آموزشاخبار

موتور رندر V-Ray 3.0 منتشر شد

3.43Kviews
۰
(۰)

یکی از ویژگی های نسخه جدید ارتقاء شیوه رندر Brute force است که باعث افزایش سرعت رندر در هنگام استفاده از این شیوه شده است. در حدود ۱۰ سال پیش زمانی که توسعه موتور رندر V-Ray شروع شد شیوه رندر Brute force بسیار کند عمل می کرد و در طول این مدت شیوه سریع و پر کاربرد استفاده از Irradiance Map و Light Cache توسعه پیدا کرد با وجود اینکه تاثیرات جانبی به شکل سوسو زدن و مصنوعی بودن در آن را می توان مشاهده کرد.

بهرحال از زمان شروع تا حال حاضر اتفاقات زیادی افتاده است، با سخت افزارهای امروزی و پیشرفت های زیادی که در الگوریتم Brute Forceحاصل شده استفاده از آن را کاربردی نموده است. طبق نتایج بدست آمده شرکت Chaos Group وقت زیادی رو صرف بهینه سازی الگوی مسیر یابی (Path Tracing) از طریق بهینه سازی کدهای داخلی Brute Force کرده است و همچنین اضافه کردن پشتیبانی از  Embree Raycasterبه موتور V-Ray که هنگام استفاده از پردازنده های جدید شرکت Intel قابل دسترسی است.

هرچند شیوه Brute Force همچنان در حال توسعه می باشد اما مثال های پایین بهتر شدن سرعت آن را نشان می دهند که بسیار قابل توجه است. در مثال اول که بوسیله V-Ray 2.4 رندر شده است زمان صرف شده ۱۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه می باشد و در مثال آخر که بوسیله V-Ray 3.0نسخه Beta و فعال بودن Embree Raycaster رندر شده زمان صرف شده برابر ۵ دقیقه و ۵۵ ثانیه است که این نشان می دهد این نسخه ۲٫۶۶ برابر سریع تر است!

مطالعه کنید:  نگاهی نزدیک به میز کار یک انیماتور (انیمیشن دو بُعدی کلاسیک)

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

69 + = 70

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.