اخبارمقالات

چرا جفری کاتزنبرگ (مدیرعامل دریم ورکز) فردی مهم در سیاست آمریکا شناخته می شود

3.8Kviews
۰
(۰)

عکس کاتزنبرگ و اباما

نسخه جدید نشریه Mother Jones حقایق جالبی را در مورد مدیرعامل شرکت دریم ورکز جفری کاتزنبرگ و نقش کلیدی او در انتخابات سال گذشته آمریکا بیان کرده است. این مقاله برای کسانی که حقیقت آمیختگی سیاست در صنعت انیمیشن آمریکا را نفی می کنند نکات روشنگرانه ای به دنبال دارد. این مقاله روشن می کند که چگونه کمک کاتزنبرگ به اباما در انتخابات، درهای نفوذ او به بالاترین سطوح سیاست آمریکا و چین را گشوده و به او اجازه داده است تا با سرعت بیشتری گسترش خود در بازار سینمای چین را که تصور می شود در دهه آینده درآمد بیشتری از بازار آمریکا داشته باشد تحقق بخشیده است.

مقاله شش صفحه ای اندی کرول به صورت چاپی در این نشریه وجود دارد ولی در اینجا نکات مهم آن خلاصه شده است:

کاتزنبرگ که سرمایه ای در حدود ۸۰۰ میلیون دلار دارد در خلال انتخابات مبلغ ۳٫۱۵ میلیون دلار به ستاد انتخاباتی دموکراتها کمک کرد. او به گروههای حامی دموکراتها نیز کمکهایی انجام داد.

او در جمع آوری نزدیک به ۳۰ میلیون دلار از دیگر چهره های هالیوود (مثلا ۱ میلیون دلار کمک استیون اسپیلبرگ) نیز نقش عمده ای ایفا کرد. ویل اسمیت در مورد او گفته است “جفری در مورد جلب نظر شما در مورد پول گرفتن انسان خبره ای است”.

کاتزنبرگ در مورد جلب کمک مالی برای اباما شخص ویژه ای محسوب می شود و این هم به خاطر توانایی های ذاتی او در این مورد است. در همین رابطه در مقاله آمده است ” او مانند سس سویا داخل غذای چینی است. او همه جا هست”

مطالعه کنید:  انتشار هودینی 15.5

کاتزنبرگ و مشاور سیاسی او اندی اسپان در دور اول ریاست جمهوری اباما به طور متوسط ماهی یکبار با او در کاخ سفید ملاقات داشته اند.

اباما شخصا با کاتزنبرگ تلفنی صحبت می کند.

کاتزنبرگ که فرزند یکی از کارگزاران وال استریت است از کودکی با دنیای سیاست آشنا شده است. وقتی او ۱۲ سال داشت در انتخابات شهرداری نیویورک به جان لیندسی کمک کرد و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری نیز در ستاد او بود.

همسر کاتزنبرگ، مریلین کاتزنبرگ درسال ۲۰۰۶ اباما را در برنامه اپرا وینفری ملاقات می کند و همسرش را متقاعد می کند که با او ملاقاتی داشته باشد. کاتزنبرگ شباهت های زیادی بین اباما و لیندسی مشاهده می کند. در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است ” لیندسی دلبستگی زیادی به امید و تغییر داشت. چیزهایی که ما امروزه می شنویم انعکاسی از شعارهای سال ۱۹۶۵ است”

اباما در مورد کاتزنبرگ ها گفته است “جفری و مریلین انسانهای خستگی ناپذیر و جسوری هستند که از اولین کمپین انتخاباتی در زمان های خوب و بد، زمانی که خیلی ها حتی اسم مرا به درستی تلفظ نمی کردند در کنار من بودند. من همیشه سپاسگزار آنها خواهم بود.”

هنوز مشخص نیست که اهداف کاتزنبرگ در حمایت از رئیس جمهور چیست اما بسیاری بر این باورند که دستیابی آسانتر به بازار فیلم چین یکی از محرک های او است.

وقتی رهبر چین، شی جین پنگ در سال ۲۰۱۱ از آمریکا بازدید کرد کاتزنبرگ در ضیافت غذا در کنار او نشسته بود. همان هفته کاتزنبرگ در کالیفرنیا اعلام کرد که با موافقت شخص جین پنگ با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون دلار دریم ورکز شرقی (Oriental DreamWorks) را در چین افتتاح خواهد کرد.

مطالعه کنید:  تاریخ جدید اکران انیمیشن سینمایی Trolls

جو بایدن معاون رئیس جمهور از جفری کاتزنبرگ و باب آیگر مدیرعامل دیزنی خواست تا اختلافات میان دولت چین و استودیوهای آمریکایی را در مورد تسهیم سود حل و فصل کنند. بایدن موفق شد توافقنامه ای ایجاد کند که طی آن ۲۵ درصد از سود به استودیوها می رسید و همچنین امکان این را می داد که فیلم های سه بعدی و IMAXآمریکایی بیشتری در چین ساخته شوند.

مشاور کاتزنبرگ، اندی اسپان هرگونه مذاکره او با اعضای دولت را در مورد دریم ورکز شرقی و نقش او در ایجاد توافقنامه جو بایدن در جریان مسئله تسهیم سود فروش استودیوها در چین رد می کند.

کاتزنبرگ پس از انتخاب اباما نیز به ارتباطات سیاسی خود ادامه داده است. او در حال ایجاد یک ستاد دریافت کمک برای انتخابات شهرداری شهر نیوآرک در نیوجرسی  در سال ۲۰۱۴ به نفع کوری بوکر است. او همچنین کمک ۱۵۰ هزار دلاری برای انتخابات شهرداری لوس آنجلس به نفع کارمند قبلی دریم ورکز وندی گرول انجام داد.

منبع: cartoonbrew

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

3 + 7 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.