اخبارمقالات

چرا کاراکتر های حیوانی در انیمیشن محبوب ترند؟

5.74Kviews
۳
(۱۶)

۵ دلیل محبوبیت کاراکتر های حیوانی در فیلم های انیمیشن


جادوی انیمیشن دنیای فانتزی را به دنیای ما آورده است. تصویر گران و انیماتور ها سعی بر این دارند که با استفاده از هنر خود بتوانند ما را به این دنیای فانتزی ببرند. انیمیشن در واقع پروسه پاک کردن و دوباره کشیدن عکس هایی است که پشت سر هم به نمایش در می آیند و کاراکتر های خیالی در آن بوجود می آیند که دنیای کودکی و فانتزی هر شخصی را از آن خود می کنند و دنیای بی انتهایی از نا ممکن ها را بوجود می آورند.

یکی از راه های انتقال خیال به واقعیت در انیمیشن استفاده و توسعه دادن کاراکتر های حیوانی است. آیا شما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا وجود کاراکتر های حیوانی جزو جدایی ناپذیر فیلم های انیمیشن است؟ یا هر شخصیت اصلی داستان فیلم های انیمیشن یک حیوان خانگی دارد؟

برخی می گویند که کاراکتر های حیوانی بهترین ابزار برای سرگرم کردن و درگیر کردن مخاطب با داستان، دارای جذابیت برای خاطرات دوران بچگی و بهترین راه چالش برای یک جامعه معمولی و نرمال است. کاراکتر های حیوانی بهترین منبع برای سرگرمی و بر انگیختن احساسات و حس دلسوزی و انتقال پیام های قدرتمند به مخاطبان است.

برای درک کامل این پدیده، لیستی از دلایلی که چرا نویسندگان و تصویر گران تصمیم می گیرند که از این کاراکتر های حیوانی در داستان های خود استفاده کنند را برای شما بیان می کنیم.

 

کاراکتر های حیوانی به روایت داستان کمک می کنند

 

تصویر گران برای غلبه بر موضوع های چالشی از حیوانات استفاده می کنند. به وسیله ی شخصیت پردازی حیوانات، استودیو های انیمیشن می توانند بیان مطالب خود را تکمیل تر کنند، فضای کافی را برای کمدی ایجاد کنند، و چالش های مرتبط با نمایش رفتار بزرگسالان را به این شیوه تصویر سازی کنند و بر آن فائق آیند. رفتار های ساختگی حیوانات به نمایش مسائل حسی که ممکن است در غیر اینصورت واکنش نا مطلوبی را به همراه داشته باشد کمک می کند. و در موارد بیشتر، زمانی که این کاراکتر های حیوانی به خوبی طراحی شده باشند، می توانند موارد حسی را که بیان آن ها به صورت خوب و قابل باور تا اندازه ای مشکل است همچون درد، خشونت، سکوت و کم گویی، ترس و مرگ را به خوبی نشان دهند.

مطالعه کنید:  کانسپت آرت های Game Of Thrones

برای فرار از سردی صحنه هایی که توسط دنیای واقعی بر کار متحمل می شود، این کاراکتر های حیوانی هستند که می توانند به راحتی خود را با شرایط وفق دهند و منظور داستان را منتقل کنند. این گونه کاراکتر ها هستند که می توانند داستان های اخلاقی را به طرز قابل باوری برای ما بیان کنند، چون شرایط و نحوه توسعه کاراکتر آن ها برای دست کاری و آنچه که هدف گوینده داستان است، باز است. بالا تر از همه، تصویر گران از کاراکتر های حیوانی برای منحرف کردن تمرکز بیننده از حرکات غیر قابل باور و تمرکز آن ها برروی توسعه داستان از آن ها استفاده می کنند.

 

ما می توانیم با آن ها ارتباط بر قرار کنیم و آن ها را شناسایی کنیم

 

انسان ها و حیوانات از یک ارتباط اولیه که جامعه را قادر می کند تا حیوانات را جذاب بشناسد لذت می برد، یک پدیده که به صفحه تلویزیون نیز کشیده شده است. حیوانات همواره مرکز توجه انسان ها و نقش حیاتی برای آن ها داشته اند و در طول تاریخ بشریت همواره محبوب انسان ها بوده اند. این ارتباط با بشریت و این اتصال همچنان ادامه دارد و در طول زمان و در جامعه امروزی هم تشدید شده است، خصوصا در صنعت انیمیشن این موضوع نمود بیشتری داشته است.

متخصص مغز و اعصاب شناخته شده جهانی، فروید زیگموند، بچه ای را که خودش را مساوی حیوانات می دید را هیپنوتیزم کرد، و دریافت که رفتار های یک انسان بالغ بیشتر گیج کننده و ارتباط کمتری نسبت به حیوانات دارد. همچون کودکان، حیوانات نیز دارای غرایز و احساسات ساده و پاک هستند. تصویر گران و انیماتور ها زمانی که در حال توسعه یک فیلم هستند، در جست و جوی جذاب کردن ارتباط احساسی بین یک کودک و حیوانات هستند.

علاوه بر این، کاراکتر های حیوانی با توجه به نژاد، جنسیت و ملیت خودشان تبدیل به نماد های جهانی شده اند. شناوری آزاد آن ها فارغ از لیبل ها و برچسب ها باعث شده اند که بتوانیم از آن ها در هر نقشی که برایشان در نظر گرفتیم استفاده کنیم. ارتباط نداشتن هویت انسانی از شخصیت یک کاراکتر و موجودیت او به بیننده اجازه می دهد شناخت او از کاراکتر راحت تر انجام شود و بتواند به راحتی با او ارتباط برقرار کند.

