اخبار

راز بال ها

6.79Kviews
۳٫۳
(۳)

راز بال ها

استوری بورد

تینکر بل کنجکاوی خاص خود را در سفر به جنگل زمستانی مجددا نشان می دهد و در این داستان دنبال یافتن دلیل داشتن بال های درخشانش است . کشفی که تینکر بل می کند باعث بروز مشکلاتی در دنیای پری ها می شود و خطری هم گریبانگیر درخت پیکسی داست می شود.

مروری بر فیلم

بعد از تاخیر یک ساله دیزنی باز هم به عادت سالانه خود برگشت و فیلم دیگری را در رابطه با تینکر بل منتشر کرد . دلیل این تاخیر اعلام نشده است اما احتمالا مربوط به یافتن یک داستان مناسب بوده است مشکلی که قبلا هم در ارائه اولین فیلم تینکر بل وجود داشت. چهارمین داستان تینکر بل عنوانش یک بار تغییر کرد زیرا قبلا به این فیلم عنوان “تینکر بل و جنگل زمستانی مرموز” داده بودند ( توجه کنید که تینکر بل دیگر بخشی از عنوان فیلم نیست که این اولین باری است که در مورد این سری اتفاق می افتد) .

راز بالها
با وجود تغییر نام این داستان همان داستانی را ادامه می دهد که سال های قبل در تینکر بل وجود داشت. در راز بال ها تینکر بل آماده زمستان می شود. پری های دیگر سبد هایی را برای زمستان آماده می کنند تا به جغد های جنگل زمستانی این امکان را بدهند که برف دانه های جدیدی را با خود حمل کنند . وقتی تینکر بل همراه با یک پری دیگر به سمت پلی بین دنیای سرد و گرم می رود ناراحت می شود که می بیند پریان دنیای گرم اجازه ندارند به منطقه دنیای سرد بروند. این قانونی است که مدت ها وجود داشته و لرد میلوری در جنگل زمستانی این قانون را وضع کرده است . با این حال تینکر بل تنها بعد از اینکه از پل رد می شود و متوجه می شود که بال هایش درخشان شده است از این قانون اطلاع پیدا می کند . تینکر بل را باز به سمت دنیای گرم می برند اما او درخشان بودن بال هایش را نمی تواند فراموش کند و مطمئن است که درخشان بودن بال هایش دلیل محکمی دارد .

تنکریبل
تینکر زمانی که در سرزمین خودش نمی تواند جواب این سوال را پیدا کند فکر می کند باید به جنگل زمستانی برگردد و یک پری دانا را ملاقات کند که این راز را برای او برملا کند . البته تینکر می داند که قانون اجازه این کار را به او نمی دهد و رفتن به سرزمین زمستانی ممنوع است اما بهرحال این تینکر بل کنجکاو است و نمی تواند قوانین را مراعات کند. بنابراین نقشه ای می کشد که به سمت جنگل زمستانی برود و برای این کار خود را داخل سبد یک جغد مخفی می کند و بعد از این که چند لباس گرم تنش می کند از دوستانش می خواهد که در این سفر او را کمک کنند .

کمی بعد تینکر بل متوجه می شود که پریان دنیای گرم نمی توانند راحت در سرزمین های سرد زندگی کنند با این حال با وجود سرمایی که حس می کند به مسیرش ادامه می دهد و با “دیوی” ملاقات می کند که یک پری مسن تر و باهوش است که در واقع نگهبان دانش می باشد . نکته جالب این که هم زمان با تینکر بل پری دیگری هم وارد می شود و در مورد بال های درخشان از دیوی می پرد . تینکر بل و پری دیگر که نام پریوینکل را دارد بلافاصله متوجه می شوند که ارتباطی با هم دارند و دنبال رابطه بین خود می گردند و بنابراین فصلی جدیدی در داستان باز می شود که نام آن “مبدا مرموز تینکر بل” می باشد .

