خط تولید انیمیشن سه بعدی (قسمت دوم)
مروری اجمالی
- مراحل اساسی برای ساخت یک انیمیشن ( پویا نمائی ) سه بُعدی
- چرا به یک خط تولید نیاز داریم ؟
- خط تولید چیست ؟
- گشت و گذاری در بخش های مختلف استودیو های انیمیشن سازی پیکسار
- بدون جزییات زیاد با هم به سراغ کلیات یک خط تولید می رویم
مراحل خط تولید
توسعه و پروش داستان
• همه چیز با یک داستان شروع می شود!
• کشیدن استوری برد
• مراحل:
– نخست ، ایده
– فیلمنامه و نقاشی هایی که بیانگر داستان است
– مراحل آزمون و خطا
– داستان بارها گفته می شود و با گذشت زمان بهتر و بهتر می گردد
توسعه داستان
پیچ کردن داستان (ارایه داستان به دیگران)
- بار اول قصه به صورت کلی ارائه می شود
ویراستاری
- مراقبت از جریان داستان
- زمان بندی حرکات در فیلم را بررسی کنید
- ویرایش فیلم را مدیریت کنید
- نسخه های مختلفی را آماده نمائید
- نظیر یک استودیوی قدیمی
- اما ما قبل از فیلمبرداری با یک قصه شروع می کنیم .
گسترش هنر
- چشم انداز و احساس را در فیلم گسترش دهید .
- کاراکتر ها و صحنه ها
- آن را در سراسر مراحل تولید دنبال کنید .
- بیشتر ، تصمیمات سطح بالای هنری را اتخاذ کنید .
- ابزارهای ارتباطی قدیمی
- طرح های مقدماتی ، نقاشی های مداد رنگی و مجسمه ها
- مراحل
- با موضوعات دنیای واقعی شروع کنید
- گسترش چشم انداز : شکل ظاهری ، رنگ ها و جنس مواد
- گسترش توضیحات و حرکات
- مجسمه ها ، برای کاراکتر ها توسعه یابد
توسعه هنر – کاراکتر ها
توسعه هنر – محیط
صداپیشگان
- صداها باید با کاراکترهای شما مطابقت داشته باشند
ضبط گفتگو
- برای رفرنس انیمیت کردن مفید است
مدل سازی
- شکل را تعریف می کند
- مراحل
- با داده های هنری آغاز می شود
- طرح ها
- مجسمه ها ( گاهی اوقات اسکن می شود )
- مدل ها باید :
- خوب به نظر برسند – چشم نوازش باشد
- کاربردی باشند – برای قرار گرفتن در خط تولید
- هنگام تغییر شکل کار کنید – برای انیمیشن
مدل سازی کاراکتر
محیط و مدلسازی متعلقات
شیدینگ
- خواص و جنس مواد را معین می کند
- رنگ ها
- خواص بازتابش نور
- بافت ها
- مراحل
- بررسی موضوعات دنیای واقعی
- درک فیزیک ظاهر آنها
- جنبه های مهم ظاهر را درک کنید
- چه چیزی خز ( مدل شده ) را شبیه خز ( واقعی ) می سازد ( و نه شبیه مو یا علف )؟
- به عنوان مثال، چه چیزی باعث می شود فلز قدیمی به نظر برسد؟
- با دیدگاه کلی فیلم مطابقت دارد
شیدینگ
ریگ کردن کاراکتر
- یک کاراکتر را برای انیمیشن آماده می کند
- تغییر شکل را در شکل ظاهری تعریف می کند
- هنگامی که کاراکتر حرکت می کند ، شکل ظاهری تغییر می کند
- کنترل ها را برای متحرک سازها ( انیماتورها ) تعیین می کند
- مراحل
- با داده هنری شروع کنید
- برای آزمایش چشم انداز و کنترل ها ، با انیمیت امتحان کنید
صحنه آرایی
- صحنه ها را از متعلقات آن خلق می کند
- یک صحنه را برای بازیگری فراهم می کند
صحنه آرایی
چیدمان
- دوربین را مشخص می کند
- نقطه شروع
- قاب بندی – کدام اشیاء دیده می شوند
- حرکت
- موقعیت اشیاء اصلی را مشخص می کند
- نقطه شروع برای پویا نمایی ( انیمیشن )
- استفاده از استوری برد به عنوان مرجع
چیدمان
انیمیشن (پویانمائی)
- حرکت و حالات کاراکتر
- مراحل
- حرکت واقعی را بررسی کنید
- مدلی از حرکت را برای فیلم توسعه دهید
- بسیار شبیه بازیگری است
- اغلب زبان کامل جدیدی را برای بدن گسترش می دهن
انیمیشن (پویانمائی)
- کی فریم های انیمیشن
- حرکت با تغییر کنترل های جداگانه بر روی کاراکتر ها در نماهای مختلف مشخص می شود
- مشابه پویانمائی دو بعدی
- به وسیله شرکت های انیمیشن Pixar و PDI مورد استفاده قرار گرفته
- موشن کپچر
- حرکت ، با به کارگیری بازیگران زنده ضبط می شود .
