اخبار

فروش جهانی ۸۱۱ میلیونی «یخ زده»

3.72Kviews
۰
(۰)

انیمیشن کامپیوتری «یخ‌زده» فروش بین‌المللی خود در پنجاه و دو کشور جهان را به ۴۶۳ میلیون دلار رساند. این فیلم هفته قبل ۲۱ میلیون دلار در این کشورها فروش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این درحالی است که فروش این کمدی اکشن خانوادگی و ماجراجویانه در آمریکای شمالی به ۳۴۸ میلیون دلار رسیده است.

به این ترتیب، رقم فروش کلی جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای جهان) به ۸۱۱ میلیون سیده و هنوز نمایش موفقت‌آمیز آن ادامه دارد.

انگلستان با یک فروش ۵۸ میلیون دلاری پس از آمریکا قرار می‌گیرد. فروش «یخ‌زده» در کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه، استرالیا، ایتالیا، مکزیک و کره جنوبی به ۴۵، ۴۱، ۳۳، ۲۸، ۲۶، ۲۵ و ۲۳ میلیون دلار رسیده است.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما با توجه به استقبال بالای تماشاگران آمریکای شمالی از فیلم، پیش‌بینی یک فروش کلی ۴۰۰ میلیون دلاری برای آن می‌کنند.

آن‌ها در عین حال می‌گویند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این فیلم بتواند به فروشی بالاتر از فروش رقیب خود «من نفرت‌انگیز ۲» دست پیدا کند.

دومین قسمت انیمیشن کامپیوتری «من نفرت انگیز» که فصل تابستان به روی پرده سینماها رفت، در آمریکای شمالی به فروشی ۳۶۸ میلیون دلاری داشت.

منتقدان سینمایی از این دو فیلم به عنوان رقبای اصلی دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال در دو مراسم سالانه اسکار و گلدن گلوپ اسم می‌بردند. «یخ زده»جایزه بهترین انیمیشن مراسم گلدن گلوب را گرفت.

فروش هفتگی «یخ‌زده» در آمریکای شمالی هم‌اکنون به حدود ۲۰ میلیون دلار رسیده است. با توجه به مراسم پیش‌روی اسکار، پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه داستان مهربانی و خشم طبیعت

«یخ‌زده» با هزینه تولید ۱۵۰ میلیون دلاری تهیه شده و کمپانی والت‌ دیزنی آن را به تنهایی و بدون همکاری یار همیشگی خود شرکت کامپیوتری پیکسار تهیه کرده است.

کارگردانان فیلم کریس باک و جنیفر لی هستند که آن را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خود و ناتالی ایوانر ساخته‌اند و یک دختر نوجوان کاراکتر اصلی آن است.

این دختر جوان با چند دوست انسان و حیوانی خود در سرمای سخت و پر برف زمستان، راهی قله اورست می‌شود تا یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را تجربه کند.

منتقدان سینمایی این انیمیشن را به شدت پسندیده‌اند و برخلاف «دانشگاه لولوها» (که مورد پسند آن‌ها قرار نگرفت) نقدهای مثبت زیادی برای آن نوشته‌اند.

کریستین بل، جاش گاد و ایدینا منزل صداهای خود را به کاراکترهای اصلی قصه فیلم قرض داده‌اند و یک آدم برفی سفید متحرک، یکی از شخصیت‌های اصلی و بامزه داستان است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.