اخبار

تمرکز ادوبی بر راهکارهای تحت رایانش ابری

3.27Kviews
۵
(۱)

ادوبی

شرکت ادوبی مدتیست که مرحله ی گذار از محصولات نرم افزاری به محصولات تحت رایانش ابری را می گذراند. راهکارهای رایانش ابری ادوبی، کریتو کلود (Creative Cloud) نام دارد. شانتانو ناراین، مدیر عامل ادوبی از تصمیم این شرکت برای افزایش تمرکز بر راهکارهای کسب‌ وکار تحت رایانش ابری در سال جاری میلادی خبر داده، وی همچنین گفته است ادوبی سطح جدیدی را برای راهکارهای رایانش ابری خود تعریف کرده که به سطح کسب ‌وکار‌ها معروف است. مارک گرت، مدیر بخش مالی شرکت ادوبی نیز گفته است سال ۲۰۱۳برای ادوبی سال گذار خواهد بود. بر اساس گفته ی این شرکت ورژن جدید این مجموعه در ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) قابل دسترسی خواهد بود و هزینه ی اشتراک ماهیانه ی آن ۴۹٫۹۹ دلار خواهد بود.

 و اما رایانش ابری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 استفاده از هر نرم افزار تحت وب یعنی استفاده از رایانش ابری در حقیقت رایانش ابری مجموعه خدمات و نرم افزار هایی است که مبتنی بر وب ارائه می شود.

 شاید مهم ترین مزیت این سرویس دسترسی در هر جا و هر زمان، بدون نیاز به نرم افزار یا ابزار خاصی است. شما در هر کجا که بخواهید و با هر وسیله ای که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد می توانید کار مورد نظر خود را انجام دهید و تنها محدودیت شما دسترسی به اینترنت باشد.

 شما برای ذخیره کردن اطلاعات خود به چیزی شبیه هارد نیاز دارید که این مشکل هم با فضای ابری قابل حل است.

مطالعه کنید:  انیمیت انواع راه رفتن (قسمت ششم)

 فضای ابری چیست؟

 خیلی ساده یک فضای ذخیره‌سازی یا یک‌ هارد شخصی بر روی اینترنت که شما با داشتن یک نام کاربری و کلمه عبور و از طریق اینترنت به آن دسترسی دارید .شما به راحتی با نصب یک نرم‌افزار بسیار کم حجم بر روی سیستم خود به این فضا دسترسی خواهید داشت. اطلاعات ذخیره‌شده بر روی این فضا از طریق اینترنت و از هر مکان و باهر رسانه ی قابل اتصال به اینترنت قابل ‌دسترسی است . البته این به این معنا نیست که این اطلاعات فقط از طریق اینترنت قابل دسترسی باشد در حقیقت این داده‌ها بین سیستم و فضای ابری شما به اشتراک گذاشته می‌شود و تغییرات بر رو یک نسخه ، منجر به تغییر در تمامی نسخه‌های دیگر خواهد شد بنابراین برای دست ‌یابی به فایل های به اشتراک گذاشته‌ شده نیازی به اینترنت نیست چون یک نسخه از فایل ها بر روی سیستم شما وجود دارد و فقط در صورتی که تغییری در فایل های خود ایجاد کنید پس از اتصال به اینترنت ، فایل های موجود در فضای ابری شما نیز بروز خواهند شد.

 مزایا

 در کنار قابلیت‌ها و مزایایی که ذکر شد مثل دسترسی آسان و سریع شاید ذکر چند قابلیت مهم دیگر شما را بیشتر به استفاده از این سرویس ترغیب کند.

 امنیت : در بسیاری از موارد اطلاعاتی که شما بر روی هارد لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود ذخیره کرده‌اید به دلایل شخصی و یا حرفه‌ ای ارزشی بیش از خود لپ ‌تاپ و یا گوشی شما دارند و در صورت سرقت شدن شما بیشتر نگران اطلاعات خود هستید تا سخت‌افزارتان.

مطالعه کنید:  دریم ورکز شبکه یوتیوبی AwesomenessTV را خرید

 البته آن نسخه از اطلاعاتی که بر روی سیستم شما ذخیره ‌شده بدون لاگین در حساب کاربری شما (حساب کاربری مربوط به فضای مجازی شما ) قابل‌دسترس نخواهد بود . پس در صورت سرقت هر یک از دستگاه های خود می‌توانید مطمئن باشد که کسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی فضای ابری شما دسترسی ندارد .

 برگشت‌پذیری : طبق گزارشات برخی محققین تا ۸۱ درصد موارد اطلاعاتی که شما از فضای مجازی خود حذف می‌کنید قابل بازگشت هستند و پس اگر شما ناخواسته اطلاعات خود را حذف کنید می‌توانید امیدوار باشید که این اطلاعات قابل بازیابی هستند. اما شاید از نگاهی متفاوت این مزیت  به یک دلیل می‌تواند نگران‌کننده هم باشد اطلاعات شما هرگز از بین نمی‌روند حتی اگر واقعاً بخواهید که دیگر وجود نداشته باشند

معایب

در کنار مزایای بسیار زیاد استفاده از فضای ابری خطرهایی نیز وجود دارد که البته شاید کوچک ولی اطلاع از آن‌ها ضروریست

 هکر ها : خطر هک شدن اطلاعت هر جا و بر روی هر سیستمی وجود دارد ولی توجه به دو نکته در مورد فضاهای ابری قابل تأمل است. 

 اول آنکه شاید هکرها انگیزه بیشتری برای حمله به سرورهای  شرکت‌های بزرگ داشته باشند تا سیستم شخصی شما. البته در بسیاری از موارد تدابیر امنیتی این سرورها بسیار تواناتر از سیستم امنیتی سیستم شماست.

 نکته دوم اینکه بسیاری از سرقت‌ها در زمان انتقال اطلاعات صورت می‌گیرند. و شما در زمان استفاده از خدمات ابری پیوسته در حال انتقال اطلاعات هستید . و این می‌تواند فرصت مناسبی برای سارقان اطلاعات ایجاد کند.

 نقض حریم شخصی : شاید همگی ما کمابیش در مورد شنود و خوانده شدن ایمیل‌ها شنیده‌ایم. چقدر می‌توان اطمینان داشت که اطلاعاتی که بر روی فضاهای ابری ذخیره می‌کنید تنها توسط شما قابل‌دسترسی هستند؟ آیا شرکت‌های خدمات دهنده از اطلاعات شما استفاده‌های آماری یا تجاری نمی‌کنند؟ البته بنظر می‌رسد این بهترین حالت سوء استفاده ممکن باشد!

مطالعه کنید:  ویدیوی معرفی نرم افزار (Character Animator 1.0 (2018

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 11 = 21

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.