اخبارمقالات

قابلیت های نسخه جدید آریون ۲

4.15Kviews
۰
(۰)

لایت میکسرآریون

رندم کنترل نمایشی از قابلیتهای آریون ۲٫۴ که نسخه ی هنوز به بازار نیامده ی رندر کننده ی هیبریدی پردازنده ی مرکزی/پردازنده ی کارت گرافیکیش میباشد را منتشر ساخت. از جمله ی این قابلیتهای جالب  نورپردازی مجدد است.

لایه های رندر در کنار رندر کننده ی کامل تولید میشوند و زمان محاسبه را بالا نمیبرند. به این ترتیب امکان نورپردازی مجدد یک شات در بسته ی کامپوزیت به وجود می آید .

لایه های نور لایت میکسر بازهم به چرخه ی تولید RandomControl برگشتند و اکنون میشود خروجی لایه های لایت میکسر را به فرمت فایلی چند لایه و EXR ذخیره کرد و بعد با برنامه ی ادیت مورد نظر نظیر فتوشاپ، افتر افکت یا نیوک کار را ادیت نمود.

نسخه ی ۲٫۴ نرم افزار امکان خروجی تا ۱۰ لایه ی لایت میکسر (تصویر بالا) به فایل چند لایه ی EXR میدهد. به این ترتیب امکان نورپردازی مجدد یک شات در هر بسته ی کامپوزیت که بتواند این فرمت فایل را باز کند وجود خواهد داشت.
لایه های خروجی به این فرمت یا ۲۱ فرمت دلخواه دیگر در زمان رندر اصلی زمان محاسبات را بالاتر نمیبرند و نتیجتاً میتوان پاس ها (گذرها)ی اضافی را هم به راحتی در کار لحاظ کرد.

در زمان تغییر متریالها فعال کردن یک گزینه ی رندر منطقه ای مبتنی بر آبجکت کار را به همین صورت مربوط به رندر کلی یعنی افزایش ندادن زمان محاسبات پیش میبرد

درست مثل AOV های برنامه ی آریون، لایه های لایت میکسر در زمان محاسبه ی رندر کامل محاسبه می شوند و نتیجتاً کانالهای لایت میکسر زمان رندر را بالا نمیبرند. با این روش میتوان نورپردازی مجددی روی تصاویر ثابت انجام داد و با هر برنامه ای که فرمتهای EXR و EXR چند لایه را پشتیبانی میکند (مثل نیوک) کار انیمیشن انجام داد.

مطالعه کنید:  کاراکتر های محبوب پیکسار در ابتدا چه ظاهری داشتند!

آریون ۲٫۴٫۰ تا ۸ کانال معمولی لایت میکسر در اختیار ما می گذارد و در کنار آن میتوانید کانالهای نورخورشید و محیط را هم داشته باشید  که نتیجتاً تعداد کانالها به ده عدد میرسد.

رندم کنترل با همکاری FnordWare کاری کرده تا هنرمندان بهترین EXR چند لایه ی خروجی را داشته باشند. شدیداً توصیه میکنیم برای خواندن فایلهای EXR چند لایه از پلاگین ProEXR در فتوشاپ و افتر افکت استفاده کنید. دیگر نرم افزارها نظیر نیوک به خوبی با فرمت چند لایه ی EXR کار میکنند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. با سلام و خسته نباشید
    از مطالب بروزی که در سایت میگذارید سپاسگذارم. لطفا همراه با هر مقاله اسامی اصلی را به زبان انگلیسی نیز درج کنید تا برای جستجوهای آتی در اینترنت قابل استفاده باشند.
    با آرزوی موفقیت روزافزون

Leave a Response

+ 4 = 12

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.