تماس با ما

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

- Advertisement -
آموزشاخبارمقالات

۵ نکته کاربردی در مدلسازی

2.68Kviews


استیو لرد از ۱۹ سالگی به صورت حرفه ای به مدلسازی مشغول است و جایزه National Sculpture Society که مخصوص مدلسازان جوان است، را از آن خود کرده است. از همان موقع او در کمپانی هایی همچون Rhythm & Hues, Oddworld Inhabitants  و  Frank Frazettaمشغول به کار بوده است. دامنه کارهای او بسیار گسترده است و شامل کارهای هنری و تبلیغات تا بازی های کامپیوتری و پارک های تفریحی میشود.

او هم اکنون در McFarlane Toys مشغول به کار است و روی ژست های واقعی برای مدلهای مختلف کار میکند. او در سال ۲۰۱۴ موفق به راه اندازی کمپین Kickstarter و کارخانه تولید مجسمه آناتومی سگ ها را تاسیس کرد.

در ماه جولای او شروع به اشتراک گذاردن تجربیات و دانش خود در زمینه مدلسازی در Anatomy Lab کرد: یک ویدیو چهار ساعته در کمپس Gnomon School of Visual Effects که بصورت زنده نیز پخش شد.

در مقاله زیر استیو پنج نکته کاربردی برای مدلسازی گوزن آفریقایی و بالهای اژدها را در اختیار ما قرار میدهد.

 

۱-    آناتومی را عمیقا مطالعه کنید

نکته کلیدی در مورد مدلسازی حیوانات اشراف کامل به آناتومی این موجودات است. شاید شما قبلا در مورد این موضوع چیزهایی شنیده باشید اما این موضوع واقعا به چه معناست؟ شما ممکن است برخی از کتابهایی که در ان پوزها و یا ژست های ثابت حیوانات باشد را دیده باشید (که من به شخصه An Atlas of Animal Anatomy for Artists  و یا  Animal Anatomy for Artistsرا پیشنهاد میکنم) اما ژست های ثابت تمام ماجرا را به شما نشان نمیدهند.

ماهیچه ها، تاندون ها و استخوان های یک اسب زمانی که چهارنعل در حال دویدن است و یا شیری که در حال شکار یک آهو است، به چه صورت است؟ این همان سطحی است که شما باید به آن برسید. اینکه واقعا چه اتفاقی زیر پوست برای ماهیچه ها می افتد. دانستن چفت و بست ماهیچه ها، خصوصا ماهیچه های داخلی تر، برای کارهایی که با آناتومی انسان و یا حیوانات سروکار دارد بسیار مهم است. شما میتوانید با دستکاری و مهارت داشتن در حرکت دادن آنها، مدل خود را واقعی تر جلوه دهید.


۲-   تحقیقات خود را خلاقانه انجام دهید

مطالعه کنید:  دریم ورکس پنجمین قسمت شرک را می‌سازد

فرض کنید که شما میخواهید یک گوزن آفریقایی را مدلسازی کنید. شما فکر میکنید که نمیتوانید رفرنسی برای آن پیدا کنید؟ اشتباه است. شما میتوانید در کتابهایی که من به آن اشاره کردم رفرنس های خوبی را پیدا کنید. شما میتوانید از گوزن و یا گاو استفاده کنید: هر دوی آنها جانوران سم دار مشابهی هستند.

در ابتدا، یک طرف گوزن آفریقایی ار انتخاب کنید و یک آناتومی ابتدایی از آن بکشید: تیغه های شانه، لگن، جمجمه و غیره. سپس ماهیچه ها و پوست را با اسکلت و سیلوئت (شکل سراسری یکپارچه شده ی بدن که معمولا به رنگ تیره است) مطابقت دهید. میخواهید بیشتر پیش بروید؟ برای دیدن ماهیچه ها و تعامل آنها با هم کالبدشکافی بز یا گوزن را پیدا کنید. سپس میتوانید ویدیویی از یوتوب درباره گوزن آفریقایی و یا حیوانات مشابه پیدا کنید تا ببینید مفصل ها به چه صورت کار میکنند و چگونه با ماهیچه ها درگیر شده اند.

 

۳-  کشیدن دقیق و اصولی سیلوئت

سیلوئت شما بسیار مهم تر از آن چیزیست که فکر میکنید. سیلوئت قبل از اینکه جزییاتی همچون پوست و چروکهای آن را مشاهده کنید، کلیتی از مدل را برای شما نمایش میدهد.

سیلوئت حتی ممکن است به شما بگوید که حجم عضلات و ماهیچه های کار شما به اندازه کافی مناسب نیست و یا اینکه در پوزیشن و یا جای مناسب قرار نگرفته باشند و در جای غیر طبیعی واقع شده باشند. من همواره سعی میکنم که به سیلوئت با دقت نگاه کنم تا کار من واقعی تر به نظر برسد.

تنها درگیر یک ناحیه از مدل نشوید: دائم آن را بجرخانید. در این ضمینه کامپیوتر کمک بسیاری به من کرده است. شما نمیتوانید یک مدل یک و نیم متری ۱۳۰ کیلویی را به راحتی بچرخانید!

 

۴-   تقارن را فراموش کنید

مطالعه کنید:  نحوه مدلسازی در انیمیشن دانشگاه هیولاها

اگر شما بطور مستمر و همیشگی گزینه تقارن و یا همان سیمتری که در برنامه های کامپیوتری است را استفاده کنید، یادگیری شما در فهم اندازه ها به مشکل برمیخورد. و پوزهای مدل شما مخصوصا زمانی که میخواهید بدن آن را خم کنید بسیار سفت و زمخت به نظر میرسد. من به این قضیه واقف هستم که این کار بسیار در زمان شما صرفه جویی میکند ولی برای تمرین هماهنگی دست و چشم، خاموش کردن این گزینه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

هر از گاهی با یک تکه گل و دستان خود به مدلسازی و ساختن یک مجسمه بپردازید که این کار به شما کمک میکند تا هنرمند بهتری شوید و دید خوبی نسبت به مدلسازی پیدا کنید.

 

۵-   درباره فیزیک و حرکت فکر کنید

چگونه مدل شما حرکت خواهد کرد؟ چه انرژی باعث حرکت آن خواهد شد؟ وقتی که شروع به طراحی میکنید از خودتان این سوال را بکنید. اگر کاراکتر شما از دنیای واقعی بسیار فاصله داشته باشد، شما باورپذیری در مورد آن را از دست خواهید داد. بیننده متوجه نخواهد شد که مدل شما چگونه کار میکند و آنها حس غیر واقعی بودن را به بیننده منتقل میکنند.

این بدان معنی نیست که کاراکتر شما باید از تمام قوانین فیزیک پیروی کند: فقط کافی است که شما از آنها مطلع باشد. زمانی که من یک اژدها را مدل کردم از این قضیه مطلع بودم که بالهای او برای نگه داشتن وزنش مناسب نیست اما من تصمیم گرفتم که اندازه بالها را به همان صورت کوچک نگه دارم. تنها مطمئن شوید که شما این تصمیمات را به طور اتفاقی نمیگرید و از آن آگاهی کامل را دارید.

منبع: CG Channel

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  55 درس جدید از مدرسه جلوه های ویژه جنومون

متوسط آرا / ۵٫

Leave a Response

77 + = 86

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.