اخبارمقالات

پسربچه و روبات مهربان

6.11Kviews
۳٫۷
(۳)

در «قهرمان بزرگ ۶»، انیمیشن پر سر و صدای جدید کمپانی دیزنی شرق و غرب در ترکیبی پر جنب و جوش به طرزی کاملاً رضایت بخش به دیدار یکدیگر می روند.

فیلم اقتباسی آزاد است از یکی از کتاب های مصور گمنام مارول که مکان آن مربوط می شود به شهری در آینده ای دور با عنوان سان فرانسوکویو که در آن اتومبیل ها کابلی در کنار شکوفه های گیلاس زندگی کامل و هماهنگی در کنار یکدیگر دارند. فیلم بیانگر داستانی خنده دار اما گرم و دوستانه درباره ارتباط بین یک نوجوان خوره تکنولوژی با یک روبات مهربان است که مثل فیلمی از دیگر آثار کمپانی دیزنی نمی توان آن را نادیده گرفت.

«قهرمان بزرگ ۶» مثل «یخ زده» توسط گروه کارگردانی دان هال و کریس ویلیامز ساخته شده است. به طور یقین همان طور که از ظاهر فیلم مشخص است و از عنوان آن بر می آید، فیلم در ژانر فیلم های ابرقهرمان و روباتیک ها قرار می گیرد. اما در کنار آن فیلمی احساس برانگیز نیز هست و در ژانر فیلم های احساس برانگیز نیز قرار می گیرد. این تلاش ها که همراه با تیمی بسیار گسترده از دیزنی به دست آمده است، دارای پتانسیلی قوی برای شرح حال قهرمانان آینده است.

روبات مهربان

فیلم درباره نابغه ۱۴ ساله ای است که وقتی ۱۳ ساله بوده توانسته از دبیرستان فارغ التحصیل شود. نام این پسرک باهوش، هیروهامادا (با صدای راین پاتر) است. هیروهامادا تاکنون دقیقاً به اندازه پتانسیلی که دارد، زندگی نکرده است و ترجیح می دهد به جای استفاده از نبوغ خود وقت و پول خود را صرف ورود به جنگ ها و نزاع های خیابانی روبات ها در کوچه پشتی خانه شان کند. وقتی برادر بزرگتر او تاداشی (دانیل هنی) در یک تصادف وحشتناک کشته می شود، هیرو احساس می کند هرگز نخواهد توانست از این عزا خارج شود. اما آنچه به نجات او می آید، یک روبات مهربان پرستار به نام بای مکس (اسکات اوسیت) است که از اختراع های برادرش بوده است.

مطالعه کنید:  کانسپت های جدید از انیمیشن Frozen

هیرو بعد از مرگ برادرش که در واقع نتیجه یک توطئه شوم بوده است، شروع به تحقیق و تفحص برای پیدا کردن مقصر می کند اما بیش از آن تلاش می کند «بای مکس» را ارتقا دهد تا با برنامه ریزی جدیدش بتواند دست به تحقیق و تفحص درباره این قتل بزند.

بیشترین بهره

او همچنین چند نسخه پشتیبان قهرمانانه از دوستان تاداشی می گیرد و با آنها نیز آشنا می شود. یکی از آنها گوگو (جیمی چانگ) پرهیجان است. دیگری هانی لمون (جنسیس رودریگوز) تند و تیز است. سومی واسابی (دیمون وایانس) شسته و رفته است و آخرین نفر هم فرد (تی جی میلر) است.

فیلم در کل ۱۷ کاراکتر اصلی دارد که به لحاظ فنی کاری بلندپروازانه محسوب می شود. کاراکتر اصلی نیز بای مکس است که گوی سبقت را از همه می رباید. البته او این را مدیون هال (وینی پو) و ویلیامز (پیچ) به عنوان کارگردانان فیلم است که توانسته اند بیشترین بهره را از فیلمنامه ای که رابرت بایرو، دانیل گرسون و جوردن رابرتز نوشته اند، ببرند و آن را با جلوه های ویژه تصویری و ظواهر فیزیکی کاراکترها بیامیزند.

امتیاز بزرگ فیلم، سکانس های اکشن آن است که بدون اشتباه حرکت می کنند و نشاط بصری فیلم را در چشم اندازهای زیبای شهر سان فراسوکویو که معماری آن ترکیبی از معماری سنتی ژاپن و معماری غرب است، تهیه می کنند.

سرشار از جلوه های مختلف

افرادی که به جای کاراکترهای انیمیشنی کار کرده اند، توانسته اند از عهده کار خود بر آیند. در بین آنها یک دوبلور همیشگی و قابل اعتماد یعنی مایا رودولف نیز دیده می شود که مراقب پسران فیلم از زمانی که پدر و مادرشان می میرند، است. البته در فیلم هایی که محصول دیزنی است، بارها رخ داده است که پدر و مادری حضور نداشته باشند و در بسیاری از اوقات آنها در حادثه هایی از دست می روند. فیلم «قهرمان بزرگ ۶» سرشار از شیرینی، زیبایی، عشق و البته غذا است و جلوه ها و رنگ و لعاب آن می تواند نویدبخش اسکاری دیگر برای دیزنی باشد.

مطالعه کنید:  The Foundry Nuke 8رونمایی شد

«قهرمان بزرگ ۶»

کارگردانان: دان هال و کریس ویلیامز، صداپیشه ها: اسکات اوسیت، رایان پاتر، مایا رودولف، دیمن وایاناس و دانیل منی، نویسندگان فیلمنامه: رابرت بایرو، دانیل گرسون و جوردن رابرتز، موسیقی: هنری جکمن

بانی فیلم

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

3 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.