اخبارکلیپ

پشت صحنه کوتاهی از نحوه ساخت کاراکتر شاهین در انیمیشن «بلال»

3Kviews
۰
(۰)

 

کارگردانی انیمیشن سینمایی «بلال»، را «خرم الوی»، فیلمساز پاکستانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز «ایمن جمال»، تهیه‌کننده زاده عربستان، به عهده داشته است.

این انیمیشن همانطور که از نامش پیداست داستان زندگی «بلال بن رباح» معروف به «بلال حبشی»، یکی از یاران نزدیک پیامبر اکرم است. بخش اعظمی از این انیمیشن به دوران کودکی «بلال» اختصاص دارد، زمانی‌که او تنها ۷ سال دارد و توانایی خدا دادی در صحبت‌ علیه بی‌عدالتی و ظلم و ستم دارد، همواره این رویا را در سر می‌پرواند که روزی تبدیل یه یک جنگجوی سلحشور شود. یک روز به روستای آنها حمله می‌شود و رویاهای او تبدیل به یک کابوس طولانی می‌شود. او و خواهرش کوچکترش یتیم می‌شوند و آنها به بردگی قدرتمندترین مرد شهر درمی‌آیند و … .«آدواله اکینویه آباجه»، بازیگر متولد لندن، در این انیمیشن به جای شخصیت «بلال حبشی» صحبت کرده است.


انیمیشن بلال به زبان انگلیسی ساخته شده و علاوه بر  «آدواله اکینویه آباجه»، دوبلور فیلم‌های هالیوودی «گمشده»، «آنی» و … صداپیشگی آن را به عهده داشته‌اند.

بنا به گفته استودیوی «باراجون»، ساخت این انیمیشن سینمایی حدود ۱۰ سال به طول انجامیده و در این مسیر حدود ۱۰۰ متخصص بین‌المللی از حداقل ۲۲ کشور مختلف جهان، به صورت شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند.

مدت زمان انیمیشن «بلال»، ۱۰۵ دقیقه است و به صورت سه بعدی تهیه‌ شده و اولین انیمیشن بلند سینمایی استودیوی اماراتی «باراجون» است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

مطالعه کنید:  علم رنگ ها - قسمت یازدهم: درجه بندی رنگ - از مجموعه آموزشی پیکسار

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

+ 21 = 30

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.