اخبارانیمیشن ایران

همکاری انیماتورهای ایرانی و عراقی برای ساخت «قصه‌های خرکی»

4.38Kviews
۰
(۰)

محمد برومند، فیلمنامه‌نویس انیمیشن از آغاز همکاری برای تولید انیمیشن «قصه‌های خرکی» با همکاری مشترک هنرمندان انیماتور کشورمان و هنرمندان کرد کشور عراق خبر داد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه انیمیشن طنز که ۳۰ قسمت پنج دقیقه‌ای است، بر اساس افسانه‌ها و متل‌های ایرانی، کردی و عراقی که ریشه مشترک دارند توسط محمد برومند نوشته خواهد شد.

برومند نویسنده این اثر گفت: این مجموعه انیمیشن، در هر قسمت، قصه‌ی جداگانه‌ای دارد و با دستمایه قراردادن ضرب‌المثل‌های ایرانی و کردی حکایت الاغ بازیگوشی را مطرح می‌کند که قصد دارد با زرنگی مخصوص خودش به اهدافش برسد اما هر بار با مشکلی جدید روبرو می شود.

وی تصریح کرد: در دنیای ادبیات همیشه الاغ به عنوان حیوانی نادان مطرح شده است و در فرهنگ عامیانه رفتار انسان هایی که با نادان‌بازی می‌خواهند به اهداف خود برسند را به رفتار الاغ تشبیه کرده و با یکی از صفت‌های «الاغ» یا «خر» فرد مورد نظر را مورد خطاب قرار می‌دهند.

از عناوین این مجموعه می توان به قسمت‌های: آواز خرکی، نقشه خرکی، نجات خرکی و … اشاره کرد.

کارگردانی این مجموعه را «ابراهیم کریمی» که از هنرمندان کرد کشورمان است، به عهده دارد.

احسن ابراهیم و ابوبکر رشید مجریان این طرح هستند. ابراهیم کریمی، سنگر ابوبکر، ابوبکر رشید و … انیماتور و هژار محمد کاراکتر مدلینگ مجموعه را به عهده دارند و تیم مدل‌سازی آن رنجدر عبدالله، سامان محمود و محمد رشید هستند.

بر اساس این خبر، تهیه‌کننده این برنامه تلویزیون NRT2 و شرکت تولید کننده آن Company Plus million است.

مطالعه کنید:  چطور یک مت پینت دیجیتال از اعماق دریا را خلق کنیم

محمد برومند پیش از این مجموعه انیمیشن‌های «قصه‌های خوب، برای بچه های خوب»، «مدادهای رنگی»، «کاکلی»، «آریو پهلوان کوچک»، «بچه تابستان»، «مهتاب» و … برای شبکه پویا نمایی ( مرکز صبا ) نوشته است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 27 = 30

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.