اخبار

«یخ‌زده» والت دیزنی ۳۴۵ میلیونی دلاری شد

3.92Kviews
۰
(۰)

«یخ‌زده» انیمیشن کامپیوتری جدید کمپانی والت دیزنی موفق به یک فروش جهانی کلی ۳۴۵ میلیون دلاری در آمریکا و بقیه کشورهای جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ،در حالی که فروش فیلم در آمریکای شمالی به مرز ۲۰۰ میلیون دلار رسیده، فروش آن در دیگر کشورهای جهان حدود ۱۵۳ میلیون بوده است.

«یخ زده» به جز آمریکاو و کانادا در ۳۳ کشور دیگر جهان هم به روی پرده سینما رفته و طی هفته قبل ۳۵ میلیون دلار در این کشورها فروش کرد.

در حالی که شش هفته از نمایش عمومی فیلم در آمریکای شمالی میگذرد، این هفته تعداد بیشتری از کشورهای جهان آن را به روی پرده می برند.

تحلیلگران اقتصادی سینما با توجه به استقبال بالای تماشاگران آمریکای شمالی از فیلم ، پیش بینی یک فروش کلی ۳۰۰ میلیون دلاری برای آن می‌کنند.

در عین حال، آن ها می گویند این فیلم انیمیشنی ظرفیت فروشی بالای 300 میلیون دلار در بقیه کشورهای جهان را دارد.

آنها در عین حال می گویند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این فیلم بتواند به فروشی بالاتر از فروش رقیب خود «نفرت انگیز ۲» دست پیدا کند.

دومین قسمت انیمیشن کامپیوتری «من نفرت انگیز» که فصل تابستان به روی پرده سینماها رفت ، در آمریکای شمالی فروشی ۳۰۲میلیون دلاری داشت .

منتقدان سینمایی از این دو فیلم به عنوان رقبای اصلی دریافت جوایز بهترین انیمیشن سال در دو مراسم سالانه اسکار و گلدن کلوب اسم میبرند .

فروش هفتگی «یخ زده » در آمریکای شمالی هم اکنون به حدود ۲۰ میلیون دلاری رسیده است. با توجه به تعطیلات پیش روی سال نو میلادی ، پیش بینی میشود این رقم افزایش پیدا میکند .

مطالعه کنید:  اتفاقاتی که در همه انیمیشن‌های پیکسار رخ می‌دهند; فرمول موففیت آمیز

 

«یخ زده» با هزینه تولید ۶۰میلیون دلاری تهیه شده و کمپانی والت ریزنی آن را به تنهایی و بدون همکاری یار همیشگی خود شرکت کامپیوتری پیکسار تهیه کرده است .

کارگردانان فیلم کریس باک و  جنیفر لی هستند که آن را بر اساس فیلم نامه ای از خود و ناتالی ایوانز ساخته اند و یک دختر نوجوان کاراکتر اصلی آن است .

این دختر جوان با چند دوست انسان و حیوان خود در سرمای سخت و پربرف زمستان ، راهی قله اورست می شود تا یک ماجراجویی هیجان انگیز را تجربه کند .

منتقدان سینمایی این انیمیشن را به شدت پسندیده اند و بر خلاف «دانشگاه لولوها» ( که مورد پسند آنها قرار نگرفت) نقدهای مثبت زیادی برای آن نوشته اند.

کریستین بل ،جاش گاد  و ایدینا منزل صدای خود را  به کاراکترهای اصلی قصه فیلم قرض داده اند و یک آدم برفی سفید متحرک، یکی از شخصیت های اصلی و بامزه داستان است .

منتقدان و تحلیگران اقتصادی سینما عقیده دارند «یخ زده» در سال جاری میلادی ، همان موفقیتی را برای کمپانی والت دیزنی خلق می کند که سال قبل «شجاع» خلق کرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

  1. اونایی که تو نظرات سنگ روح لطیف کودک رو به سینه میزنن ببینید انمیشن های هالیوود داره میگه رابطه ی پسر و دختر یه چیز کاملا ساده و روتینه

    انیمیشن فقط ایرانی

    ما از انمیشن چه میخواهیم؟؟ این که بچه بشینه صبح تا شب نگاه کنه و مامان باباش از وظیفه ی تربیت راحت باشن نه خیر ما از انمیشن آموزش مفاهیم انسان ساز را میخواهیم مفاهیم انسان پرور

Leave a Response

+ 45 = 46

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.