آموزشاخبارمقالات

چرا هر انیماتوری باید در انیمیت توپ در حال جهش استاد شود

3.62Kviews
۴
(۴)

در فرم درست هر هنری، ما قبل از اینکه شروع به دویدن کنیم باید راه رفتن را به خوبی یاد بگیریم.


انیمیت توپی که در حال جهش است، یک تمرین بسیار معروف است و شما به عنوان یک انیماتور بار ها این تمرین را انجام داده اید و شاید حتی از انجام دادن آن دیگر خسته شده باشید. چرا زمانی که شما در حال یادگیری انیمیشن هستید در انجام این تمرین تاکید می شود؟ و آیا شما این اصل را در جاهای دیگر نیز به کار شما خواهد آمد؟

با خواندن ادامه مطلب به اهمیت این تمرین بیش از گذشته پی خواهید برد.

  

چرا باید در انیمیت توپ در حال جهش استاد شوم؟

به عنوان یک تمرین انیمیت، این تمرین (انیمیت توپ در حال جهش) ممکن است بسیار آسان و ابتدایی به نظر برسد، اما در واقع اصول مهمی در این تمرین وجود دارد. در ساده ترین فرم، این تمرین به شما اصولی همچون زمان بندی، فاصله گذاری، وزن، قوس ها، فشردگی و کشیدگی، جذابیت و غیره را درس میدهد. اما همچون هر انیماتور مشتاقی ما می خواهیم فراتر برویم، همچون موضوعات دیگری چون بازیگری، احساسات کاراکتر و سکانس های نبرد فوق العاده. چه اتفاقی خواهد افتاد زمانی که شما اصول را نادیده می گیرید؟

در فرم درست هر هنری، ما قبل از اینکه شروع به دویدن کنیم باید راه رفتن را به خوبی یاد بگیریم.

شما از دیدن این که این تمرین ساده چگونه می تواند در لگن، سر و کل بدن کاراکتر به کار رود شگفت زده خواهید شد.

به عنوان مثال دیزنی در انیمیشن هایش از یک توپ در حال جهش برای برخی از صحنه ها استفاده می کند. ویدیو زیر مثال خوبی برای این است که ببینید که انیماتور ها چگونه از یک توپ ساده برای زمان بندی، لی اوت و پیش بینی قبل از اینکه کاراکتر را انیمیت کنند استفاده می کنند.

 

۱- شما حس زمان بندی و فاصله گذاری را درک می کنید

زمان بندی و  فاصله گذاری خوب از مولفه های مهم این تمرین است. اگر یکی از این دو فاکتور را شما به خوبی رعایت نکنید، تصویر شما به درستی از آب در نخواهد آمد. ما می خواهیم توپ ما به صورت طبیعی دارای وزن، شتاب، قوس و دیگر مولفه ها باشد. زمان بندی و فاصله گذاری خوب باعث می شود که دیگر مولفه ها را به خوبی بتوانیم در مورد توپ خودمان اعمال کنیم.

مطالعه کنید:  جلوه های ویژه در فیلم لایو اکشن دامبو

بوسیله صرف زمان برای مهارت در این تمرین شما می توانید به لایه های پیشرفته تری از اصول انیمیشن برسید و خواهید دید که بیشتر کاراکتر های پیچیده (چه انسان و یا حیوان) با رعایت این اصول بسیار باور پذیر تر خواهند شد.

چیز مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که ما سعی نمی کنیم که فیزیک واقعی یک توپ در حال جهش را به تصویر بکشیم و تمام معادلات ریاضی را در مورد آن به کار ببریم. تمام سعی ما این است که حس افتادن، برخورد توپ با زمین و طوری که آن از کادر عبور می کند را به درستی و با روح انیمیت کنیم. ما به عنوان یک انیماتور دروس فیزیک را باید به خوبی بدانیم تا حرکت واقعی را بتوانیم به تصویر بکشیم، اما چیز مهم تری که وجود دارد این است که بیننده از دیدن صحنه احساس لذت کند و برای او قابل باور باشد، خواه از این اصول پیروی کند و یا نکند.

 

۲- شما قوس های عالی، کند شدن حرکات در شروع و خاتمه و چیز های بیشتری را درک خواهید کرد

شما ممکن است در ابتدا متوجه این موضوع نشوید، اما در همین تمرین ساده اصول بسیار مهمی از انیمیشن وجود دارد. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، هر باری که شما این توپ در حال جهش را انیمیت می کنید، شما اصولی همچون وزن را همانند زمان بندی و فاصله گذاری به کار می برید. به اضافه این اصول شما یاد خواهید گرفت که چگونه قوس ها را برای جذاب شدن به کار برید و چگونه برای حرکت خود کند شدن حرکات در شروع و خاتمه را استفاده کنید، چگونه فشردگی و کشیدگی، چیدمان صحنه برای درک هر چه بیشتر بیننده و دیگر اصول را در مورد این سکانس به ظاهر ساده رعایت می کنید.

 

اینجاست که شما در خواهید یافت که چگونه این تمرین به ظاهر ساده چه چیز های مهمی را در خودش دارد. شما می توانید تمام اصول انیمیشن را به صورت پیشرفته ای در این تمرین به کار برید و با بهره گیری از این اصول می توانید انیمیت خود را قابل باور تر برای بیننده نمایش دهید.

