این رندر انجین بصورت پیش فرض بر روی نرم افزار ۳ds Max 2018 اضافه شده است.
شرکت Solid Angle آخرین به روز رسانی رندر انجین خود را با نام آرنولد ۵ منتشر کرد، به روز رسانی هایی در API و sampling algorithm ها، و اضافه کردن Standard Surface جدید فیزیکال بیس، شیدر های مو و حجم.
در این به روز رسانی همچنین پشتیبانی برای Light Path Expressions و بهبود هایی در عملکرد و روند کاری را شاهد هستیم – نه برای GPU رندرینگ: یک ویژگی که بیشتر کاربران امید به دیدن آن را داشتند.
این رندر انجین بصورت پیش فرض بر روی نرم افزار ۳ds Max 2018 اضافه شده است.
تغییرات کلیدی در ساختار
اکثر تغییرات کلیدی در آرنولد ۵ در ساختار این موتور رندر وجود دارد، به ویژه در C ++ API، که Solid Angle آن را اینگونه توصیف می کند “پاک سازی شده از ویژگی های قدیمی، تقویت شده، گسترش یافته و ساده شده”
این معماری جدید بر روی تمام ابزار های سفارشی موجود ساخته شده برای آرنولد حاصل خواهد شد.
در این به روز رسانی همچنین یک شیدینگ مجزا API و یک همراه BSDF API معرفی شده است.
sampling algorithm های جدید نویز رندر را کاهش می دهد
sampling algorithm های آرنولد در ورژن ۵ به روز رسانی شده است. شرکت Solid Angle ادعا می کند که این تغییرات باعث کاهش نویز رندر در هر دو نور مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.
عکس بالا مقایسه sampler های جدید و قدیمی است.
بالا رفتن سرعت در پس-پردازش و رندرینگ
شرکت Solid Angle ادعا دارد که این تغییرات معماری منجر به افزایش سرعت در زمان رندر start-up و ray-trace شده است.
بنا بر گفته مسئولان این کمپانی پس-پردازش تکسچر ها در فرمت .tx آرنولد ۱۰ برابر سریع تر شده است، همچنین عملکرد های دیگر نیز بهبود یافته اند.
همچنین سرعت لود شدن OpenVDB volume cache های حجیم دو برابر شده است، و سرعت رندر سکانس های داخلی با چندین GI bounce و اشیا با high transmission depth دوبرابر شده است.
Standard Surface ubershader لایه بندی شده جدید
در این آپدیت مجموعه جدیدی از شیدر های دقیق فیزیکال معرفی شده است، شامل یک Standard Surface ubershader که جایگزین Standard shader قبلی در آرنولد شده است.
این شیدر لایه بندی شده جدید با Disney principled material سازگار است، Standard Surface شامل لایه هایی است که بر روی متریال های دنیای واقعی همچون فلز، شیشه، آب و یخ، و پوست تمرکز کرده است.
شیدر مو فیزیکالی بیس جدید با کنترل های بیولوژیکی قابل پذیرش
همانطور که در بالا اشاره شد یک شیدر استاندارد مو که فیزیکال بیس است و با شیدر قبلی جایگزین شده است.
این شیدر ها با طیف وسیعی از ویژگی ها به این به روز رسانی وارد شده اند.
این شیدر unbiased hair-to-hair scattering را پشتیبانی می کند و در تولید می تواند بدون dual scattering و یا دیگر ترفند ها استفاده شود.
لایسنس یک ساله آرنولد ۵ با قیمت ۱,۲۲۰ دلار وجود دارد که گزینه های دیگری هم برای اجاره آن وجود دارد. پلاگین های ادغام شده و یکپارچه شده رایگان هستند.
برای پی بردن بیشتر به ویژگی های جدید این به روز رسانی جدید آرنولد می تواند به لینک های زیر مراجعه کنید
Read an overview of the key features in Arnold 5 in Solid Angle’s press release
Read a full list of new features in Arnold 5 in the online documentation
خانه انیمیشن
این مطلب چقدر مفید بود؟
به این پست امتیاز دهید!
متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰
اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!