تماس با ما

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

- Advertisement -
اخبارمقالات

انتشار Octane Render 1.2

7.3Kviews

Otoy پلاگین Octane Render 1.2 را با ویژگی های جدید منتشر کرد

از ویژگی های جدید Octane Render 1.2 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کاهش زمان بارگذاری نسبت به نسخه ی قبلی

۲- پشتیبانی از حجم مه، جلوه های bokeh ، دوربین های پانوراما کروی و استوانه ای، بوکه قابل تنظیم عمق میدان، و اعوجاج لنز

۳- مدل نور روز، به روز رسانی شده است، با گزینه ای برای سفارشی کردن اندازه برای خورشید و رنگ آسمان و یک صفحه نمایش جدید شبکه ای RayTraced وجود دارد. ( مفید برای چک کردن هندسه برای آثار هنری و باستانی )

Octane Render

معرفی Octane Render و خصوصیات آن

موتور رندرینگOctane Render  اولین موتور رندرینگ بر پایهGPU  بوده که توانایی رندرینگ Based ، un-biased وPhysically Based را به جهان معرفی کرد. این بدان معناست که موتور رندرینگOctane Render برای پردازش از کارت های گرافیک استفاده میکند. خروجی کار نیز به طرز حیرت آوری زیبا و واقع گرایانه می باشد و البته بسیار بسیار سریع.

بنابراین با توجه نوع کارت گرافیک انتخابی شما، میتوانید از ۵ تا ۵۰ برابر سریعتر از CPU ، رندر نمایید. امکان استفاده از چندین کارت گرافیک در یک سیستم، استفاده از توان CPU علاوه بر GPU، استفاده از حداکثر حافظه تا 2TB و … همگی از توانمندیهای این سیستم رندرینگ می باشند. اما شاید بتوان گفت علت شهرت و علاقه کاربران این سیستم بجز سرعت بسیار زیاد، امکانات ساخت متریال و نورپردازی بلادرنگ (RealTime) در این موتور رندر می باشد. در این حالت در همان لحظه ای که در حال ساخت متریال بوده و یا پارامتری را تغییر می دهید، بلافاصله رندر نهایی را مشاهده خواهید کرد. در این صورت تست و خطا در این موتور رندر بی معنی بوده و عملیات رندرینگ بلافاصله انجام خواهد شد. تمامی تغییرات در دوربین، نور و متریال به صورت لحظه ای قابل مشاهده بوده و براحتی ویرایش می شود.  در این صورت بدون نیاز به بازگشت به مرحله ویرایش و مدلسازی قادر خواهید بود که به راحتی تمامی تغییرات مورد نیاز را در نرم افزار خود اعمال نمایید.

 Octane Render

علاوه بر امکان تغییر RealTime در این نرم افزار، Octane Render کاملا به صورت فیزیکی اقدام به پردازش نورهای و متریال می کند. این بدان معناست که تمامی خصوصیات نور شامل طیف رنگ، توان پرتوها، نوع عبور از اجسام، خواص مواد و … کاملا با موارد مشابه در طبیعت همخوانی خواهد داشت. اگر بخواهیم به صورت ساده تر بیان کنیم، برای مثال در رندرینگ Vray و یا Mental Ray یا موتورهای مشابه که به صورت Physical Based نمی باشند و فقط شبیه سازی خواص فیزیکی را انجام می دهند شما ۱۶ میلیون رنگ در اختیار خواهید داشت در صورتی که در موتورهایPhysical Based مانند Octane Render شما برای تعیین رنگ با طیف نور سروکار دارید که میلیاردها رنگ را در اختیار شما قرار میدهد.

امکان استفاده از توابع درونی انیمیشن، این امکان را به شما می دهند بدون نیاز به بازگشت به نرم افزار مدلسازی و انیمیشن خود مستقیما درون Octane Render به تهیه انیمیشن دوربین، مواد، نور و … بپردازید. همچنین به راحتی انیمیشن های ساخته شده خود را نیز برای رندر انیمیشن و یا تک فریم با Octane Render انجام خواهید داد. اکتان رندر را میتوان به حق یکی از پدیده هایی دانست که امکان رندرینگ فوق سریعی را در اختیار شما قرار میدهد.

 Octane Render

نرم افزارهایی که قابلیت پشتیبانی از این موتور رندرینگ را دارند، شامل autodesk 3ds max , Maya, softimage XSI, Blender , maxon cinema 4D , sketchUp و Modo می باشد. در تمامی این نرم افزار های قابلیت رندرینگ تک فریم و انیمیشن فراهم می باشد. از دیگر خصوصیات این نرم افزار میتوان به نورپردازی HDRI ، قابلیت تعریف نورهای، دوربین و موارد به صورت Node Base ، امکان تعریف نور خورشید و نور زمانی، امکان استفاده در سیستم عامل های windows, linux و Mac و صدها پارامتر دیگر اشاره نمود.

شاید مهمترین عامل ساخت این قبیل موتورهای رندر، کاهش زمان رندر و افزایش کیفیت می باشد. متاسفانه بسیاری از همکاران و طراحان هموطن، به دلیل عدم آگاهی از توانمندیهای موتورهای رندر، زمان های بسیار زیادی را صرف رندرینگ در موتورهای Vray و یا Mental Ray مینمایند در صورتی که با صرف هزینه بسیار پایین و استفاده از سیستم های تخصصی رندرینگ اکتان رندر مازستا میتوانند با ۱۰ تا ۳۰۰ برابر سریعتر از حالت فعلی رندر نمایند در حالی که کیفیت خروجی آنها بسیار طبیعی تر و واقع گرایانه تر خواهد بود.

 

لیست خصوصیات منحصر بفرد Octane render به صورت زیر می باشد.

ENGINE

Physically based / Spectral Light Transport

Unbiased and Direct Lighting / Ambient Occlusion

Custom Sampling Algorithm (Custom MLT-like implementation) **

Geometry Instances **

Motion Blur

Pause / Resume render

Output of render passes, Z-depth map and normal maps **

Alpha channel rendering with real-time UI compositing over images **

Multiple GPU Support

Built-in Firefly removal tool reduces render time needed for final quality renders

SPECTRA

RGB colours

Gaussian spectra

Static spectra / drawn in UI **

Blackbody spectra

Supports multiple colour spaces

TEXTURES

Image textures include support for loading over 40 different formats

HDR, Canon RAW, and OpenEXR HDRI image textures

Output of real-time GPU tonemapped images

Output of raw HDR images (exr, hdr, canon RAW) **

LIGHTS

Spectrum or HDRI environment lighting

Spectral Sun / Sky daylight with real-time location / date control system

Meshes can be a light source with emission material settings including texture and blackbody spectra

MATERIALS

Physically based material models

Bump and normal mapping

Opacity / Alpha mapping

Mappable Thin Film Coatings

Complex IOR **

Null material and mix/stacking of materials and layers

Absorption and transmittance **

Chromatic dispersion **

Access to OctaneLive Material Database to quickly add community submitted

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  ویدیوی معرفی آرنولد 5

متوسط آرا / ۵٫

Leave a Response

+ 33 = 42

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.