videosاخبارکلیپمقالات

چرا بازیگران مشهور عاشق کار در پروژه های انیمیشن هستند؟

3.83Kviews
۴
(۴)

«جی. کی. سیمونز» یکی از صدا پیشگان در انیمیشن «پاندای کونگ فوکار ۳» دلایل این موضوع برای ما توضیح می دهد.


در انیمیشن های بزرگ سوپر استار های سینما به جای شخصیت های آن صحبت می کنند، در مورد «پاندای کونگ فو کار ۳» هم این موضوع کاملا صحت دارد.

در دو فیلم قبلی این مجموعه موفق سینمایی دریم ورکز، سوپر استار هایی همچون جک بلک، آنجلینا جولی، داستین هافمن، جکی چان، ست روگن، لوسی لیو، و دیوید کراس صداپیشگی کرده اند. در قسمت سوم این مجموعه، این استودیو برنده جایزه اسکار «جی. کی. سیمونز» را نیز به جمع صدا پیشگان خود اضافه کرده است، «کای» کسی که از دنیای ارواح آمده و قصد دزدیدن گنجینه ارزشمند دارد.

سیمونز با فضای کاری در انیمیشن غریبه نیست و صدا پیشگی شهردار شیر شهر زوتوپیا را انجام داده است. و همچنین در مجموعه «آرچر» نیز به ایفای نقش پرداخته است.

 

چرا بازیگران مشهور عاشق کار در پروژه های انیمیشن هستند؟

سیمونز سه دلیل را برای این موضوع مطرح می کند:

۱- شما زمانی که به محل کار می روید نگران ظاهر خود نیستید.

 

زمانی که کار شما به طوری است که با ظاهر شما ارتباط مستقیم دارد، بودن در استودیو ضبط صدا و گرفتن حقوق برای آن همچون یک رویا است.

سیمونز می گوید: بدون صندلی آرایش، هیچ اصلاح، هیچ کمد لباس، شما کاملا می توانید یک آدم نامرتب باشید. از نظر من این موضوع شماره یک و مهم تر از بقیه موارد است.

مطالعه کنید:  پشت صحنه جالبی از انیمیشن داستان اسباب بازی

 

۲- همکاری در خلق کاراکتر و داستان با فیلم سازان

 

در حالی که داستان و کاراکتر ها معمولا قبل از ضبط صدا تقریبا تکمیل شده اند اما بر طبق گفته سیمونز فیلم سازان همچنان آماده شنیدن نظرات آن ها هستند و دستشان برای برخی تغییرات تا حدودی باز است.

سیمونز می گوید: بر طبق تجربیات من، این آزادی عمل در فیلم های لایو اکشن به این صورت نیست و تعامل بسیار کمتری بین شما ، نویسنده و کارگردان وجود دارد و در انیمیشن فضا برای این گونه تغییرات بسیار باز تر است.

بسیار کار لذت بخشی است که شما چشمان خود را ببندید و کاراکتری را که انیماتور ها خلق خواهند کرد را تجسم کنید و همین موضوع سر ضبط صدای «کای» برای من اتفاق می افتاد.

 

۳- صرفه جویی در زمان

 

معمولا در فیلم های لایو اکشن، بازیگر ساعت های طولانی را به صورت متوالی روی صحنه سپری کنند. و اگر شما در یک فیلم پرفروش حضور  داشته باشید، بعضی اوقات مجبور به پرواز به نقاط دیگر برای ضبط فیلم هستید و این موردی است که در انیمیشن وجود ندارد.

سیمونز می گوید: زمانی که یک کار انیمیشنی بلند از یک بازیگر می گیرد در مجموع ۱۰ الی ۱۲ ساعت است (که در چندین ماه پخش می شود)، که معادل کمتر از کاری است که او در یک روز فیلم لایو اکشن انجام می دهد. پس این کار بسیار پر سودی برای یک بازیگر به حساب می آید. شما در یک پروژه جذاب شرکت می کنید بدون اینکه مجبور باشید با هواپیما به نقاط مختلف سفر کنید. 

مطالعه کنید:  انیماتور جوان دیزنی از بهترین و بدترین قسمت های حرفه اش می گوید

« پاندای کونگ فوکار » یکی از موفق ترین انیمیشن های یک دهه گذشته محسوب می شود که نخستین قسمت آن در سال ۲۰۰۸ یکی از پرفروش ترین اکران های سال را پشت سر گذاشت به حدی که کمپانی دریم ورکز در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد برای سری انیمیشن های « پاندای کونگ فوکار » شش دنباله خواهد ساخت! اظهار نظری که به نظر می رسد بیشتر از فرط هیجان از فروش بالای قسمت اول بوده باشد.

منبع: businessinsider

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

60 + = 64

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.