اخبارمقالات

انیماتور فریلنس در برابر انیماتور تمام وقت

2.58Kviews
۳٫۷
(۳)

در این مطلب قصد داریم این دو نوع سبک کاری و مزیت ها و تفاوت های آن را در صنعت انیمیشن بررسی کنیم.

 

فریلنسینگ به عنوان یک انیماتور چگونه می تواند باشد

فریلنسینگ می تواند به طرق مختلف انجام شود. متداول ترین شیوه در انیمیشن و جلوه های ویژه استخدام افراد به صورت روزانه، هفتگی (و یا گاهی اوقات به صورت ماهانه) است.

به چه شیوه ای انجام می شود:

·        استودیو با شما تماس می گیرد و نسبت به کار شما ابراز علاقه می کند و خود را مشتاق همکاری با شما نشان می دهد و از شما حقوق روزانه را می پرسد (حقوقی که در ازای آن حاضرید یک روز کاری تمام را در پروژه ای مشغول به کار شوید)

·        آن ها ممکن است این رقم دستمزد شما را قبول کنند و یا برای پایین آوردن مبلغ با شما وارد مذاکره شوند، بسته به تجربه کاری شما و یا مبلغی که برای بودجه پروژه در نظر گرفته شده است.

·        اگر شما با استودیو روی مبلغ مورد نظر به توافق رسیدید، استودیو می تواند شما را برای مدتی معلوم و در تاریخ مشخصی در اختیار داشته باشد.

·        اگر استودیوی دیگری با شما خواست قرار دیگری در زمینه کاری بگذارد شما باید این مسئله را با استودیو قبلی چک کنید و ببینید که آیا با برنامه کاری شما مغایرت دارد و یا خیر.

·        زمانی که استودیو آماده بستن قرارداد با شما شد شما برنامه کاری خود را دوباره بازنویسی می کنید و روزی که آماده همکاری با استودیو دیگر شدید را می توانید دقیقا بدانید.

مطالعه کنید:  مجموعه مدل شیت های از کاراکترهای کلاسیک لونی تونز

·        شما با استودیو به توافق رسیده اید و آماده کار شده اید و طبق مبلغ تعیین شده و مدت معلوم حقوق خود را دریافت می کنید. این کار ممکن است با هماهنگی دو طرف به صورت دورکاری و در منزل انجام شود و یا در محل استودیو.

 

پروژه های مبتنی بر فریلنسری

معمولا این پروژه ها زمانی است که شما بودجه و زمان مشخصی را در اختیار دارید و معمولا در مورد شرکت های کوچک این موضوع متداول است. به عنوان مثال این پروژه می تواند طراحی یک لوگو باشد و یا یک کار کوتاه انیمیشنی. در اینجاست که فریلنسری بیشتر به چشم می آید و مدیر ها علاقه زیادی برای استفاده از فریلنسر ها برای پروژه خود دارند.

 

تفاوت های کاری انیماتور فریلنس و انیماتور تمام وقت

 

شما به چه اندازه کار می کنید

بارز ترین تفاوت بین کار فریلنسری و یا تمام وقت این است که یک انیماتور تمام وقت مجبور است تمام روزهای کاری را به سر کار برود. در مقابل یک فریلنسر وقت بیشتری برای خود دارد و می تواند حتی گاهی اوقات یک هفته را به خود اختصاص دهد و کار را به طور موقت تعطیل کند.

بسته به توان مالی و روحیه شما این قضیه ممکن است ترسناک و یا جذاب باشد. به عنوان یک فریلنسر شما ممکن است شب های متعددی برای تامین نیاز های مالی خود بیدار باشید و مجبور باشید کار کنید. ممکن است شما نسبت به افرادی که به صورت تمام وقت کار می کنند درآمد بیشتری داشته باشید ولی این امکان هم وجود دارد که زمان و یا موقعیت های کمتری برای کار داشته باشید. یک فریلنسر باید خود را آماده شرایط مالی بد نیز بکند و بداند ممکن است مدت ها کاری به او پیشنهاد نشود.

