرگ و کوچک یا مات کنید. برای بخشهای انتهایی و لبه ها هم میتوانید با گزینه ی “hybrid edge” نتایج بهتری کسب کنید.

برای شما که با مدلسازی سه بعدی پایه آشنایی دارید “Model Builder” ابزار جدید و جذابی است. این ابزار اجازه ی تولید اشکال ساده را برای پروجکشن دوربین میدهد که بدون نیاز به استفاده از بسته های سه بعدی میتوان کار را از سطح تولید کارتهای مسطح فراتر برد. حالا میتوانید اشکال پایه خود را راحت تر طراحی کنید و زمانی که آنها را آماده کردید میتوانید جزئیاتی را هم به آنها اضافه کنید و با حرکت دادن نقاط تغییراتی در شکل بدهید.

فاندری نیوک

ابزار مدل ساز نیوک ۷ اشکالی تولید میکند که میتوانند شبیه تصاویر آماده و طبیعی به نظر آیند که دوربینهای متحرک آنها را ضبط می کنند.

برخی بهبود دهنده های سه بعدی کار از جمله تغییر دهنده ی مقیاس سه بعدی، سایه های آلفا سه بعدی و ساخت دوربین هم هستند که امکانات خوبی را به نیوک می افزایند. حال میتوانید مانند برنامه های سه بعدی شکل سه بعدی خود را کوچک و بزرگ کنید و دوربینی هم در محل نمایش کنونی تصویر کار بگذارید و زاویه ی آنرا تغییر دهید. به این صورت در زمان کار صرفه جویی میشود چون نیاز به ساخت دوربین در حالتهای مختلف ندارید.

مطالعه کنید:  نرم افزار هودینی 16.5

در صورتی که بخواهید شکلی سه بعدی را وارد نیوک کنید با توجه به پشتیبانی از آخرین FBX2012 که در نیوک گنجانده شده میتوانید اینکار را انجام دهید.

نیوک 7

نیوک ۷ برای افزودن نورهای اضافه به کاراکتر هم به کار می رود. با وجود اینکه تصویر در رابط کاربر به نظر مدلی سه بعدی می آید در واقع نمایش نقطه ای دنیای ۲ بعدی با رندر گذر منطقه ای است. این رندر کذر را میتوان برای تغییر نورپردازی در نیوک به کار گرفت

برخی ویژگیهای دیگر هم هستند که در این نسخه ی آخر نیوک میتوانید آنها را بیابید. نیوک ۷ در کنار به روز رسانی ها و چند ویژگی جدید تضمین میکند برنامه ای ارزشمند است. این برنامه تمام موارد لازم برای کار کامپوزیتورهایی که تازه کار با برنامه را شروع کرده اند را در خود دارد و برای افراد با تجربه هم که معمولاً از تواناییهای نیوک استفاده میکنند اما میخواهند سرعت کار خود را بهتر کنند و نتایج بهتری بگیرند مناسب است. این بسته ی جدید ویژگیهای پرقدرتی را در خود دارد که در زمان هم صرفه جویی میکنند. این مورد صرفه جویی در زمان با توجه به اینکه ضرب العجلها کمتر و کمتر میشود بسیار مهم است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 74 = 75

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.