اخبار

جشنواره بین‌المللی فیلم کودک قاهره برپا می‌شود

1.76Kviews
۰
(۰)

بیست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک قاهره در حالی با حضور ۲۰۰ فیلم از ۴۵ کشور در مصر برپا می‌شود که اکران‌های ویژه‌ای تحت عنوان «کودک عربی و فلسطینی در سینمای رشید مشهراوی» برای آن تعیین شده است.

بیست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک قاهره از ۲۰ مارس(۲۹ اسفند) با حضور ۲۰۰ فیلم از ۴۵ کشور در مصر برپا می‌شود.
بنابر این گزارش، برگزاری «جشنواره بین‌المللی سینما و هنرهای کودکان قاهره» در طول ۴ سال گذشته به دلیل حوادث موجود در مصر سه بار لغو شده بود و تنها دوره بیستم در سال ۲۰۱۰ و دوره بیست‌ویکم در سال ۲۰۱۲ برگزار شده بود.
این جشنواره که تا پیش از این به «هنرهای کودکان» نمی‌پرداخت قرار است هفت روز ادامه داشته باشد و قرار است نیم نگاهی به بازی‌های کودکان نیز داشته باشد.
جشنواره فیلم کودک قاهره در بخش‌های فیلم بلند و کوتاه داستانی و بخش فیلم مستند و همچنین فیلم‌های انیمیشن و برنامه‌های تلویزیونی برگزار می‌شود و مهمترین کشورهای حاضر در این جشنواره را انگلستان، هلند، آمریکا، اسپانیا، روسیه، هند، کره جنوبی، فرانسه، یونان، لهستان و آرژانتین تشکیل می‌دهند.
همچنین قرار است در این جشنواره اکران‌های ویژه‌ای از فیلم‌های «رشید مشهراوی» کارگردان مشهور فلسطینی تحت عنوان «کودک عربی و فلسطینی در سینمای رشید مشهراوی» صورت پذیرد.
از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «حورای بغداد» فیلم مستند درباره زندگی کودکان بغداد در جنگ عراق، «نگاهی به غزه»، «مجموعه بال‌های کوچک» (4 مستند از کودکان عراق، مصر، مراکش و فلسطین) و «برای یاسر عرفات … سلامی نیکو و بعد» شامل پیام‌های کودکان فلسطینی به یاسر عرفات پس از مرگ وی، اشاره کرد.
رشید مشهراوی متولد ۱۹۶۲ نخستین سینماگر فلسطینی است که در داخل اراضی فلسطینی فیلم تولید کرد که اولین فیلم‌های او «جواز سفر»(1986)، «پناهگاه»(1989)، «دار و نقش»(1990)، «روزهای طولانی در غزه»(1991) است و پس از آن فیلم‌های بلندی جون «تا اطلاع ثانوی»(1993) و «حیفا»(1996) را ساخت که «حیفا» نخستین فیلمی از سینمای فلسطین بود که رسما در جشنواره کن به نام این کشور به نمایش درآمد.

مطالعه کنید:  آثار ایرانی شرکت کننده در جشنواره انسی امسال

منبع:فارس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 2 = 10

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.