۱۰ نکته از دریم ورکس برای خلق یک استوری برد حرفه ای
خلق استوری برد های پویا با نکته های مفید و کاربردی از دریم ورکس
استوری برد ها ابزار بسیار مفیدی در مرحله پیش تولید برای انیمیشن هستند. استوری برد ها از لحاظ ساختار بسیار ساده هستند اما همین نقاشی هایی که بی شباهت به کمیک بوک نیستند در مرحله لی اوت و کامپوزیت استفاده می شوند. انیمیشن هایی با بودجه مثال زدنی همواره هنرمندانی را برای کشیدن استوری برد پروژه استخدام می کنند، اما اکثر فیلم سازان مستقل مجبور هستند که خود به تنهایی این کار را انجام دهند.
نکته هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد از هنرمندان استوری برد در دریم ورکس است که با استایل خاص خودشان ما را راهنمایی خواهند کرد.
۱- اجتناب از صحنه پردازی تخت مگر در صورت لزوم
منظور از صحنه پردازی تخت یعنی اینکه شما پرسپکتیو سه بُعدی را در کار خود رعایت نکرده باشید. یک عکس تخت زیاد گویای سکانس و شات شما نخواهد بود و استوری برد شما را نا مفهوم و نا خوانا خواهد کرد.
۲- شبکه بندی صفحه برای کمک به قرار گیری کاراکتر و کامپوزیت
شبکه های زمینی به توسعه یک سکانس از فضا و موقعیت دوربین کمک می کند. بدون این شبکه بندی به سختی می توان موقعیت ایستادن کاراکتر و دیگر اشیای صحنه را تشخیص داد و گاهی هم به طور یقین دچار اشتباه خواهید شد.
۳- استفاده از فورگراند، میدگراند ، بک گراند و بک گراند دور برای عمق دادن به تصویر
می توانید برای این منظور از اشیای مختلفی همچون درخت ها، دیوار ها و غیره استفاده کنید. استوری برد شما به این المان ها نیاز دارد تا عمق را در تصویر خود بوجود آورد.
۴- گروه بندی منطقی کاراکتر ها برای کات زدن های بهتر
در صورت داشتن چندین کاراکتر در صحنه و وقتی که شما بیش از دو کاراکتر در صحنه دارید که در حال صحبت کردن هستند، معمولا فیلم برداری آن ها در یک زمان با مشکلاتی همراه می شود. دریم ورکس پیشنهاد می دهد که این افراد را گروه بندی منطقی کنید تا کات هایی که زده می شود برای شما آسان تر شود.
۵- احتیاط در ترکیب اشیای موازی در یک فریم
داشتن اشیای موازی در یک فریم باعث نامفهوم شدن شات می شود. سعی کنید برای حل این مشکل بک گراند را برای عمق دادن به تصویر اضافه کنید.
۶- دقت در کادر بندی ها و نگران نبودن از فضای خالی
جاهای خالی کادر شما هم به اندازه ی جاهای پر از اهمیت برخوردار هستند. این احساس را نداشته باشید که قرار است همه جای کادر شما پر از جمعیت باشد.
۷- شات های اُورشولدر و عکس العمل برای کمک به ارتباط بر قرار کردن بهتر با دیالوگ
این گونه شات ها برای انتقال حس سکانس بسیار از اهمیت برخوردار است و در مواقع لزوم هم بر اهمیت دیالوگ تاکید می کند.
۸- نگاه کردن کاراکتر ها به گوش چپ و یا راست ما و زل نزدن به دوربین
نگاه کردن کاراکتر ها به دوربین باعث می شود بیننده حس خوبی پیدا نکند و دریم ورکس می خواهد تا جای ممکن از این اتفاق بد دوری کند.
۹- استفاده از زوایا و ارتفاع های مختلف دوربین در شروع و دوباره شروع کردن شات
زاویه دوربین بسیار اهمیت دارد و ما از طریق همین زاویه حس های مختلف را می توانیم به بیننده منتقل کنیم. به عنوان مثال زاویه بالا، ترس و ضعف و زاویه پایین قدرت و تسلط را نشان می دهد. کات زدن ها به ارتفاعات مختلف در مورد کاراکتر های مختلف می تواند حس بیننده که باید به یک کاراکتر داشته باشد را یادآوری کند.
۱۰- کات زدن های با دلیل
همچون مرحله ویرایش، استوری برد شما نیز برای کات زدن ها باید دلیلی را نشان دهد. این کار می تواند با نوشتن افکت های صدا، چرخیدن سر، حرکات و غیره انجام شود.
منبع: premiumbeat
خانه انیمیشن
این مطلب چقدر مفید بود؟
به این پست امتیاز دهید!
متوسط آرا ۴٫۴ / ۵٫ ۸
اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!