اخبار

سیگراف ۲۰۱۳ مقالات تکنیکی خود را معرفی کرد

2.92Kviews
۰
(۰)

 

Sigarph

برنامه مقالات تکنیکی SIGGRAPH2013 مجمعی جهانی برای ارائه آخرین تحقیقات دانشگاهی در حوزه گرافیک کامپیوتری و فن آوری های تعاملی می باشد. چهلمین کنفرانس و نمایشگاه جهانی گرافیک کامپیوتری و تکنیکهای مرتبط که از ۲۱ تا ۲۵ جولای سال ۲۰۱۳ در کالیفرنیا برگزار می شود این مقالات را از تمام نقاط جهان پذیرش می کند. شرط پذیرفته شدن این مقالات کیفیت بسیار بالا و نوآورانه بودن آنهاست.

در این مورد مارک آلکسا رئیس هیات انتخاب مقالات از دانشگاه برلین می گوید : “گرافیک کامپیوتری رشته ای پویا و در حال پیشرفت است. دامنه مقالاتی که به سیگراف ارائه می شود هر سال وسیعتر می شود .امسال مسائلی مانند چاپ سه بعدی (۳D printing) و ساخت متریال های واقع گرایانه در کنار مواردی همچون تولید تصاویر واقعی از فرایندهای پیچیده مورد توجه قرار گرفته است.” 

سیگراف امسال از ۴۸۰ مقاله ارائه شده ۱۱۵ مقاله را انتخاب کرده است. این انتخاب توسط افراد خبره و شناخته شده در مجامع آکادمیک و صنعت صورت پذیرفته است. در زیر چند مورد از بهترین این مقالات معرفی شده اند:

OpenFab  یک ساختار قابل توسعه برای ساخت اجسام دارای متریال های متفاوت

1

OpenFab یک کتابخانه قابل توسعه برای ساخت اشیائی است که از چندین متریال مختلف تشکیل شده اند و توسط چاپ سه بعدی ساخته شده اند. این نرم افزار با الهام از Renderman و امکانات موجود در GPU های جدید ساخته شده است. این کتابخانه امکان ساخت جزئیات مدلسازی و متریال با استفاده از رویکرد Shader فراهم می آورد و در پیاده سازی آن استفاده محدود از حافظه در نظر گرفته شده است.

مطالعه کنید:  شاهکار جدید دیگری از بلر استودیو منتشر شد

بهبود حالت شفافیت برای خطوط ۳ بعدی

222

برای نمایش مجموعه ای متراکم از خطوط این روش شفافیت خطوط را بر اساس جهت دید انتخاب کرده و پس از بهینه سازی برای برای نمایش آماده می کند. این تکنیک در تصویر سازی پزشکی، فیزیک و گرافیک کامپیوتری کاربرد دارد.

ساخت ظاهر قابل تغییر

3

سیستمی برای ساخت سطوحی با خصوصیت بازتابشی متغیر(در نقاط مختلف سطح جسم نوع بازتاب نور متفاوت است) که متریال هایی مانند anisotropic را نیز در بر می گیرد.

به دست آوردن اختلاف و تغییرات دو شکل متفاوت با استفاده از روش مبتنی بر مپ

4

یک روش خلاقانه برای تعیین اختلاف شکل دو مدل متفاوت برای به دست آوردن جزئی ترین اطلاعات در مورد مکان و نوع این اختلافات. این روش نسبت به روشهای قبلی بسیار کاراتر بوده و امکان مقایسه دو سطح را در بالاترین جزئیات می دهد.

شبیه سازی مایعات با قابلیت تطابق بالا با استفاده از مش های چهار ضلعی

5

این روش جدید برای شبیه سازی بهینه مایعات با قابلیت تطابق مکانی بالا، پارامترهای زیادی را ترکیب می کند تا بتواند الگوریتمی را که قادر است انیمیشن مایعات را با جزئیات بالا به دست می دهد معرفی کند. این متد نسبت به روشهای قبلی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده در حالیکه نسبت به آنها کاراتر هم می باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  نرم افزار Shottio

Leave a Response

4 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.