اخبارمقالات

چرا اکثر کاراکتر های انیمیشنی چهار انگشت دارند؟

5.52Kviews
۳٫۶
(۱۱)

بسیاری از کاراکتر های معروف انیمیشنی که ما می شناسیم همچون میکی موس، گوفی، باب اسفنجی و بسیاری دیگر چهار انگشت دارند. به این معنا که سه انگشت و یک انگشت شصت و انگشت کوچکی در کار نیست. شاید در نگاه اول این نکته از نظر پنهان بماند اما با کمی توجه می توانیم به راحتی به این مسئله پی ببریم.

والت‌ دیزنی کاراکتر های چهار انگشتی را به دنیا معرفی کرد و در صنعت انیمیشن ساده ‌تر بود که کاراکتری را با چهار انگشت را بکشند چون در آن صورت کار سخت ‌تر بود و چون این انگشت ‌ها به هم نزدیک ‌تر هستند ممکن بود کار خوبی از آب در نیاید. بنابراین والت ‌دیزنی تقریبا با این انیمیشن ‌های چهار انگشتی استانداردی را برقرار کرد و اگر توجه کنید بدون وجود انگشت کوچک می ‌توانید همه کارها را انجام دهید. بنابراین کار را ساده ‌تر و یک استاندارد برای انیمیشن ‌های بعدی فراهم کردند.

دلایل بسیار زیادی باعث می شود تا انیماتور ها دست به این کار بزنند. در زمان هایی که این موضوع رواج پیدا کرد و از آن موقع این قضیه بنیان نهاده شد، انیمیشن دستی و یا سنتی معمول بود که در این نوع انیمیشن به زبان ساده تر حذف یک انگشت مسئله طراحی را بسیار راحت تر می کرد و در زمان انیمیت  و هزینه تمام شده انیمیشن (۲۴ طراحی در یک ثانیه) بسیار بسیار بسیار صرفه جویی می شد. از جمله دلایل دیگر می توان به شکل کاراکتر ها نیز اشاره کرد. کاراکتر هایی همچون میکی موس که از اشکال تقریبا گرد و برجسته در طراحی آن استفاده شده است فضای کافی برای پنج عدد انگشت را ندارد، چون کف دست و همچنین انگشت ها گرد و پهن هستند. چه بسا اگر والت دیزنی تصمیم می گرفت تا برای میکی موس پنج انگشت قرار دهد دستان او بسیار مضحک و شبیه یک خوشه موز به نظر می رسید! از دلایل دیگر می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از این کاراکتر های چهار انگشتی انسان نیستند و لزوما نیاز نیست تا پنج انگشت برای آن ها در نظر گرفته شود.

مطالعه کنید:  آموزش ساخت انیمیشن و استاپ موشن به کودکان

انیمیشن ‌های چهار انگشتی حتی در تکنیک استاپ موشن هم خیلی مورد استقبال قرار گرفت همچون پت و مت.

 

دلایل چهار انگشتی بودن اکثر کاراکتر های انیمیشنی به صورت خلاصه:

۱- صرفه جویی در زمان

۲- صرفه جویی در هزینه ها

۳- کاهش اشتباهات انیمیت

۴- شکل و نوع طراحی این کاراکتر ها

لینک دانلود ویدیو

لینک دانلود ویدیو

لینک دانلود ویدیو 

منابع: avclub، bbc، یوتوب 

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۶ / ۵٫ ۱۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.