مطالعه کنید:  صداپیشه‌های تازه برای «تعلیم اژدهای ۲»

راز بال ها

این دو پری از این که هم دیگر را ملاقات کرده اند بسیار خوشحال می شوند و برنامه ای برای پریوینکل می ریزند که او هم از پل رد و به دنیای گرم بیاید تا دنیای تینکر بل را ببیند . مخفی بودن در این داستان بسیار مهم است زیرا پریوینکل هم نمی تواند وارد دنیای گرم بشود و باید به شکل مخفی این کار را انجام دهد. پریوینکل هم مانند تینکر بل شجاع است و به هر حال آماده سفر به دنیای گرم می شود اما برای سلامتش مشکلات بسیاری پیش می آید. بنابراین نقشه جدیدی به کمک دوستان تینکر بل کشیده می شود که اگر این نقشه موفق شود پریوینکل می تواند وارد دنیای گرم شود  و از آن لذت ببرد . با این حال زمانی که سپری که برای پریوینکل درست کرده اند تا او را از گرمای زیاد حفظ کنند از بین می رود مشکل جدیدی به وجود می آید. نتیجه این کار آن است که هر دو پری به مشکل بر می خورند و خشم لرد میلوری مشکل جدیدی برای درخت پیکسی داست به وجود می آورد . تینکر و پری همراه با دوستان تینکر باید کاری کنند که درخت حفظ شود . اگر آن ها نتوانند این کار را انجام دهند زندگی تمام پری ها برای همیشه به مشکل برمی خورد .

راز بال
این داستانی بود که ادامه تینکر بل برای ما نقل می کند . داستانی که در واقع در سری اول تینکر بل با دو داستان اول ما را جذب خود کرده بودند و در داستان سوم این طور نبود . این داستان با تم ماجراجویانه خود و احساسات گرمی که برمی انگیزد بسیار موفق از آب درآمده است . داستان از لحاظ منطقی هم خوب پیش می رود و با توجه به داستان ها و اسطوره های پری ها ما را غافل گیر نمی کند و هم چنین اطلاعات ما را از دنیای پری ها بیشتر می کند . شاید افرادی که در رده سنی کودک نباشند از این داستان لذت نبرند اما کیفیت تولید به گونه ای است که حتی آن ها هم می توانند با لذت این فیلم را نگاه کنند .

کیفیت انیمیشن باز هم کمی بالاتر از قسمت قبلی شده است مخصوصا در زمینه موهای پریان دقت بیشتری انجام گرفته است . البته تغییر موهای پریان تغییر کمی در کل فیلم است اما به هر حال به باور پذیر بودن شخصیت آن ها کمک کرده است و شخصیت های دوست داشتنی پریان واقعی تر به نظر می رسد . نمی توانیم بگوییم که دقیقا این انیمیشن شبیه انیمیشن های بزرگ سینمایی شده است اما به هر حال میدانیم در انیمیشن هایی که حیوان ها در آن نقش دارند کارهای بیشتری صورت می گیرد با این حال در تینکر بل هم دقت بیشتری در کار انجام گرفته است . جزئیات طراحی خوب است و بچه های کوچک تر از رنگ های بسیار جالب و درخشان فیلم لذت می برند و بزرگ تر ها هم از ترکیب چیز های طبیعی و چیزهایی که از دنیای انسان در فیلم نشان داده می شود با دنیای جادویی پریان لذت میبرند.

مطالعه کنید:  12 اثر مثبت انیمیشن بر روی مغز کودکان

راز بال ها
آیا کار خوب انجام شده است ؟

به نظر داستان کوتاهی که در پیش نمایش ها نقل می شود داستان جالبی به نظر نمی آید و پریان از لحاظ پوشیدن لباس ها و نیروهایی که دارند اندکی آشفته به نظر می رسند. رالف نابودش کن همان طور که می دانیم شبیه داستان هایی است که قرار است برنده جایزه بشوند و تریلر ها و تبلیغات موجود در CD آن هم بسیار جالب است چیزی که در شجاع یا Brave ، سیندرلای ۲ و ۳ ، سوفیای اول ، در جست و جوی نمو ، هواپیماها و فیلم های مربوط به دیزنی پارک هم دیده ایم .

البته چیز جالبی که در CD تینکر بل دیده می شود و ارزش مجموعه CD هایی را که دیزنی راجع به تینکر بل منتشر کرده بالا می برد بازی پیکسی هالو می باشد که یک برنامه مخصوص تلویزیونی می باشد که در کانال دیزنی در نوامبر ۲۰۱۱ پخش شد .

طرفداران تینکر بل شاید اندکی متاثر شوند که ببینند که تینکر بل در این داستان شخصیت دوم فیلم است اما به هر حال این داستان با وجود این که کمی کلیشه ای به نظر میرسد داستان زیبایی است که در رابطه با روزتا و یک پری باغی به نام کلوئه می باشد که با همدیگر متحد می شوند تا شهرت پری های باغی را در داستان پریان تینکر بل هم چنان حفظ کنند . ممکن است داستان جدید به نظر نرسد اما اجرای کار بسیار جالب بوده و مخصوصا زمانی که مسابقات ورزشی پریان برگزار می شود کار بسیار جالب پیش رفته است .

