اخبارمقالات

جلوه های ویژه به کار رفته در فیلم جنگ جهانی Z

6.85Kviews
۲٫۷
(۳)

جنگ جهانی Z

داستان فیلم درباره جری لین کارمند سازمان ملل متحد با بازی براد پیت است که برای مقابله با یک بیماری عالمگیر که باعث تبدیل انسان ها به زامبی ها شده و تهدیدی برای ارتش ها و حکومت ها و فراتر از آن تهدیدی برای نژاد بشری است,دنیا را زیر پا می گذارد و …

جلوه های ویژه این فیلم توسط سوپروایزر ارشد (Scott Farrar)، سوپروایزر جلوه های ویژه ام پی سی (Jessica Norman) و تیم MPC انجام شده است. این گروه بیش از ۴۵۰ سکانس از فیلم جنگ جهانی Z را تکمیل کرده اند.

Jessica Norman سوپروایزر جلوه های ویژه MPC می گوید: برخی از سکانس های کلیدی این فیلم که ما آنها را هرم های زامبی می نامیم و چندین بار هم در این فیلم استفاده شده است، جزو کارهای برجسته گروه جلوه های ویژه می باشد. این هرم ها از آن جایی شکل می گیرند که زامبی ها قصد دارند از دیوارهای بلندی که برای جلوگیری از ورود آنها تعبیه شده است، عبور کنند و بنابراین منجر به تشکیل هرم می شوند.

Norman می افزاید: در صحنه هایی از فیلم بعضی از زامبی ها از هرمی که توسط خود آنها ساخته شده است، جانورگونه قصد دارند هلیکوپتر را بگیرند. آنها تمام این حرکات دیوانه وار را همچون دویدن در کوچه های باریک و یا بالارفتن از دیوار را با رفتاری شبیه به آب انجام می دهند، که این به دلیل تراکم بالای جمعیتی است که در آنها وجود دارد.

مطالعه کنید:  بلو اسکای دومین تریلر از جدیدترین انیمیشن خود به نام فردیناند را منتشر کرد

 جلوه های ویژه به کار رفته در فیلم جنگ جهانی Z

جلوه های ویژه به کار رفته در فیلم جنگ جهانی Z

جلوه های ویژه به کار رفته در فیلم جنگ جهانی Z

اکثر صحنه های جلوه های ویژه  این فیلم ترکیبی از محیط ها، آدم ها، هلیکوپترهای گرافیکی و گرد و غبار تشکیل شده است.

برای ایجاد هرم های زامبی، MPC از تعداد زیادی موشن کپچر استفاده کرده است، سپس آنها شروع به قرار دادن لایه ها روی هم کرده تا به یک جمعیت ابنوه برسند. آنها نمی خواستند تمام عوامل را درگیر این کار کنند قبل از اینکه دقیقا بدانند به چه صورت به آنها نیاز دارند.

Norman در ادامه می گوید: ما کار سختی در پیش داشتیم. ما در ابتدا باید شکل و هندسه هرم مورد نیاز خودمان را تعریف می کردیم و سپس آن را با استفاده از ابزار قدرتمند جمعیت ساز خودمان که ALICE نام دارد بوجود می آوردیم. از نرم افزار ALICE در فیلم تروی و در صحنه های درگیری گه در ساحل وجود داشت استفاده شده است.البته تعداد اندکی از جمعیت را انیمیت کردیم و سپس از آنها استفاده کردیم، به طور مثال در close up ها با این روش عمل کردیم. در سقوط هرم های زامبی از نرم افزار ALICE  و بعضی مواقع هم از ragdoll استفاده شده است. این کار با همکاری نزدیک بخش انیمیشن و جمعیت انجام شده است.

ساخت این کار به وضوح کار بزرگی بود. آنها به تعداد زیادی زامبی، ۲۴ نوع مختلف از بدن انسان و انبوهی از لباس های مختلف که باید تن آنها می شد، نیاز داشتند و در نهایت موفق به ساخت ۳۰۰۰ هزار نفر جمعیت با کاراکترهای مختلف شدند.

Norman می افزاید: ما برای الهام گرفتن ساخت این تعداد جمعیت، از تعداد زیادی افراد با پوشش های مختلف در یک کیوسک عکاسی که در محل شرکت وجود داشت عکاسی کردیم. یکی از پیچیده ترین صحنه هایی که از ما با آن مواجه بودیم رندر ۲۵۰۰۰۰ نفری جمعیت در یکی از صحنه ها بود که این کار هم به خوبی توسط تیم نورپردازی انجام شد. در کل، این کار به دلیل همکاری خوب و نزدیک گروه ها با هم انجام شد.

مطالعه کنید:  انتشار تریلر انیمیشن «در جستجوی دوری»

در ویدیو می توانید گوشه ای از جلوه های ویژه به کار رفته در این فیلم را مشاهده کنید

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۲٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 50 = 59

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.