مطالعه کنید:  اولین تصاویر از انیمیشن «ستاره»

 

مزیت ها

کارمندان تمام وقت دارای حقوق ثابت و تعطیلات و مرخصی های مشخصی در طول سال هستند، و از مزیت های دیگر آن می توان به بیمه بودن اشاره کرد. برخی استودیو ها برای کارمندان تمام وقت خود مزیت هایی از جمله شرکت در کلاس های هنری، فعالیت های ورزشی، صبحانه و یا امثال این موارد را دارند که شما شاید به عنوان یک انیماتور فریلنس از این موارد بی بهره بمانید.

از مزیت هایی که شما ممکن است به عنوان یک فریلنسر از دست بدهید، مهم ترین آن ها بیمه سلامت است. در برخی کشور ها همچون آمریکا بیمه سلامت بسیار پر هزینه است و دکتر رفتن بدون این بیمه بار مالی بسیاری بر دوش افراد دارد. فریلنسر ها روی لبه باریکی راه می روند: ممکن است اصلا هزینه بیماری ندهند و یا برای یک بار هزینه سنگینی را متحمل شوند. می توانید این دو را با توجه به درآمد خودتان و وضعیت بیمه مقایسه کنید و ببینید کدام برای شما به صرفه تر است.

 

برنامه کاری خود را کنترل کنید

افراد تمام وقت کنترل بسیار کمی بر روی برنامه کاری خود دارند و می توانند روز های خاص و کمی را برای تعطیلات خود اختصاص دهند. معمولا تحلیل رفتن افراد در سبک کاری تمام وقت به چشم می خورد که ممکن است البته برای تمام افراد این موضوع صحت نداشته باشد. برای برخی از افراد که روحیه رقابتی دارند بسته به شرایط، ممکن است سیستم کاری تمام وقت آن ها را ضعیف تر و یا قوی تر کند.

زمانی که یک فریلنسر احتیاج به مرخصی دارد دیگر نگران تایید مسئول خود نیست و می تواند هر زمان که نیاز داشت کار را به طور موقت تعطیل کند ولی این شرایط برای یک فرد تمام وقت به این سادگی نیست. اما نکته منفی ماجرا اینجاست که یک فریلنسر در ازای این مرخصی حقوقی دریافت نمی کند.

مطالعه کنید:  خلاقیت در ساخت فلیپ بوک

 

پیشرفت حرفه ای

افراد تمام وقت باید تلاش زیادی برای ترفیع گرفتن چه از لحاظ مالی و یا موقعیت شغلی داشته باشند و راه آن ها تا حدودی واضح است و می دانند کجای کار قرار دارند. اما یک فریلنسر شاید دقیقا نداند راهی که در پیش گرفته تا چه حد درست است و چقدر پیشرفت کرده است.

از طرف دیگر فریلنسر ها وقت بیشتری را می توانند روی پروژه های شخصی خود بگذارند و خلاقیت و توانایی خود را تا آنجایی که می توانند بالا ببرند. در صورتی که افراد تمام وقت، وقت مشخص و محدودی را می توانند بر روی این قبیل کارها بگذارند.

 

نوع شخصیت

انتخاب فریلنس بودن و یا تمام وقت بودن با توجه به تمام مواردی که گفته شد به عامل مهم تری بستگی دارد که آن نوع شخصیت شما است. برخی افراد تحمل محیط یک دفتر کاری با قوانین خاص آن را ندارند. برخی دیگر داشتن ثبات در زندگی را به ریسک آن ترجیح می دهند.

در کل بسته به نوع و انتظاری که از زندگی دارید می توانید در انتخاب نوع سبک کاری خودتان تصمیم گیری کنید.

 

منبع: bloopanimation

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

48 + = 51

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.