اخبار

اپل مالک جدید کمپانی FaceShift

2.43Kviews
۰
(۰)

شرکت اپل برنامه مخصوص ضبط حرکات صورت و سرکاراکتر (فیس شیفت) را پس از شایعاتی که حدود یک سال پیش به گوش میرسید، رسما به تصاحب خود درآورد.

همنطور که میدانید شرکت اپل هر از گاهی کمپانی های کوچک تکنولوژی را تصاحب میکند و معمولا از برنامه و هدف خود برای خرید آنها چیزی به زبان نمی آورد.

فیس شیفت پیش از آنکه توسط اپل خریداری شود با کمپانی های گیم و استودیوهای انیمیشن سازی همکاری داشته است. این شرکت در زمینه تکنولوژی های مربوط به کپچر سریع صورت بوسیله سنسورهای ۳ بعدی فعالیت میکرده است، که شامل خود نرم افزار Faceshift Studio همراه با پلاگین هایی برای دو نرم افزار مایا و یونیتی بوده است. این کمپانی همچنین با نرم افزارهایی همچون اسکایپ که در زمینه مکالمات تصویری فعالیت میکند، همکاری داشته است.

این شرکت در اواسط ماه آگوست توسط اپل تصاحب شده است و تعدادی از کارمندان آن نیز همچنان در این شرکت مشغول به کار هستند. اپل همچنین تعدادی از متخصصین را برای توسعه تکنولوژی این شرکت به استخدام خود درآورده است. از جمله این افراد مدیر ارشد نرم افزار است که به منظور تمرکز روی توسعه‌ی الگوریتم‌های پردازش تصویری پیشرفته برای اپلیکیشن‌های تصویربرداری تلفن های همراه و همچنین نرم افزار های دسکتاپ است.

کمپانی فیس شیفت در سال ۲۰۱۱ در انستیتو فناوری فدرال سوئیس در زمینه گرافیک کامپیوتری و آزمایشگاه هندسه در لوزان سوئیس شروع به کارکرد. این کمپانی در اواسط سال ۲۰۱۳ «داگ گریفین» متخصص معروف و کارکشته الکترونیک آز را برای ریاست دفتر سان فرانسیسکوی خود به استخدام خود درآورد.

مطالعه کنید:  برنامه طراحی Mental Canvas بر روی سرفیس استودیو و سرفیس دایل

فیس شیفت بارها تکنولوژی خود را در زمینه موشن کپچر را در معرض نمایش عموم قرار داده است که آخرین بار در نمایشگاه  GDC 2015 بوده است.


هنوز به طور قطعی مشخص نیست که اپل چگونه میخواهد از تکنولوژی فیس شیفت استفاده کند. این فناوری میتواند در زمینه در موشن کپچر real-time در بازی ها و یا در تماس تصویری به کار آید. از جمله کاربرد دیگر آن می توان در تشخیص صورت برای نرم افزارهایی که پرداخت های الکترونیکی را انجام میدند، اشاره کرد.

منبع: Mac Rumors

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

57 + = 64

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.