اخبارمقالات

هفت درس خلاقانه و کاربردی از انیماتور پیکسار

2.33Kviews
۴٫۵
(۲)

پیکسار همواره با ساختن انیمیشن های متنوع و جذاب توانسته توجه مخاطبان خود را از کودک گرفته تا بزرگسال به خود جلب کند. انیماتور های این استودیو چگونه توانسته اند این الهامات را در خود حفظ کنند و همواره نوآور و بی رقیب باشند؟

 

گاهی اوقات رفتن و غوطه ور شدن در دنیای افرادی که خلاق هستند می تواند تاثیرات و نتایج شگفت آوری در حرفه و زندگی ما داشته باشد.

«برنارد Haux » یک کارگردان تکنیکال کاراکتر است به این معنی که او کار مدل سازی کاراکتر را انجام می دهد و بر روی احساسات درونی آن ها کار می کند. او یک قطعه کوچک از ماشین عظیم پیکسار است، اما قطعه ای که از کار باقی اعضا آگاه است. او در فیلم های مطرحی همچون «بالا»، «شجاع»، «دانشگاه هیولاها» و دیگر فیلم های این کمپانی حضور فعالی داشته است.

او توصیه هایی به افرادی که علاقه مند به کار انیمیشن هستند را دارد که می توان آن ها را در غالب درس هایی فرا گرفت:

 

۱- پایداریو پشت کار بسیار مهم است

برنارد داستانی از یک دوست بیان می کند. او هر روز طراحی می کرد، برای بیش تر از سه سال، و در آخر به یک طراح بی نظیر مبدل شد. او صحبت انیماتور برجسته «چاک جونز» را که می گفت “شما باید ۱۰۰٫۰۰۰ نقاشی بد بکشید قبل از این که یک طراحی خوب داشته باشید” را سرلوحه کار خود قرار داده بود. برنارد می گوید که شما ممکن است در ابتدای کاری زیاد خوب به نظر نرسید، اما اگر پا فشاری داشته باشید و سر سخت باشید، می توانید در آن کار به طرز شگفت انگیزی خوب شوید.

مطالعه کنید:  ویدیو معرفی قابلیت های نرم افزار Akeytsu 1.0

 

۲- هنر جزء واقعی شماست

در یک اتفاق ممکن است دو دیدگاه مطرح باشد. به عنوان مثال برنارد با یکی از دوستان برای صرف شام به بیرون می رود و زمانی که باز می گردند برنارد تنها چند جمله برای تعریف این اتفاق داشته باشد، “بیرون رفتیم و شام خوردیم و به خانه برگشتیم”. اما دوست او ممکن است این اتفاق را با جزییات بی نظیر و جذابی برای شما بیان کند که بسیار برای شما جالب و هیجان انگیز باشد. داستان گفتن نیاز به توجه بیش از اندازه به جزییات دارد و در همین تعاریف ایده های نوع و بدیع به ذهن انسان می آید.

 

۳- از ایده های دیگران نهایت استفاده را بکنید

زمانی که هنرمندان پیکسار کاراکتر ی را خلق می کنند، مهم نیست که یک هنرمند ذهنیت خود در مورد این که آن کاراکتر باید چگونه باشد را به تصویر بکشد. همه آن ها دور یک میز نشسته اند و هر طراحی یک ایده به حساب می آید، تمام آن ها را در وسط می گذارند و از ایده های دیگران برای بهتر شدن کار خود استفاده می کنند. صد ها طراحی انجام می شود تا آن ها از بین این طراحی ها بهترین را انتخاب کنند. به این معنی است که همه از نظرات و تجربیات یکدیگر استفاده ی کنند تا بهترین کار خود را انجام دهند. اگر شما در ابتدا ایده ای ندارید می توانید از ایده های دیگران استفاده کنید و به اصطلاح موتور خلاقیت خود را روشن کنید و برای خلق بهترین ها نهایت تلاش خود را انجام دهید.

مطالعه کنید:  Carbon Scatter 2

 

۴- غرور را کنار بگذارید

تصور کنید که یک کار عالی را انجام داده اید، طراحی فوق العاده، و فکر می کنید این همان چیزی است که باید در پروژه استفاده شود. اما بسیاری از هنرمندان با استعداد هم وجود دارند که کار خود را ارائه داده اند، واقعیت این است که اکثر ایده های خلاقانه دیگر استفاده نخواهند شد. آن ها دور ریخته خواهند شد. اگر می خواهید که ایده شما برنده شود برای آن خواهید جنگید و این کار شما در نهایت به پروژه آسیب می رساند. انیماتور های پیکسار غرور خود را کنار گذاشته اند، و جذاب ترین ایده ها در بین خود را برای پروژه خود استفاده می کنند.

 

۵- هر کسی باید ماموریت خود را به خوبی بشناسد

برخی استودیو های انیمیشن سازی کار های خود را به افراد دیگر در کشور های دیگر می سپارند، اما انیماتور هایی که قرار است کار را انجام دهند معمولا از چند و چون فیلم انیمیشنی که بر روی آن ها کار می کنند اطلاعات دقیقی ندارند، و یا شاید در باره خروجی نهایی کار ملاحظه زیادی نداشته باشند، چون که آن ها تنها و تنها یک گوشه از کار را بدون اطلاع از باقی پروژه انجام می دهند. اما در پیکسار تمام افراد تلاش خود را برای خلق یک کار منحصر به فرد و ماندگار می کنند و از ماموریتی که به آن ها سپرده شده است احساس غرور و افتخار می کنند.به این معنی که هر کسی که در ماموریتی گمارده می شود نهایت دقت و حساسیت را به کار خود و اثری که در حال خلق شدن است را دارد و در نهایت کار خوبی تولید می شود.

مطالعه کنید:  چطور من یک تهیه کننده انیمیشن شدم؟

 

۶- کار سخت و کم، اما نتیجه شگفت انگیز

وقتی پیکسار انیمیشن شجاع را تمام کرد، صحنه های حذف شده چیزی حدود چنج برابر فیلم نهایی بود. بسیاری از صحنه ها و جوک هایی که در فیلم گنجانده نشد. به این معنی که ساعت و ساعت ها کار خلاقانه که هنرمندان با استعداد تولید کرده بودند دور انداخته شد و فقط و فقط بهترین آن ها در ادیت نهایی انیمیشن به کار گرفته شد. به معنای واقعی کلمه، عصاره کار هنرمندان در کار استفاده شد و کیفیت کار تا اندازه زیادی بالا رفت.

 

۷- گروه دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید

زمانی که برنانرد در پیکسار مصاحبه وروردی خود را انجام می داد، مصاحبه او یک روز کامل به طول انجامید. مسئولان مصاحبه از او در مورد قهرمان های شخصی اش پرسیدند. منبع الهام او چه کسی است؟ بهترین فرد از نظر او کیست؟ از شانس او بیشتر قهرمان هایش همکاران آینده او بودند. درست است که همه ما نمی توانیم همانند او در میان قهرمان هایمان کار کنیم و از آن ها برای الهام بخشیدن به کار هایمان استفاده کنیم ولی می توانیم دوستان خود را در محل کار از بین بهترین ها انتخاب کنیم و با آن ها ساعت های کاری و یا حتی غیر کاری را بگذرانیم.

 

منبع: fastcompany

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

26 + = 30

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.