تینکربل
مطالعه موردی

برخلاف تبلیغاتی که قبلا انجام شده بود تنها ۲ راه برای خرید بلوری این فیلم در آمریکا و کانادا وجود دارد . یک راه خرید ۲ دیسک بلوری و DVD به صورت ترکیبی می باشد اما برای این کار در صورتی که در منطقه A مربوط به DVD ها باشید فقط می توانید DVD کار را بخرید . صاحبان بلوری امریکای شمالی که دنبال بسته بندی DVD برای دیسک های با کیفیت بالایشان می گردند باید ترکیب ۴ دیسکی آن را بخرند که شامل نمایش ۳ بعدی تینکر بل هم می باشد .

برای بسته بندی کمبوی ( ترکیبی ) منطقه A باید به نمونه بلوری استاندارد رجوع کنید که شامل ۲ دیسک می شود که روی همدیگر قرار گرفته اند. می دانم که دیسک های بلوری در برابر خراشیدگی مقاوم هستند اما زمانی که دیدم ۲ دیسک بر روی هم قرار گرفته اند ناراحت شدم . داخل بسته بندی ۲ برچسب هم وجود دارد که به عنوان جایزه برای فیلم های دیزنی داخل بسته بندی ها قرار می گیرد. همچنین یک کتابچه تبلیغاتی دیزنی هم مطابق معمول داخل بسته بندی قرار داده شده است . کاور بسته بندی هم به صورت عدسی ذره بینی داخل آن را بزرگتر نشان می دهد .

مطالعه کنید:  برنامه‌ روز چهارم هشتمین جشنواره پویانمایی تهران

رنگ ها و جلوه های فیلم

در یک حرکت جالب و غیر قابل انتظار دیسنی زمان تاخیری که بین تینکر بل ۳ و ۴ پیش آمد را صرف ساخت نسخه ۳ بعدی فیلم کرده است که داخل دیسک دیده می شود . نسخه ۳ بعدی تینکر بسیار جالب است و عمق رنگ و تصاویر آن بسیار زیبا به نظر می رسد . البته نگاه کردن فیلم در حالت ۲ بعدی معمول هم بسیار جالب است و برای هر پیکسل آن زحمت زیادی کشیده شده و تصویر تا انتهای فیلم بسیار جذاب و خوب و بدون مشکلات کیفیت پیش می رود . شاید یک مقدار مات بودن در تصویر ۳ بعدی دیده شود اما این چیزی است که زیاد به چشم نمی خورد . میزان جزئیات نسخه ۳ بعدی به قدری است که تنها در فیلم های بزرگی که استودیو دیزنی منتشر می کند این جزئیات به چشم می خورد .

تینکر بل
آهنگ های داخل فیلم

جلوه های ویژه و موسیقی فیلم بسیار جالب هستند که هر اسپیکری می تواند آن را با کیفیت خوب پخش کند . البته نمی توانید تصور کنید که آهنگهای تینکر بل مثل برخی از آهنگ های دیگر پر سرو صدا باشد اما به هر حال اگر به سبک موسیقی پاپ تینیجری  علاقمندید آهنگ های این فیلم بسیار جالب هستند .

هم چنین صدای فیلم به صورت فرانسوی و اسپانیایی هم به صورت دالبی در فیلم وجوددارد و تمام زیر نویس ها به ۳ زبان یاد شده یعنی انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیایی در فیلم قرار داده شده اند .

برداشت نهایی

توجه کنید که داستان قرار بوده داستانی زیبا و جذاب و جذب کننده باشد یعنی دقیقا مانند اولین فیلم تینکر بل و به نظر می رسد که در این راه موفق بوده و قطعا از سومین داستان تینکر بل بسیار بهتر شده است ( هنوز هم برای من دومین داستان تینکر بل بهترین داستان آن بوده است ) قیمت تینکر بل چهارمی کمی بالا است اما به هر حال بخش ۳ بعدی هم در آن وجود دارد که به همراه نمایش های خاص تلویزیونی که در آن گنجانده شده است ارزش کار را بالا می برد . به نظر می رسد که برای افرادی که دنبال انیمیشن های خوب می گردند و همواره انیمیشن ها را با دیسک های آن ها تهیه می کنند تا داخل دیسک ها چیزهای جدید را ببیند شاید کاملا رضایت آن ها جلب نشود اما به هر حال بچه های کوچکی که طرفدار تینکر بل هستند به هیچ وجه از خرید خود پشیمان نخواهند شد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

37 + = 39

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.