اخبارمقالات

استفاده از Cinema 4D در ساخت جلوه های ویژه گرافیکی فیلم Oblivion

5.32Kviews
۵
(۱)

Cinema 4D

بر اساس گفته یکی از اعضای مدیریت تیم توسعه نرم افزار شرکت ماکسون، نرم افزار Cinema 4D به صورت گسترده در تولید جلوه های ویژه موشن گرافیک فیلم Oblivion مورد استفاده قرار گرفته است. این فیلم در ژانر علمی تخیلی و توسط جوزف کاسینسکی کارگردان TRON:Legacy ساخته شده است. یکی از مدیران اصلی فضاسازی این فیلم، برادلی مانکوویتز که قبلا هم با کاسینسکی در پروژه TRON کار کرده بود، برای این فیلم مجموعه ای از هنرمندان باتجربه Cinema 4D را گرد هم آورد تا حجم بالای محتوی دیجیتال مورد نظر را تولید کنند.

پاول باب مدیرعامل دفتر آمریکایی ماکسون اظهار داشت :” ماکسون از این که تیم طراحی Oblivion نرم افزار ما را برای ایجاد صحنه های موشن گرافیک پیچیده و بدیع فیلم کاسینسکی استفاده کرده به خود می بالد. نتیجه کار بسیار شگفت انگیز بوده است.”

 مانکوویتز می گوید سرعت و دقت Cinema 4D باعث افزایش کیفیت کل کار شد و به تیم کمک کرد تا میز نور ویکا یکی از مهمترین عناصر دیجیتالی فیلم را که بسیار تکرار می شود، تولید کند. این میز که از ۴ صفحه نمایش تشکیل شده است دارای یک نقشه برای مانیتور کردن موقعیت Bubbleship، وسیله نقلیه هلیکوپتری شکل جک هارپر، قهرمان فیلم، که با آن به زمین سفر می کند، Scav، وسیله نقلیه بیگانگان و ربات های آنها، نشان دهنده وضعیت سوخت و سلامت سفینه، یک مانیتور که وضعیت جمع آوری آب را مشخص می کند و یک نشان دهنده وضعیت هوا و پیش بینی آن است. تمامی نمایشگرهای موجود بر روی دیگر وسایل نقلیه فضایی نیز توسط Cinema 4D ساخته شده اند.

مطالعه کنید:  نسخه ی رایگان Cinema 4D مکسون برای دانشجویان

 مانکوویتز همچنین گفته است :” Cinema 4D برای ساخت جلوه های گرافیکی روی میز نور که با صدا مرتبط بودند بسیار کمک کرد. سرعت و امکانات MoGraph (یکی از ماژولهای برنامه برای ساخت موشن گرافیک( در ساخت پیش نمایش ها برای کاسینسکی و اجرای سریع آنها با دقت بالا طوری که قبلا در هیچ کدام از نمونه فیلم های مشابه دیده نشده بود، بی نظیر بود. هیچ ابزاری مانند Cinema 4D برای ساخت موشن گرافیک بهینه نشده است.”

Cinema 4D

دیوید لواندوفسکی یکی از مسئولین تیم کار با Cinema 4D اضافه می کند، بسیاری از اجزای سه بعدی فیلم در این نرم افزار مدلسازی شده اند و سپس با استفاده از Adobe After Effects به صحنه اضافه شده اند. بسیاری از این اجزا در میز نور به کار رفته اند. نقشه های آب و هوا و مولکول DNA هارپر از این جمله اند. او می گوید :” حتی برای جلوه های گرافیکی دو بعدی و تخت نیز رابط کاربری Cinema 4D بسیار قدرتمند و قابل اتکاست و حتی با یک نفر و یا یک تیم کوچک می توان انیمیشن های مورد نظر را تولید کرد.”

ناوارو پارکر یکی دیگر از اعضای تیم کار با Cinema 4D  است. او می گوید :” یکی از مهمترین زوایای کار سینمایی این است که کارگردان امکان انتخاب داشته باشد. تعاملی بودن ابزار MoGraph به ما اجازه داد تا به سرعت تعداد زیادی از نمونه های مولکولی را انیمیت کنیم تا کارگردان بتواند از میان آنها انیمیت مورد نظر خود را برای نهایی سازی انتخاب کند.”

مطالعه کنید:  Carbon Scatter 2

منبع : Maxon

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. آقا یه درخواست اگه میشه ویدئو ها رو تو سایت آپارات آپلود کنید. تشکر لطفا دلیل: سرعت پایین اینترنت

Leave a Response

8 + = 15

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.