تماس با ما

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

- Advertisement -
مقالات

خط تولید انیمیشن سه بعدی (قسمت دوم)

425views

مروری اجمالی

  • مراحل اساسی برای ساخت یک انیمیشن ( پویا نمائی ) سه بُعدی
  • چرا به یک خط تولید نیاز داریم ؟
  • خط تولید چیست ؟
  • گشت و گذاری در بخش های مختلف استودیو های انیمیشن سازی پیکسار
  • بدون جزییات زیاد با هم به سراغ کلیات یک خط تولید می رویم

قسمت اول

مراحل خط تولید

توسعه و پروش داستان
• همه چیز با یک داستان شروع می شود!
• کشیدن استوری برد
• مراحل:
– نخست ، ایده
– فیلمنامه و نقاشی هایی که بیانگر داستان است
– مراحل آزمون و خطا
– داستان بارها گفته می شود و با گذشت زمان بهتر و بهتر می گردد

توسعه داستان

پیچ کردن  داستان (ارایه داستان به دیگران)

  • بار اول قصه به صورت کلی ارائه می شود

ویراستاری

  • مراقبت از جریان داستان
  • زمان بندی حرکات در فیلم را بررسی کنید
  • ویرایش فیلم را  مدیریت کنید
  • نسخه های مختلفی را آماده نمائید
  • نظیر یک استودیوی قدیمی
  • اما ما قبل از فیلمبرداری با یک قصه شروع می کنیم .

گسترش هنر

  • چشم انداز و احساس را در فیلم گسترش دهید .
  • کاراکتر ها و صحنه ها
  • آن را در سراسر مراحل تولید دنبال کنید .
  • بیشتر ، تصمیمات سطح بالای هنری را اتخاذ کنید .
  • ابزارهای ارتباطی قدیمی
  • طرح های مقدماتی ، نقاشی های مداد رنگی و مجسمه ها
  • مراحل
  • با موضوعات دنیای واقعی شروع کنید
  • گسترش چشم انداز : شکل ظاهری ، رنگ ها و جنس مواد
  • گسترش توضیحات و حرکات
  • مجسمه ها ، برای کاراکتر ها توسعه یابد

 

توسعه هنر –  کاراکتر ها

 

توسعه هنر –  محیط

 

صداپیشگان

  • صداها باید با کاراکترهای شما مطابقت داشته باشند

 

ضبط گفتگو

  • برای رفرنس انیمیت کردن مفید است
مطالعه کنید:  چالش کاراکترهای انسانی در انیمیشن های پیکسار (قسمت چهارم)

 

مدل سازی

  • شکل را تعریف می کند
  • مراحل
  • با داده های هنری آغاز می شود
  • طرح ها
  • مجسمه ها ( گاهی اوقات اسکن می شود )
  • مدل ها باید :

 

  • خوب به نظر برسند – چشم نوازش باشد
  • کاربردی باشند – برای قرار گرفتن در خط تولید
  • هنگام تغییر شکل کار کنید – برای انیمیشن

 

 

 

مدل سازی کاراکتر

 

 

محیط و مدلسازی متعلقات

 

 

شیدینگ

  • خواص و جنس مواد را معین می کند
  • رنگ ها
  • خواص بازتابش نور
  • بافت ها
  • مراحل
  • بررسی موضوعات دنیای واقعی
  • درک فیزیک ظاهر آنها
  • جنبه های مهم ظاهر را درک کنید
  • چه چیزی خز ( مدل شده ) را شبیه خز ( واقعی ) می سازد ( و نه شبیه مو یا علف )؟
  • به عنوان مثال، چه چیزی باعث می شود فلز قدیمی به نظر برسد؟
  • با دیدگاه کلی فیلم مطابقت دارد

 

شیدینگ

 

 

ریگ کردن کاراکتر

  • یک کاراکتر را برای انیمیشن آماده می کند
  • تغییر شکل را در شکل ظاهری تعریف می کند
  • هنگامی که کاراکتر حرکت می کند ، شکل ظاهری تغییر می کند
  • کنترل ها را برای متحرک سازها ( انیماتورها  ) تعیین می کند
  • مراحل
  • با داده هنری شروع کنید
  • برای آزمایش چشم انداز و کنترل ها ، با انیمیت امتحان کنید

 

صحنه آرایی

  • صحنه ها را از متعلقات آن خلق می کند
  • یک صحنه را برای بازیگری فراهم می کند

 

 صحنه آرایی

 

چیدمان

  • دوربین را مشخص می کند
  • نقطه شروع
  • قاب بندی – کدام اشیاء دیده می شوند
  • حرکت
  • موقعیت اشیاء اصلی را مشخص می کند
  • نقطه شروع برای پویا نمایی ( انیمیشن )
  • استفاده از استوری برد به عنوان مرجع

 

چیدمان

 

انیمیشن (پویانمائی)

