مقالات

بهترین کیبورد برای طراحان و هنرمندان (قسمت اول)

3.45Kviews
۳٫۹
(۷)

صفحه کلیدهای محبوب برای فوتوشاپ (Photoshop)، ایلاستریتور (Illustrator)، ایندیزاین (InDesign)، لایت روم (Lightroom) و … شامل برندهای محبوب مانند لاجیتک (Logitech) و برندهای تخصصی مانند کیچرون (Keychron) می باشند.

چه در استودیوی شما قرار دارد، چه در دفتر کار یا دفتر نمایندگی، کار کردن با کامپیوتر ما یک کار روزانه برای شماست. این بخشی از جامعه ی دیجیتال ماست و برای ما مهم است که تنظیماتی را ایجاد کنیم که برای شما مناسب هستند، مهم نیست که از صفحه کلید، تنها برای ویرایش های سریع و کلیدهای میان بر استفاده می کنید یا مدت زمانی زیادی را با آن، برای ساختن هنر صرف می¬کنید. ما مدتی را وقت می گذاریم تا ببینیم چه چیزی بهترین لپ تاپ، تبلت، تبلت نقاشی یا کامپیوترهای رومیزی برای هنر و طراحی خواهد بود – اما کمتر روی اینکه چه صفحه کلیدی را ترجیح می دهیم، زمان صرف می کنیم.
زمانی که در حال ویرایش در نرم افزارهای Adobe Creative Cloud suite، Final Cut Pro و سایر نرم افزارها هستیم، بهترین کلیدهای میان بر و ریتم ها را برای عمل خلاقانه ی خود، یاد می گیریم، اما چه می شود اگر صفحه کلید شما بتواند به شما کمک کند تا پربازده تر و شهودی تر کار کنید؟
اینجا لیستی از بهترین صفحه کلیدها برای طراحان، از جمله صفحه کلیدهای دارای شاخص قابل تنظیم، روشنایی خاص کلید و کاورهای میانبر صفحه کلید برای برنامه های آدوبی (Adobe) مانند فوتوشاپ و لایت روم آورده شده است. ما تنها صفحه کلیدهایی را آورده ایم که تست کرده ایم. همچنین، لوازم های جانبی محبوب صفحه کلید، مانند بهترین صفحه کلیدهای کوچک (مینی کیبورد) و کنسول های ویرایشی موجود در بازار را نیز ذکر کرده ایم.

به طور کلی، بهترین صفحه کلید – لاجیتک کرفت (Logitech Craft)

لاجیتک کرفت

ارزیابی کارشناسان:

ما به این کیبورد، نمره­ی ۹ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده­فروشی (RRP): 179 یورو

با قیمت ۴۰/۱۴۴ یورو، از آمازون بخرید.

این صفحه کلید، برای هر کسی که از فوتوشاپ، ایلاستریتور، ایندیزاین، پرمیر (Premier Pro) و لایت­روم کلاسیک (Lightroom Classic CC) استفاده می­کند – که احتمالا اکثر ما استفاده می­کنیم – ، مفید است. این صفحه کلید، با ابزارهای آدوبی برای ویندوز و مک کار می­کند و همچنین، دارای نور پس ­زمینه است.

هدف اصلی این محصول جدید لاجیتک این است که برای خلاقیت شما، چیزی بیشتر از یک صفحه کلید معمولی را به ارمغان آورد. این صفحه کلید دارای شاخصی در بالا و سمت چپ است که شما می­توانید برای کنترل پارامترها در برنامه­ های خلاقیتی – همچنین نرم­ افزارهای آفیس، مانند پاورپوینت و ورد- از آن استفاده کنید. لاجیتک به این شاخص، تاج (Crown) می­گوید و این شاخص، اندکی شبیه به شاخص سرفیس مایکروسافت (Microsoft Surface) برای سرفیس پرو (Surface Pro) و سرفیس استودیو (Surface Studio) است.

مطالعه کنید:  پیکسار چگونه این کار را انجام داده است

برای مثال، در فوتوشاپ، چرخاندن تاج سبب بزرگنمایی و کوچک­نمایی می­شود. روی بالای شاخص، کلیک کنید و پارامترهای ابزاری که در حال استفاده از آن هستید، ظاهر می­شوند – برای مثال، اگر شما در حال استفاده از ابزار قلم مو هستید، اندازه، شدت، میزان کدری و جریان را خواهید دید. شما می­توانید از یکی به دیگری بروید و هر کدام را با چرخاندن شاخص، تنظیم کنید. داشتن یک شاخص فیزیکی، تنظیم پارامترها را نسبت به استفاده از اسلایدرهای روی صفحه و ماوس (یا صفحه کلید)، آسان ­تر می­کند؛ زیرا شما می­توانید سریعا با یک ضربه­ی ناگهانی توسط دستتان، تنظیمات بزرگتری را اعمال کنید – سپس می­توانید با حرکت دست خود را آرام کرده تا مقدار مورد نظر خود را، به صورت دقیق انتخاب کنید.

