اخبارانیمیشن ایران

کانون پرورش فکری جشنواره پویانمایی رضوی را بین‌المللی برگزار می‌کند

2.87Kviews
۰
(۰)

تغییرات عمده جشنواره‌های رضوی کانون، از سوی دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره امام رضا اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، شانزده جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تغییرات رو ‌به ‌رو شده است به نحوی که سال آینده هشت جشنواره در سطح ملی و بین المللی و هشت رویداد دیگر در سطح استانی برگزار می‌شود.

شورای معاونان کانون در جلسه‌ی گذشته خود علاوه بر این، تغییر برخی از میزبانان، حذف و افزودن بعضی از عنوان‌ها و ادغام تعدادی از این جشنواره‌ها را در یک‌دیگر، مورد تصویب قرار داد.

این تغییرات به پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون در سال ۱۳۹۳ و در چهارچوب برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) صورت می‌گیرد.

در این میان در بخش جشنواره‌های ملی و بین‌المللی هم‌چنان جشنواره‌های‌ «بین‌المللی قصه‌گویی رضوی(با ابزار و بی‌ابزار)» در اصفهان، «تحقیق و پژوهش» در تهران، «عکاسی رضوی(عکاسی نمادها و نشانه‌ها و جاده‌ی ولایت)» در خوزستان، «نمایش عروسکی، نمایش‌نامه‌خوانی و نمایش‌نامه‌نویسی» در خراسان رضوی، «نقاشی رضوی(یک تصویر از یک حدیث)» در کردستان و «شعر رضوی» در کرمان برگزار خواهد شد.

میزبانی جشنواره‌های ملی «داستان کوتاه و خاطرات رضوی» بر عهده استان اردبیل و نشریه‌نگاری رضوی (کاغذی و الکترونیکی) نیز بر عهده استان ایلام گذاشته شده است.

در این بخش در سال گذشته استان کرمانشاه و قم به ترتیب عهده‌دار برگزاری جشنواره‌های داستان کوتاه و خاطرات رضوی بودند، آذربایجان‌شرقی جشنواره نشریه‌نگاری را برگزار می‌کرد، خراسان رضوی و همدان میزبانی جشنواره‌های «پرده‌خوانی» و «نمایش‌نامه‌خوانی» را بر عهده داشتند.

مطالعه کنید:  نمایشگاه اسمورف ها در بروکسل

حذف جشنواره‌های پرده‌خوانی، کتاب‌خوانی الکترونیکی خوزستان و بخش نقاشی نمادها و نشانه‌های رضوی آذربایجان‌غربی از دیگر تغییراتی است که در برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

در همین حال در بخش جشنواره‌های استانی نیز سیستان و بلوچستان هم‌چنان برگزاری جشنواره‌‌ای در حوزه‌ی کتاب با عنوان «معرفی کتاب رضوی؛ ارایه‌ی هنرمندانه‌ی کتاب و کتاب‌سازی(ویژه‌ی اعضا)» و یزد برگزاری جشنواره‌ی «سرود رضوی» را بر عهده دارند.

شش جشنواره دیگر بخش استانی نیز با عنوان‌های «نوشتن خلاق»، «فیلم‌سازی رضوی(پویانمایی)»، «شعرخوانی و مشاعره رضوی»، «سفال‌گری»، «خوش‌نویسی رضوی» و «معرفی کتاب رضوی(ویژه مربیان)» نیز به میزبانی استان‌های البرز، بوشهر، چهار محال و بختیاری، سمنان، قزوین و گلستان برگزار می‌شود.

دو جشنواره «فیلم‌سازی رضوی(پویانمایی)» و«شعرخوانی و مشاعره رضوی» نیز در سال گذشته به میزبانی استان‌های فارس و مازندران برگزار شد.

۱۵ استان دیگر نیز میزبان جشن‌های دهه کرامت خواهند بود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 26 = 29

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.