اخبار

در آمد چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری کمپاین دیزنی در سال ۲۰۱۴

2.66Kviews
۳
(۱)

کمپانی سینمایی «والت دیزنی» در سال ۲۱۰۴ برای دومین سال پیاپی فروش فیلم های سینمایی خود در سطح جهان به بیش از چهار میلیارد دلار رساند.

 

به گزارش ایرنا، از سهم چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری فروش کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۴، دراین میان دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار مربوط به اکران فیلم های این کمپانی در شکل بین المللی است و یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار نیز سهم سینماهای آمریکای شمالی بوده است.

کمپاین دیزنی در حالی برای دومین سال پیاپی رکورد فرورش آثار سینمایی خود را به بیش از چهار میلیارد دلار رساند که در سال ۲۰۱۳ میلادی این کمپانی چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار در کل جهان فروش داشته است.

بیش ازنیمی از فروش سرسام آور والت دیزنی در سال ۲۰۱۴ تنها مربوط به چهار اثر سینمایی «نگهبانان کهکشان» ، «شرور» ، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و انیمیشن «منجمد» بودند که هرکدام از این آثار به تنهایی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در اکران جهانی فروش داشته اند.

براساس این گزارش که در سایت نشریه معتبر «سایت اند ساند» (sight & sound) بازتاب داده شد است بالاترین رقم فروش فیلم های دیزنی در سال ۲۰۱۴ به انیمیشن «منجمد» اختصاص داشت که ۷۳۴ میلیون دلار در جهان فروش داشته است و با این رقم توانست لقب پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

این انیمیشن سینمایی که بر اساس داستان «ملکه برفی» به نویسندگی «هانس کریستین اندرسن» نویسنده شهیر ادبیات کودک و نوجوان جهان تولید شده است پنجاه و سومین انیمشین بلند کمپانی دیزنی به شمار می رود که هنرپیشگان بزرگی چون «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» در این اثر به صداپیشگی پرداخته اند.

مطالعه کنید:  انیمشین‌های مقاومت در جشنواره «کن» عرضه می‌شود

بر اساس آمار روزنامه دیلی تلگراف، انیمیشن «منجمد» در کنار فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از محبوبترین فیلم هایی است که در شبکه های مجازی به شکل غیرقانونی مورد دانلود قرار گرفته است و در صورت عدم این اتفاق می توانست فروش هنگفتی را به نام خود به ثبت برساند.

انیمیشن «منجمد» تنها چند ماه بعد از پایان اکران بین المللی اش از طریق کانال های مختلف رسانه ملی کشور با دوبله فارسی پخش شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.