با این حال، با توجه به اینکه شاخص در سمت چپ قرار دارد، برخی افراد چپ­ دست را که دوست دارند ماوس یا تبلت را در سمت چپ خود قرار دهند، آزار می­دهد.

به ­روز­رسانی جدید Craft، از لایت­روم کلاسیک، آدوبی ریدر (Adobe Reader DC) و پخش­ کننده­ ی رسانه ­ی VLC (VLC Media Player) روی ویندوز، Preview و کوئیک­تایم (QuickTime) و سافاری (Safari) و اسپاتیفای (Spotify) نیز، روی مک و ویندوز پشتیبانی می­کند.

بهترین گروه صفحه کلید و ماوس – کلیدهای MX (MX Keys) و MX Master 3 لاجیتک

مجموعه­ یMX Master  لاجیتک

ارزیابی کارشناسان:

ما به این کیبورد، نمره­ ی ۹ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده­ فروشی (RRP): MX Master 3، ۹۹/۹۹ یورو و MX Keys، ۹۹/۹۹ یورو

با قیمت ۸۱/۹۰ یورو، از آمازون بخرید.

اگر کرفت، شما را برای خرید تحریک نمی­کند، به مجموعه­های MX لاجیتک نگاه کنید. صفحه­ کلید MX Keys و ماوس MX Master 3 راحت­ترین ابزارهایی هستند که ما تا به حال، استفاده کرده­ایم – کلیدها دارای فاصله­ی درست و با اندازه­ی کافی هستند و هنگام تایپ لمسی، هرگز کلید اشتباه را نخواهید فشرد، اما آنقدر نرم و روان هستند که صدای آنها، حتی کسی را که دقیقا کنار شما نشسته است، اذیت نمی­کند.

این ماوس برای دست راست شما ساخته شده­است – بنابراین برای کسانی­که از ماوس با دست چپ استفاده می­کنند، کار نخواهد کرد – و تعداد زیادی کلید و چرخ دارد. یک ترفند جذاب این است کلید موجود در بالا که چگونگی کارکرد چرخ اسکرول اصلی را تغییر می­دهد، سبب کلیک بین وضعیت­ها یا اسکرول کردن روان برای بزرگ یا کوچک­نمایی یا انتخاب اندازه­ی قلم مو نیز می­شود.

انعطاف­ پذیری­ های دیگری نیز، با مجموعه­ی MX وجود دارد. هر دو ماوس و صفحه کلید می­ توانند با سه کامپیوتر کار کنند و با یک لمس در پایین، بین آنها جابه­ جا شوند. اتصال از طریق بلوتوث یا گیرنده­ی USB است (یک گیرنده با هر دوی ماوس و صفحه کلید، کار می­ کند) و هر دو دارای پورت­ های شارژ USB در مناطق حساس (زیر) هستند.

مطالعه کنید:  پای باب اسفنجی و دوستان به زمین باز شد

MX Keys و Master 3 در یک نسخه­ ی کراس پلت­فرم (بنابراین شما می­ توانید هر دوی ویندوز و مک را داشته ­باشید) و یک مدل جدید مخصوص مک، در دسترس هستند.

صفحه کلید MX Keys که برای مک دارای طرح رنگی خاکستری است، و به شما کلید انتخاب درست را می­ دهد و در مقایسه با لاجیتک، سازگاری بهتری با پیاده ­سازی بلوتوث مک برای عملکرد بهتر دارد. ماوس مخصوص مک، رنگ شبه خاکستری دارد، اما همچنان، در اصل، خاکستری تیره است.

صفحه کلید MX Keys دارای ابزار استراحت کف دست است و به خاطر مچ­ هایتان نیز، آن را بگیرید.

بهترین صفحه کلید مکانیکی – کیچرون K1 (Keychron K1) 

Keychron K1

ارزیابی کارشناسان:

ما به این کیبورد، نمره­ ی ۸ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده­ فروشی (RRP): 57 یورو

ما صفحه کلیدهای مکانیکی هنرهای دیجیتال را دوست داریم، اما صفحه کلید بی­سیم کیچرون K1 بهترین محصول موجود در بازار است – و با ضخامت ۱۸ میلی­متر، به صورت رسمی، باریک­ ترین برد مکانیکی جهان نیز هست. ضمنا یکی از براق­ ترین محصولات موجود، با در نظر گرفتن قیمت پایین حیرت ­انگیز آن است. این محصول، صفحه کلیدی است که روی هر میزی، زیبا به نظر خواهد رسید.

ویژگی دیگر آن، این است که کیچرون، یکی از صفحه کلیدهای مکانیکی کمیاب است که دارای همه ­ی کلیدهای عملی مک است. این محصول، حتی دارای یک میانبر صفحه کلید برای سیری (Siri) و دیکته دارد که نشانگر نمادهای آنهاست.