مطالعه کنید:  آنچه از دیزنی تا سال 2019 خواهیم دید

به علاوه، این استعاره طبیعی از این کاراکتر ها امکان اضافه شدن بازخوانی های متفاوت را برای ما فراهم می کند، و اجازه می دهد که هر ادبیاتی، چه بچه گانه و بزرگسال، در مورد او کار شود. همچون فرهنگ انسانی، جنسیت و نژاد در میان حیوانات مطرح نیست، اما جنبه حیوانی آن ها تفسیر و جذابیت آن ها را ساده تر می کند.

 

بالا بردن سطح آگاهی، همدلی و همدردی

 

برای بچه ها، انیمیشن پنجره ای است که از طریق آن می توانند دنیا را ببینند و ارزش ها را برای آن ها شکل می دهد و سطح آگاهی های آن ها را بالا می برد. فیلم های انیمیشنی بازتاب دنیای فانتزی بزرگسالان و ایده آل بچه ها است و به همین دلیل است که تصویر گران از کاراکتر های حیوانی برای انتقال دادن پیام های اجتماعی و تغییرات الهام بخش استفاده می کنند.

تحقیقات گویای این مسئله است که بسیاری از بچه ها داستان هایی را دوست دارند که کاراکتر های آن ها حیوانات هستند و این گونه داستان ها را بیشتر از داستان هایی که کاراکتر های آن ها انسان ها هستند دوست دارند. نویسنده ها و تصویر گران انیمیشن، بنابراین، تمایل بیشتری دارند که در داستان ها برای انتقال چیزی که در ذهن خود دارند بیشتر از حیوانات برای یک اعوجاج هدفمند از واقعیت استفاده کنند. بوسیله این ارتباط مستقیم با این محیط اطراف آن ها، بچه ها تشویق می شوند که خودشان را در جلد این کاراکتر ها قرار دهند و از دریچه چشم های آن ها دنیایی که آن ها در آن حضور دارند را تماشا کنند. برخی دروس اساسی در مورد عشق، درد، دوستی، اشتراک گذاری و احترام را می توان از طریق این پروسه استخراج شود.

استودیو های انیمیشن برای بیان همدردی، مهربانی و شفقت برای دنیای پیرامون ما این کاراکتر های حیوانی را توسعه می دهند. نویسنده ها صفات بارز و مرتبط با این کاراکتر ها را به منظور جذاب کردن موضوع برای احساسات، ضعف ها و آسیب پذیری انسانی برجسته می کنند.

 

شخصیت آن ها جهانی است

 

بشریت دارای یک انحصار در شخصیت و یا فردیت نیست. استودیو های انیمیشن از تصور حیوانی برای تصویر سازی استفاده می کنند، شخصیت هایی که نیاز ندارند برای شجاع بودن و دفاع کردن آنچه که حق است، انسان باشند.

مطالعه کنید:  دانشگاه های برتر در زمینه آموزش انیمیشن

پیکسار در فیلم های خود حداقل از یک کاراکتر که انسان نیست استفاده می کند اما این کاراکتر هم دارای سطح هوشیاری انسانی است. چه چیز هایی پیام این گونه فیلم های قدرتمند که همکاری بین نوع بشر و نوع غیر بشر است را می سازد زمانی که کاراکتر ها یک احساس هدف مشترک را تشخیص می دهند. در مجموع، این تیمی که متشکل از بشر و غیر بشر است دشمن هایی دارند که رفتار و قلمرو آن ها را پس می زند. این گونه فیلم ها کاراکتر های حیوانی را برای به تصویر کشیدن اهمیت شخصیت برای زندگی تمام کاراکتر ها به کار می گیرند. از طریق این فیلم ها، این اشخاص غیر انسانی عجیب و غریب تبدیل به یک پدیده آشنا و شبیه به ما می شوند.

 

کمیک ریلیف

 

بر طبق بحث قبلی، کاراکتر های حیوانی در فیلم های انیمیشن در راه های بسیار تعیین کننده به کار گرفته می شوند. آن ها همچنین می توانند به عنوان یک تصویر طنز برای جذابیت داشتن برای بزرگسالان یا به عنوان یک تصویر احمقانه و یا با مزه برای جذابیت داشتن برای کودکان مورد استفاده قرار بگیرند.

از لحاظ تاریخی، کاراکتر های انیمیشنی صرفا در طنز و شوخی ها مورد استفاده قرار می گرفت. این تفاوت و شباهت های بین این کاراکتر ها و انسان ها موقعیت های زیادی برای طنز را بوجود می آورد. تصویر گران برای ساختن جالب تر تجربیات شبیه سازی تصویری برای یک رفتار طنز و بازی، از اغراق استفاده می کنند. بچه ها به عنوان مثال، این مضحک بودن و عدم تجانس کاراکتر های حیوانی را تشخیص و به هم ربط می دهند.

دوست داشتن و یا بیزاری از آن ها، شما نمی توانید فقط آن ها را انکار کنید. کاراکتر های حیوانی اینجا برای ماندن در فیلم های انیمیشن هستند و بچه ها را آموزش می دهند و سرگرم می کنند، بچه هایی که در آینده نزدیک خود تبدیل به افراد بزرگسال خواهند شد (نسل های آینده).

منبع: barajoun

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۱۶

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.