- ویرایش برای رفع مشکلات
- به وسیله شرکت های Sony lmageworks و weta به کار گرفته شده
انیمیشن (پویانمائی)
- بسیار وقت گیر !
- نیاز به بودجه های کلان و زمان طولانی جهت توسعه
- امروزه بزرگترین وجه تمایز بین استودیوهای بزرگ و استودیو های کوچکتر
- توسعه برای” صرفه جویی به مقیاس “ سخت است
انیمیشن (پویانمائی)
شبیه سازی
- امکان متحرک سازی همه چیز وجود ندارد
- پویا نمائی مبتنی بر خواص فیزیکی
- حرکت برای شبیه سازی فیزیکی محاسبه می شود
- کاربرد ها :
- انسان : مو ، پارچه ، پوست
- رسانه های طبیعی : آب ، آتش ، دود
- جلوه های ویژه : انفجار
شبیه سازی
افکت ها
- موارد طبیعی : آب ، آتش ، دود
- آب و هوا : برف ، باران ، باد
- جلوه های ویژه : انفجارها ، تبدیل تدریجی یک تصویر به تصویری دیگر
- بسیار خاص
- شامل مدل سازی ، متحرک سازی و شیدینگ است
جلوه های بصری
نورپردازی
- روشنایی صحنه را تعریف می کند
- مراحل
- فیلم های دنیای واقعی را بررسی کنید
- جنس مواد و اثر متقابل نور و شی را بررسی کنید
- مواد ساده : پلاستیک ، چوب و نظایر آن
- مواد پیچیده : فلزات
- کاراکتر ها : پوست ، مو
- با تصاویر هنری شروع کنید
- برای به دست آوردن تصویر نهایی ، نورهایی را اضافه کنید و تغییر دهید
نور پردازی
رندر
تصاویر نهایی را پردازش کنید
دوگانگی جالب
- کاراکتر ها ، چشم انداز ، حرکات دارای سبک
- برمبنای بلاک های ساختاری فیزیکی صحیح
- تحرک : متحرک سازی کاراکتر در مقابل شبیه سازی لباس / مو
- شیدینگ : مواد با سطوح رنگی در مقابل پراکندگی زیر سطحی
- نور پردازی : نورهای « بدون سایه » در مقابل روشنائی عمومی
مراحل پیشرفت شات
پیام اصلی ( مباحث مطرح شده ) چیست ؟
- فیلم ها تلاش های عظیمی هستند
- بودجه های کلان
- ساختار تولید قوی
- اشخاصی با بسیاری از مهارت های متفاوت
- قصه گویی
- هنر
- فنی
- تحقیق و توسعه
- آزادی هنری خیلی زیادی ندارد
- تعداد زیادی از موضوعات فنی چالش برانگیز
- تصاویری که قبلاً نمی توانستیم به وجود بیاوریم
پیام اصلی ( مباحث مطرح شده ) چیست ؟
- اگر شما یک هنرمند هستید
- آزادی هنری خیلی زیادی ندارید
- به نوازندگان یک ارکستر فکر کنید
- شما موسیقی ، رهبر ارکستر و سایر نوازندگان را به دست آورده اید
- متخصص یا جنرالیست (عمومی) ؟
- اگر بیشتر فنی هستید
- تعداد زیادی از موضوعات فنی چالش برانگیز
- تصاویری که قبلاً نمی توانستیم به وجود بیاوریم
- کاهش هزینه ها با بهترین ابزار
- باید هنرمندان و ساخت فیلم را درک کرد
- این جائی است که پول از آنجا می آید
قدردانی ها
- استودیو های متحرک سازی Pixar
- مجوز استفاده از موضوعات در این ارائه ، با لطف استودیوی انیمیشن سازی Pixar فراهم گردیده است
ترجمه: خانه انیمیشن
این مطلب چقدر مفید بود؟
به این پست امتیاز دهید!
متوسط آرا ۴٫۳ / ۵٫ ۱۳
اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!