اخبار

فیلم‌هایی که در لیست کوتاه اسکار برای انیمیشن کوتاه و جلوه‌های ویژه انتخاب شدند

2.74Kviews
۳٫۶
(۸)

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ده فیلمی که در لیست کوتاه انیمیشن کوتاه و جلوه‌های ویژه برگزیده شدند و وارد پروسه نود و سومین دوره اسکار می‌شوند اعلام کرد.

۹۶ فیلم برای ورود در بخش انیمیشن کوتاه برگزیده شدند. اعضای داوری بخش فیلم کوتاه و فیلم سینمایی تعداد این فیلم‌ها را به ده فیلم کاهش دادند، و بزودی ۵ فیلم به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب خواهند شد. در اینجا لیست ده فیلمی که در لیست کوتاه اسکار قرار گرفتند را می‌توانید ببینید:

Burrow مادلین شرفیان ایالات متحده آمریکا
Genius Loci آدرین مریگیئو فرانسه
If Anything Happens I Love You مایکل گوویر، ویل مک‌کورماک ایالات متحده آمریکا
Kapaemahu دین همر، جو ویلسون، هینالیموانا ونگ کالو ایالات متحده آمریکا
Opera اریک اوه ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی
Out استیون کلی هانتر ایالات متحده آمریکا
The Snail and the Whale مکس لانگ، دنیل اسنادون انگلستان
To Gerard تیلور میاکم ایالات متحده آمریکا
Traces هوگو فراستتو، سوفیی تاورت ماکیان فرانسه، بلژیک
Yes People گیسلی داری هالدورسون ایسلند

برخلاف سال گذشته که تنها سه فیلم از ده فیلم از ایالات متحده بودند، امسال شش فیلم از این کشور هستند. (اپرا اثر اریک اوه اثر مشترک میان ایالات متحده و کره جنوبی است.)

جهار انیمیشن از شش انیمیشن کوتاهی که توسط ایالات متحده ساخته شده توسط کمپانی‌های بزرگ ساخته شده است. انیمیشن Burrow و out ساخته دیزنی/پیکسار هستند. انیمیشن های If anything happens و I love you کارهای کوتاه نت فلیکس هستند، و انیمیشن To: Gerard محصول کمپانی دریم‌ورکس است.

مطالعه کنید:  خودنمایی انیمیشن «بازمانده» در کاخ مردمی جشنواره فجر

تعداد کارگردانان مرد امسال بیش از زنان است و تنها سه فیلم از لیست توسط زنان ساخته شده است. از آنجا که برخی از فیلم‌ها چند کارگردان دارد به طور کلی ۱۲ مرد و سه زن در این لیست حضور دارند.

لیست کوتاه امسال چهره‌های جدیدی را هم معرفی کرده است. نه فیلم از ده فیلم توسط کارگردانانی ساخته شده است که تا کنون به نامزدی در اسکار راه پیدا نکرده بودند. تنها مورد اسثنا انیمیشن حلزون و وال است که یکی از کارگردانان این اثر، مکس لانگ پیش از این دوبار در اسکار برای آثار گروفالو، و خانه‌ای روی جارو شرکت داشته است.

از دیدگاه تکنیک ۷ فیلم در لیست با تکنیک دو بعدی ساخته شده‌اند در حالیکه سه فیلم دیگر با تکنیک سه‌بعدی ساخته شده‌اند. در لیست امسال شاهد هیچ انیمیشن استاپ‌موشنی نیستیم.

تقریبا تمامی انیمیشن‌هایی که در سایر جشنواره‌های بزرگ دیگر به موفقیت رسیدند در این لیست حضور ندارند. انیمیشن KKum اثر کانگمین کیم برنده جایزه بزرگ از جشنواره Ottawa، انیمیشن Just a Guy اثر شوکو هارا برنده جایزه بزرگ زاگرب، و انیمیشن کوتاه Homeless Home اثر آلبرتو وازکوئز برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه داوران از این دست آثار هستند.

ده فیلمی که در رده جلوه‌های ویژه برگزیده شدند نیز در لیست زیر به ترتیب الفبایی حضور دارند.

Birds of Prey and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

Bloodshot

Love and Monsters

Mank

The Midnight Sky

Mulan

The One and Only Ivan

Soul

Tenet

Welcome to Chechnya

 

قابل توجه است که انیمیشن روح نیز در لیست جلوه‌های ویژه حضور دارد. پیش از این نیز انیمیشن سه‌بعدی شیرشاه در این لیست قرار داشت.

تمامی اعضای شاخه جلوه‌های ویژه اسکار به صورت مجازی ۱۰ دقیقه از هر فیلم لیست کوتاه را در روز شنبه ۱۶ مارس بررسی خواهند کرد، و در نهایت ۵ فیلم نهایی برای شرکت در اسکار انتخاب خواهند شد.

نامزد‌های نهایی برای نود و سومین دوره اسکار روز دوشنبه ۱۵ مارس اعلام خواهند شد، و و مراسم اسکار نیز در ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۶ / ۵٫ ۸

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 1 = 10

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.