اخبارمقالات

چرا کمپانی های بزرگی همچون پیکسار انیمیت دستی را به موشن کپچر ترجیح می دهند؟

3.06Kviews
۴
(۲)

 در حالی که امروزه موشن کپچر به کمک انیمیت آمده و انجام آن را آسان تر کرده اما همچنان کمپانی های بزرگ از استفاده از این تکنولوژی در انیمیشن اجتناب می کنند.

 

در حال حاضر استفاده از موشن کپچر برای درست کردن انیمیشن های رئال لایف مورد استفاده فراوان قرار می گیرد، اما همچنان کمپانی های بزرگی همچون پیکسار به استفاده از روش سنتی و سخت ساخت انیمیشن (فریم به فریم) افتخار می کنند و این روش را به موشن کپچر که به مراتب راحت تر است ترجیح می دهند. اما چرا این کمپانی ها روش سخت تر را برگزیده اند؟

درست است که استفاده از موشن کپچر برای برخی کاراکتر ها مشکلات و دشواری هایی دارد اما در مورد بیشتر کاراکتر ها ما می توانیم از این روش برای سهولت در کار انیمیت استفاده کنیم.

در بیشتر انیمیشن های پیکسار کاراکتر ها انسان نیستند و اگر شاید پیکسار می توانست موشن کپچر را بر روی اسباب بازی ها، حشرات، هیولا ها، روبات ها، خرس ها، پرندگان، ماهی ها، موش ها، ابر قهرمانان، اتومبیل ها و دایناسور ها نصب کند دست به این کار می زد.

درصد فراوانی از فیلم های انیمیشنی پیکسار دارای کاراکتر های غیر انسانی هستند. حتی در کاراکتر هایی که تقریبا شبیه انسان هستند همچون «وودی» در داستان اسباب بازی مشاهده می کنیم که رفتار ، حرکات و راه رفتن او به صورت کاریکاتور گونه است و شباهتی به یک انسان واقعی ندارد. بازی و عملکرد انسان ها محدود به آناتومی و فیزیک انسانی است. وزن و اندازه هر قسمت بدن، اینرسی و مقیاس بدن ما باعث می شود تا حرکات ما به نحوی محدود شوند. اگر ما بخواهیم موشن کپچر یک انسان ۲ متری را به یک کاراکتر ۲۰ سانتی متری منتقل کنیم مطمئنا بسیار عجیب و غریب خواهد شد و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

مطالعه کنید:  نمایش 14 فیلم در بخش «پویانمایی و مقاومت» جشنواره نهم

به نظر شما یک بازیگر می تواند حرکتی مشابه حرکت زیر را انجام دهد؟

 

به انیمیت «وودی» در داستان اسباب بازی نگاه کنید، آیا یک بازیگر می تواند شیوه راه رفتن او که حالت پرشی دارد را تقلید کند؟ دست ها و پا های او مدام در حال حرکت هستند، او بسیار سریع حرکت می کند، شاید دلیل این موضوع کوچک بودن او و صرف نظر از اینرسی برای او باشد. او معمولا به صورت کاریکاتور گونه حرکت می کند و زمانی که انسانی به درون اتاق می آید او همچون یک اسباب بازی بی حرکت در دست انسان ها به حرکت در می آید و اگر بخواهیم منصفانه این موضوع را در نظر بگیریم انجام این حرکات و بازی آن برای بازیگران بسیار بسیار مشکل می تواند باشد و اگر بخواهیم این موارد با موشن کپچر ضبط کنیم حتما و به ناچار مجبور به دوباره کاری خواهیم شد.

 

برای مثال بعدی می توانیم کاراکتر موش در انیمیشن «موش سرآشپز » را در نظر بگیریم، انجام حرکات او همچون دویدن او روی دست و پا برای بازیگر موشن کپچر تقریبا غیر ممکن است. و به دلیل جثه کوچکی که دارد بسیار سریع و چابک است و یک فرد با قامت انسانی نمی تواند بازی او را تقلید کند. زمان دویدن او بوسیله دم خود تعادلش را حفظ می کند و دستان او کوچک است و نمیتواند با دستان خود بالای سر خود را لمس کند، کاری که انسان ها به راحتی این کار را می توانند انجام دهند.

مطالعه کنید:  دلیل موفقیت «رالف خرابکار» چیست؟

حقیقت این است که انیمیشن یک فرم پیچیده و جذابی از هنر است و در این هنر چندین راه میان بر برای رسیدن به هدف وجود دارد (همچون موشن کپچر) و این چیزی است که انیماتور ها به آن علاقه زیادی ندارند. انجام انیمیت دستی و یا فریم به فریم نه تنها به فهمیدن هنر نیاز دارد بلکه آشنایی از حرکات و فیزیک در آن امری اجتناب ناپذیر است. هر فریم از یک فیلم انیمیشن برای حداکثر تاثیر ایجاد شده است و در هر فریم آن تلاش می شود تا تجربیات به گونه ای تکامل یافته مجسم شود.

موشن کپچر:

اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از موشن کپچر (موکپ) داشته باشیم می توان گفت، موشن کپچر به مجموعه تکنیک هایی اطلاق می شود که اجازه می دهد حرکات یک عنصر واقعی (که لزوما انسان نیست) ضبط، و به یک محیط سه بعدی در رایانه منتقل کرد.

موشن کپچر به چند صورت مختلف بسته به نیاز و محیط انجام می شود، اما از انواع می توان به ۱- نوری ۲- مکانیکی۳- الکترومغناطیسی اشاره کرد. معمولا در صنعت سینما و ساخت انیمیشن ضبط تصاویر به صورت نوری  بیشترین کاربرد را نسبت به سایر فناوری ها دارد.

 

منبع : quora

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 57 = 62

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.