کودکان آمریکایی، یوتوب و نتفلیکس را بیشتر از نیکلدئون، دیزنی چنل و کارتون نتورک دوست دارند
در مطالعه ی سالانه ی انجام شده توسط موسسه “Smarty pants” بر روی برندهای مورد علاقه ، یوتیوب در صدر این برندها قرار دارد. در این مطالعه میزان “شناخت برند ، علاقه و محبوبیت” هر برند در میان خانواده های ساکن ایالات متحده که کودکان ۶ تا ۱۲ سال دارند سنجیده میشود.
جدیدترین تحقیق بین ماه های مه و ژوئن ۲۰۱۹ ، به صورت آنلاین و با شرکت ۱۶,۳۶۳ نفر از کودکان و والدینشان انجام شد. در اینجا نگاهی میاندازیم به شبکه ها و سرویسهای ویدئویی آنلاین برتر و همچنین رتبه آنها از میان ۳۵۰ برند موجود در تحقیق ، که شامل ۱۹ گروه از سرگرمی ، غذا ، اسباب بازی، بازی و پوشاک میشود.
- یوتیوب فقط یک شبکه یا برند ویدئویی درجه یک نبود، بلکه بهترین برند در کل نظرسنجی و در میان تمام گروه ها بود.
- ۹۷% از کودکان گفتند که یوتیوب را دوست دارند (۷۷%) یا از آن خوششان میآید (۲۰%).
- ۹۲% از کودکان از یوتیوب استفاده میکنند و همین امر باعث شده که یوتیوب به پراستفاده ترین برند توسط بچه ها تبدیل شود.
- ۷۸% از کودکان حداقل یک بار در طول روز از یوتیوب استفاده میکنند.
- نتفلیکس دومین شبکه/سرویس اشتراک ویدئو (SVOD) محبوب در بین بچه ها است که به خصوص در میان پسران محبوبیت دارد. ۷۲% از پسران ۹ تا ۱۲ ساله گفتند که نتفلیکس را دوست دارند، که در مقایسه با رقم ۶۴% در سال گذشته ، افزایش داشته است.
- بچهها از برندهای Nickelodeon ، کانال دیزنی و کارتون نتورک شناخت بالایی داشتند اما علاقهی کودکان به این برندها در حال کاهش است. اگرچه که رتبهی این برندها در میان سرویس های پخش اینترنتی/شبکه های کودکان به ترتیب ۳ و ۴ و ۸ بود اما از میان تمام ۳۵۰ برند ، به ترتیب در رتبه های ۳۴ و ۴۷ و ۷۲ قرار گرفتند. کاهش محبوبیت این شبکه ها با کاهش رتبه هایشان در سالهای اخیر، ارتباط زیادی دارد.
- همچنین در این نظرسنجی ، کاهش علاقه مندی به کانال های کابلی ” Nicktoons, Disney XD PBS Kids, Boomerang و Discovery Family ” مشاهده شد. تنها کانال کابلی که برخلاف دیگران محبوبیتش در بین کودکان زیاد شده بود “Disney’s Freeform ” (ABC Family سابق) بود.
- سرویس پخش آنلاین دیزنی به نام Disney+ که به زودی راه اندازی میشود، بچه ها را هیجان زده کرده است. Disney+ با اینکه هنوز راه اندازی نشده اما ششمین شبکه/سرویس اشتراک ویدئو محبوب در میان بچه ها است. ۸۰% بچه ها میگویند که “قطعا” یا “احتمالا” در سال آینده از Disney+ استفاده خواهند کرد.
در اینجا نگاهی میاندازیم به ۵۰ برند برتر از میان تمام گروه های این نظر سنجی در بین کودکان :
و در این جا نگاهی میاندازیم به ۵۰ برند برتر از نظر والدین کودکان ۶ تا ۱۲ سال
منبع: cartoonbrew
ترجمه شده در سایت خانه انیمیشن
این مطلب چقدر مفید بود؟
به این پست امتیاز دهید!
متوسط آرا ۳٫۵ / ۵٫ ۶
اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!