اخبارانیمیشن ایران

کارهای جشنواره نه خیلی بد ، نه خیلی خاص

4.53Kviews
۰
(۰)

خط قرمز

انیمیشن کوتاه ” خط قرمز ” با کسب پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه یا نیمه بلند در بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان ، اثر مونا عبدالله شاهی است. وی که در سمت کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس، این انیمیشن را برای اکران روزهای جشنواره آماده کرد، داستان مارمولک و لاک پشتی را تعریف می کند که تداعی گر داستان سال های دور، درخصوص زشتی مسخره کردن است.

طراحی کاراکترها و پزهای لی اوت و سرپرستی انیماتورها در این  اثر بر عهده حسین ملایمی بوده است که تندیس بهترین جانبخشی در بخش ایران ۲۹ امین جشنواره فیلم کوتاه تهران را برای او به دنبال داشته است . همچنین طراحی پویانمایی، بر عهده اعظم آقالویی، گلرخ الوان، سیامک تکلو و حامد اکرمی بوده و تدوین و موسیقی این اثر را نیز، حسین ملایی و امیرحسین جلیلی در دست داشته اند.

آن چه در پی آمده، گفتگو با این هنرمند است که به مناسبت نمایش اثرش در ایام جشنواره، صورت گرفته است.

خانم عبدالله شاهی خط قرمز چگونه ساخته شد؟

خط قرمز پروژه پایان نامه من است. تولید این کار ۴ ماه طول کشید. فیلم نامه را خودم نوشتم و از آقای وجیه الله فردمقدم مشاوره گرفتم. این را هم باید بگویم که خط قرمز در انیمیت استودیو کار شده است.

آیا خط قرمز را در جشنواره های دیگر نیز شرکت داده اید؟

این فیلم ابتدا در جشنواره نهال شرکت داده شد و جایزه بهترین انیمیشن و صداگذاری و دیپلم افتخار موسیقی را از آن خود کرد، در جشنواره بلغارستان هم شرکت داده شد و در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به عنوان بهترین انیمیشن انتخاب شد.

مطالعه کنید:  نمایش پیروزی اسلامی بر نظام سلطه در انیمیشن «پیام راشل کوری»

ایده فیلمنامه این کار از کجا آمد؟

از یک تصویر ذهنی به وجود آمد. از خیلی وقت پیش حلزونی زیر کلاه سربازی توی ذهنم بود و این در ذهنم مانده بود و کم کم این ایده را گسترش دادم ودر کارگاه انیمیشن با آقای فرد مقدم راجع به ایده صحبت کردم و کم کم  به داستان خط قرمز رسیدم.

خانم عبدالله شاهی درباره خودتان بگویید، از کجا شروع کردید؟

من لیسانس فیزیک را در دانشگاه صنعتی شریف خوانده ام و در آنجا ابتدا پروژه هواپیمای بدون سرنشین طراحی کردم و در آن سال ها کار طراحی لوگو و از این دست طراحی ها انجام می دادم و بعد ازگذراندن مقطع کارشناسی در رشته انیمیشن دانشگاه هنر پذیرفته و در استودیو برفی مشغول به کار شدم و کار انیمیت کردن و طراحی آرم و تصویر سازی انجام می دهم.

سطح کارهای جشنواره را چگونه دیدید؟

من خیلی از کارها را نتوانستم ببینم. اما همان هایی را هم که دیدم هرچند که خیلی عجیب و خاص نبودند اما کارهای خیلی بدی هم نبودند. 

و در پایان؟؟

فقط می خواهم از تمامی دوستانی که واقعا همدلانه در این پروژه با من همکاری کردند تشکر کنم. به خصوص آقای حسین ملایی که واقعا در این کار مرا یاری رساند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

56 + = 62

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.