به همین صورت که شما به انیمیت ادامه می دهید، شما مجبور خواهید شد که کاراکتر ها و اشیای پیچیده تری را انیمیت کنید. این کار می تواند شروع یک چالش برای شما در مورد قسمت های مختلف یک کاراکتر با هم باشد، اما به یاد داشته باشید که گام ها را به ترتیب و با حوصله بردارید. همان طور که شما در این تمرین به مهارت کافی می رسید به یاد داشته باشید که این مهارت ها را در انیمیت های دیگر نیز به کار برید.

مطالعه کنید:  چرا شما به عنوان یک انیماتور سه بُعدی نیاز به مهارت طراحی ندارید؟

 

۳- شما درک خواهید کرد که انیمیت این توپ فراتر از یک تمرین است

زمانی که شما بر روی شات های پیچیده تری کار می کنید و احساس می کنید که کاملا مسلط شده اید، می توانید هر وقت که شروع به انیمیت توپ کردید آن ها را به راحتی بازخوانی کنید و در انیمیت خودتان به کار ببرید. فیلم نامه ای را در نظر بگیرید که در آینده ممکن است روبروی شما قرار بگیرد، جایی که شما همراه با همکاران خودتان می خواهید صحنه ی خارق العاده ای را انیمیت کنید. کارگردان شات را برای شما کاملا واضح تشریح می کند، کاراکتر اصلی از پله ها در حال پایین آمدن است. مشکل اینجاست که کارگردان می خواهد این انیمیت را تا آخر وقت کاری از شما بخواهد و آن را ببیند. چطور شما به ددلاین در نظر گرفته شده نگاه می کنید و کار خود را پیش می برید؟

قانون های اصلی که شما در مورد انیمیت توپ در حال جهش یاد گرفته اید به صورت اتوماتیک وار به یاد می آورید و در سرعت کار به شما کمک بسیار زیادی می کند. یک پوز جذاب را برای کاراکتر خود انتخاب کنید، لگن و باسن او را همچون انیمیت توپی که از پله ها پایین می آید انیمت کنید، پا ها را همراه با حرکت لگن انیمیت کنید (و سعی کنید وزن را به درستی در مورد او پیاده سازی کنید)، و ریزه کاری را در انیمیت انجام دهید.

بیشتر اوقات شما حرکتی که در لگن کاراکتر در هنگام راه رفتن اتفاق می افتد را شبیه به حرکت توپ می بینید (نه به صورت اغراق شده). اساسا، شما حرکات اصلی و پایه ای حرکت توپ را در مورد لگن کاراکتر در حال راه رفتن دریافت می کنید. باقی اجزای پایین تنه کاراکتر نیز باید همراه با حرکت لگن کاراکتر هماهنگ باشد تا حرکت راه رفتن و از پله پایین آمدن او کامل شود. ما به سرعت به قوس های اصلی در مورد این کاراکتر دست پیدا کردیم اگر ما این قوس ها را دنبال کنیم می بینیم که بسیار شبیه به انیمیت توپی است که از آن صحبت کردیم !

مطالعه کنید:  تاثیر نحوه نورپردازی بر روی چهره کاراکتر

 

وقتی که کاراکتر از صخره ای می پرد و یا از ساختمانی پرش می کند، همین تکنیک انیمیت توپ را نه تنها در مورد این حرکت بلکه در مورد سکانس های پیچیده تر نیز می توان به کار برد.

 

شروع به انجام اشتباهات کنید!

بله درست است! شروع به انجام اشتباهات کنید و به یاد داشته باشید که از کار خود باید لذت ببرید. قبول خواهید کرد یا خیر، انیماتور های حرفه ای اشتباهات بیش از اندازه ای را مرتکب می شوند و از همین اشتباهات است که یادگیری خود را از مسایل بهتر می کنند. ما همواره از اشتباهات خودمان بهترین استفاده را باید بکنیم و از آن ها در جهت بهتر شدن کار خودمان بهره ببریم. وقتی اشتباهی مرتکب شدید از آن درس بگیرید و در جهت بهتر شدن کار از آن استفاده لازم را ببرید. هیچ دلیلی وجود ندارد که تمرین های خود را بسیار و بیش از حد پیچیده کنید. از مقدمات شروع کنید و آرام آرام خود را برای بهتر شدن و انجام تمرینات پیچیده تر گرم کنید. آینده شما در گرو تصمیمی است که الان میگیرید.

در آخر به یاد داشته باشید که کار شما سرگرم کردن و بر انگیختن احساسات بیننده است. در کار خود از لذت بردن غافل نشوید. شما به راحتی می توانید مرز ها را پشت سر بگذارید و این تنها تخیل شماست که محدودیت برای شما ایجاد می کند. بسیار مهم است که ما متوجه شویم که انجام این گونه تمرین های به ظاهر ساده چه تاثیری بر روی پیشرفت کار ما دارد و به همین دلیل است که انیمیت توپ در حال جهش پایه تمام انیمیشن ها می تواند باشد. الان این تمرین را با شور و شوق بیشتری انجام دهید و تا به مهارت کافی نرسیده اید از این کار دست نکشید!

منبع : Animation Mentor

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

34 + = 41

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.