اخبارانیمیشن ایران

هادی یقین لو دبیر چهارمین جشنواره فیلم نامه نویسی کانون شد

3.36Kviews
۱
(۱)

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حکم دبیر جشنواره را سیدصادق رضایی هادی یقین لو مدیرعامل کانون به پیشنهاد معاون تولید کانون امضا کرده است.

رضایی در این حکم به تجربیات یقین‌لو به عنوان یک کارگردان و فیلم‌ساز در حوزه‌ سینمای کودک و نوجوان اشاره کرده و نگارش فیلم‌نامه‌های درخور توجه با درون‌مایه‌ها و ساختارهای هنری مناسب اندیشه مخاطبان را یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری و ماندگاری سینمای کودک و نوجوان برشمرده که به گفته‌ی وی متاسفانه در سینمای امروز، ضعف آن به خوبی حس می‌شود.

چهارمین مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی کانون قرار است با موضوع‌های «سنت‌های قومی و بومی»، «سرزمین مادری»، «خلیج‌فارس» و «آزاد» برگزار شود.

بر همین اساس مدیرعامل کانون در حکم انتصاب دبیر این جشنواره نکاتی مانند شناسایی و تشویق فیلم‌نامه‌نویسان خلاق و متعهد در حوزه‌‌ی سینمای کودک و نوجوان و تقدیر از فیلم‌نامه‌های برتر در این حوزه و پدیدآورندگان آن و توجه به مستندسازی روند جشنواره و انتخاب داوران شایسته و متعهد در حوزه‌ی فیلم‌نامه نویسی کودک و نوجوان را یادآور شده است.

وی همچنین ایجاد زمینه‌های تبادل تجربه میان فیلم‌نامه‌نویسان جوان و پیشکسوتان حوزه فیلم‌نامه‌نویسی کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی دقیق به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از خلاقیت‌ها و مشارکت نیروهای کانونی در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را از جمله خواسته‌های خود از دبیر جدید جشنواره برشمرده است.

در این میان هادی یقین‌لو مدیر امور سینمایی کانون و دبیر جشنواره پیرامون شرایط شرکت در این رویداد هنری توضیح داد که فیلم‌نامه‌ها در این جشنواره در دو بخش داستانی و پویانمایی کوتاه و بلند (سینمایی) پذیرفته می‌شوند که هر فیلم‌نامه تنها در یک بخش از جشنواره می‌تواند شرکت کند.به گفته‌ وی آخرین مهلت ارسال آثار برای علاقه‌مندان، اول مهر سال ۹۲ اعلام و زمان برگزاری مراسم پایانی جشنواره نیز دی ماه امسال تعیین شده است.

مطالعه کنید:  پشت صحنه جالبی از انیمیشن کلاسیک دیزنی «شیر شاه»

یقین‌لو همچنین یادآور شد که بر اساس فراخوان منتشرشده، هر متقاضی می‌تواند حداکثر دو فیلم‌نامه را به دفتر جشنواره ارسال کند و هر فیلم‌نامه باید در سه نسخه چاپ شده، به همراه لوح فشرده آن حاوی فایل متنی(word) ارسال شود.

امور سینمایی کانون تندیس جشنواره به همراه هدیه‌ نقدی ۱۵ میلیون ریالی را به عنوان جایزه این مسابقه در نظر گرفته است.

در همین حال علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان دکتر بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، شماره ۲۶، مجتمع شهید ملک شامران، امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کدپستی: ۱۵۱۱۶۴۷۴۱۶ ارسال کنند.

پایگاه اینترنتی kanoonfilm.ir و پست الکترونیکی kanoonfilm.tolid@gmail.com نیز برای پاسخ‌گویی به مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده  و فرم کامل فراخوان چهارمین مسابقه‌ فیلم‌نامه‌نویسی کانون هم در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir نیز قابل مشاهده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.