اخبارانیمیشن ایران

فجر بهترین جایی بود که انیمیشن را جدی بگیرند

2.06Kviews
۰
(۰)


کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» که در مراسم اختتامیه بعد از کسب عنوان بهترین انیمیشن این دوره طی سخنانی لزوم توجه مسؤولان را نسبت به مدیوم انیمیشن خواستار شده بود، گفت: دوستان به ظاهر نگاه ویژه‌ای داشتند و می‌خواستند انیمیشن را از چشم مخاطب بربایند. نکته این است که شاید بعضی‌ها احساس خطر و فکر می‌کردند جای‌شان تنگ می‌شود که البته این تفکر کودکانه‌ای است و به دلیل محافظه‌کاری و عدم بلوغ عده‌ای است.

وی افزود: همین تفکر بهانه‌ای دست جشنواره فجر داد که انیمیشن‌های ما انیمیشن‌های بدی هستند و اگر دیده نشوند به نفع انیمیشن کشور است. این دیدگاه اگرچه در ظاهر خیرخواهانه است اما ترس از تزلزل جایگاه عده‌ای را نمایش می‌دهد. ترس از این موضوع که قرار است هادی محمدیان‌های جدیدی اضافه می‌شوند و این موضوع رزومه عده‌ای را خراب می‌کند. من فکر می‌کنم افرادی صف‌بندی‌هایی را انجام دادند که انیمیشن‌های انقلابی با افراد انقلابی را تفکیک کنند و سعی دارند با ما دشمنی کنند.

همدانی درباره‌ فرصت از دست‌رفته وزارت ارشاد و ظرفیت بالای سینمای انیمیشن صحبت کرد و گفت: فجر بهترین جایی بود که انیمیشن را جدی بگیرند و البته هزینه‌ای هم برایشان نداشت. فقط کافی بود تا ۲ اکران خوب به انیمیشن‌ها می‌دادند. مگر یک سیمرغ چه قدر هزینه می‌برد؟ انیمیشن‌ها هر کدام چیزی در حدود یک میلیارد هزینه دارد درحالی‌که یک سیمرغ شاید در نهایت ۵ میلیون برای وزارتخانه خرج داشته باشد. اینها هزینه‌ای برای وزارت ارشاد نیست اما در مقابل، آنها جدی شدن صنعت انیمیشن و ورود سرمایه‌های خصوصی و چرخیدن چرخ سینمای انیمیشن را به‌دست می‌آوردند که می‌توانستند به همین راحتی روی این موج‌ سوار شده و آن را به نام خود تمام کنند.

مطالعه کنید:  جشنواره پویانمایی مدرسه ای بزرگ برای انیماتورهای کشور است

منبع: روزنامه وطن امروز

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. سلام سایتتون رو بهتر کنید پیشنهادهای من اینه

    اول اخبار انیمیشن ایران رو بدید هر روز و مصاحبه با شرکتهای انیمیشن سازی معرفی شرکت و اثارشون

    دوم اخبار روزانه انیمیشن هالیوود با مراجعه به سایتاشون و غیره مصاحبه هاشون با شبکه های خبری و معرفی این شرکتها و اخبار فروش انمیشنهای در حال اکران

    سوم اخبار انیمیشن سینمای اتحادیه اروپا
    اخبار روزانه شرکتهای انمیشن سازی معروف وغیر معروف معرفی شرکتها و میزان فروش انیمشنهای در
    حال پخش اروپا

    چهارم اخبار انیمیشن سینمای اسیا اخبار روزانه انمیشن اسیا کشورهای و شرکتهای معروف و انیمیشنهای در حال پخش اسیا و میزان فروش ومعرفی شرکتهای انیمیشن سازی اسیا

    توی اون قسمت بالای صفحتون بزنید اخبار انیمشن اسیااروپا و هالیوود هر کدوم جداگانه
    اینجوری هم اخبارتون متنوع میشه هم تخصصی تر سایتتون هم امار بازدید کنندهای سایتتون بالا میره

Leave a Response

2 + 8 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.