  • حرکت و حالات کاراکتر
  • مراحل
  • حرکت واقعی را بررسی کنید
  • مدلی از حرکت را برای فیلم توسعه دهید
  • بسیار شبیه بازیگری است
  • اغلب زبان کامل جدیدی را برای بدن گسترش می دهن
مطالعه کنید:  نگاهی تحلیلی به انیمیشن Big hero 6

 

انیمیشن (پویانمائی)

  • کی فریم های انیمیشن
  • حرکت با تغییر کنترل های جداگانه بر روی کاراکتر ها در نماهای مختلف مشخص می شود
  • مشابه پویانمائی دو بعدی
  • به وسیله شرکت های انیمیشن Pixar و PDI مورد استفاده قرار گرفته
  • موشن کپچر
  • حرکت ، با به کارگیری بازیگران زنده ضبط می شود .
  • ویرایش برای رفع مشکلات
  • به وسیله شرکت های Sony lmageworks و weta  به کار گرفته شده

 

انیمیشن (پویانمائی)

  • بسیار وقت گیر !
  • نیاز به بودجه های کلان و زمان طولانی جهت توسعه
  • امروزه بزرگترین وجه تمایز بین استودیوهای بزرگ و استودیو های کوچکتر
  • توسعه برای” صرفه جویی به مقیاس “ سخت است

 

انیمیشن (پویانمائی)

 

 

 

شبیه سازی

  • امکان متحرک سازی همه چیز وجود ندارد
  • پویا نمائی مبتنی بر خواص فیزیکی
  • حرکت برای شبیه سازی فیزیکی محاسبه می شود
  • کاربرد ها :
  • انسان : مو ، پارچه ، پوست
  • رسانه های طبیعی : آب ، آتش ، دود
  • جلوه های ویژه : انفجار

 

شبیه سازی

 

 

 

افکت ها

  • موارد طبیعی : آب ، آتش ، دود
  • آب و هوا : برف ، باران ، باد
  • جلوه های ویژه : انفجارها ، تبدیل تدریجی یک تصویر به تصویری دیگر
  • بسیار خاص
  • شامل مدل سازی ، متحرک سازی و شیدینگ است

 

جلوه های بصری

نورپردازی

  • روشنایی صحنه را تعریف می کند
  • مراحل
  • فیلم های دنیای واقعی را بررسی کنید
  • جنس مواد و اثر متقابل نور و شی را بررسی کنید
  • مواد ساده : پلاستیک ، چوب و نظایر آن
  • مواد پیچیده : فلزات
  • کاراکتر ها : پوست ، مو
  • با تصاویر هنری شروع کنید
  • برای به دست آوردن تصویر نهایی ، نورهایی را اضافه کنید و تغییر دهید
مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه و تاثر برانگیز «مترسک»

 

نور پردازی

 

 

 

رندر

تصاویر نهایی را پردازش کنید

دوگانگی جالب

  • کاراکتر ها ، چشم انداز ، حرکات دارای سبک
  • برمبنای بلاک های ساختاری فیزیکی صحیح
  • تحرک : متحرک سازی کاراکتر در مقابل شبیه سازی لباس / مو
  • شیدینگ : مواد با سطوح رنگی در مقابل پراکندگی زیر سطحی
  • نور پردازی : نورهای « بدون سایه » در مقابل روشنائی عمومی

 

مراحل پیشرفت شات

 

پیام اصلی ( مباحث مطرح شده ) چیست ؟

  • فیلم ها تلاش های عظیمی هستند
  • بودجه های کلان
  • ساختار تولید قوی
  • اشخاصی با بسیاری از مهارت های متفاوت
  • قصه گویی
  • هنر
  • فنی
  • تحقیق و توسعه
  • آزادی هنری خیلی زیادی ندارد
  • تعداد زیادی از موضوعات فنی چالش برانگیز
  • تصاویری که قبلاً نمی توانستیم به وجود بیاوریم

 

پیام اصلی ( مباحث مطرح شده ) چیست ؟

  • اگر شما یک هنرمند هستید
  • آزادی هنری خیلی زیادی ندارید
  • به نوازندگان یک ارکستر فکر کنید
  • شما موسیقی ، رهبر ارکستر و سایر نوازندگان را به دست آورده اید
  • متخصص یا جنرالیست (عمومی) ؟
  • اگر بیشتر فنی هستید
  • تعداد زیادی از موضوعات فنی چالش برانگیز
  • تصاویری که قبلاً نمی توانستیم به وجود بیاوریم
  • کاهش هزینه ها با بهترین ابزار
  • باید هنرمندان و ساخت فیلم را درک کرد
  • این جائی است که پول از آنجا می آید

 

قدردانی ها

  • استودیو های متحرک سازی Pixar
  • مجوز استفاده از موضوعات در این ارائه ، با لطف استودیوی انیمیشن سازی Pixar فراهم گردیده است

ترجمه: خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا / ۵٫

Leave a Response

+ 88 = 89

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.