کاربر مک نیستید؟ نگران نباشید، زیرا تنها با یک سوئیچ ساده می­توانید به حالت ویندوز بروید و در صورت نیاز، می­توانید با فشردن کلید سیری، کورتانا (Cortana) را فرا بخوانید (در هنگام خرید، متغیر ویندوز را انتخاب کنید تا به جای آن، کلید کورتانا داشته­ باشید).

همچنین در پشت آن، برای ارتباط بی­سیم، کلیدی برای سوئیچ روی بلوتوث قرار دارد – در غیر این صورت، تنها کابل USB را وصل کرده و با آن کار کنید.

حالا که صحبت از کلیدهاست، جالب است بدانید که کلیدی برای عکس گرفتن از صفحه وجود دارد که روی همه­ی پلت­فرم ­ها کار می­کند – بنابراین، دیگر نیازی به گرفتن cmd + shift + 4 ندارید.

پیکسل ۱×۱ (Pixel 1×1)

 

بهترین صفحه کلید یکپارچه با سیستم عامل – Azio Retro Classic

Azio Retro Classic

ارزیابی کارشناسان:

ما به این کیبورد، نمره ­ی ۹ از ۱۰ را می ­دهیم.

قیمت خرده ­فروشی (RRP): 99/189 یورو

این صفحه کلید دارای نور پس ­زمینه، یک سبک درجه یک را پیشنهاد می­دهد. اگرچه این ممکن است لیوان چای همه نباشد و وزن صفحه کلید، حدود ۵/۱ کیلوگرم است، دارای طراحی زیبا و چشم گیری است. به عبارت دیگر، همه چیز آن، درباره­ ی زیباشناسی است.

مطالعه کنید:  همه چیز درباره«واتو واتو»پرنده اعجاب انگیز

اگر طرفدار کلیدهای مکانیکی لمسی هستید (اگرچه ممکن است در زمستان، کمی سرد باشند) و از انتقال خود به چند دهه­ ی قبل، لذت می­برید – یا شما فقط می­ خواهید میز استودیوی شما، به شدت نرم و صاف به نظر برشد، پس این صفحه کلید، برای شما مناسب است.

Azio برای صفحه کلیدهای محکم خود، که برای گیمرها و تایپیست­ های فعال، طراحی شده، معروف است، اما این صفحه کلید Retro Class، تکنولوژی مدرن را با ظاهر عالی ترکیب می­کند. در این صفحه کلید، جزئیات بسیار مهم هستند، مانند کلید دایروی و پلاک آلومینیومی آن. کلیدها با استفاده از LEDهایی که در زیر هر کلید در سراسر برد قرار گرفته­اند، دارای نور پس­زمینه شده­اند. از این محصول، چهار مدل وجود دارد: Artisan، Psoh، Onxy و Elwood .

صفحه کلید Azio Retro Classic با طراحی ویندوز کار می­کند، اما شامل معادل­های مک در جعبه نیز­ هست. به سادگی کلیدهای کامپیوتر را درآورده و تعویض کنید، وضعیت سوئیچ پشت آن را تغییر داده و در نتیجه، یک صفحه کلید اصلی مک خواهید داشت.

 

بهترین صفحه کلید دارای نورپردازی چندرنگه – Corsair K70 RGB

صفحه کلید مکانیکی Corsair K70 RGB

ارزیابی کارشناسان:

ما به این کیبورد، نمره­ ی ۸ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده ­فروشی (RRP): 99/159 یورو

هیچ شکی در این باره نیست که صفحه کلید مکانیکی Corsair K70 RGB بسیار بدنما است. این محصول برای کارهای سنگین گیمرها طراحی شده (که نیازی به توضیح ندارد)، اما اگر اولویت اول شما، قبل از زیباشناسی، عملکرد باشد، این محصول، مناسب شما خواهد بود.

ویژگی جالب این صفحه کلیدها این است که می­ توانند به هر صفحه کلید، نور پس­ زمینه ­ی مخصوص (و شدت) خود برای هر کاری دهند، بنابراین شما می­توانید کلیدهای میان­بر خودتان را رنگ کنید. اگر شما فرد بصری­ ای هستید، این کار بسیار مفید است.

کلیدهای چندرنگه امکان کنترل را به شما داده و در صورت کار کردن در نزدیکی یک مهلت مقرر، جریان کاری شما را سریع ­تر می­ کنند. نرم­افزار موتور ابزار Corsair (CUE)، تنظیم افکت­ های نوری و ماکروهای متحرک پیچیده را برای شما آسان می­کند.

هر کلید موجود در صفحه کلید را با تنظیمات رنگ و روشنایی متناسب با انتخابتان تغییر دهید. شما می­توانید الگوهای جدیدی برای میان­برهای محبوب خود ساخته، ذخیره و بارگذاری کنید.

 

ادامه دارد….

منبع: digitalartsonline

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۹ / ۵٫ ۷

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

67 + = 72

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.